nyheter
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus
ett steg närmare förverkligandet
sammanslagning
BokningsBolaget och Compro Möten & Event
går samman blir Mice BokningsBolaget AB.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels
utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar.
satsning för ökad konkurrenskraft
​Stor omställningsinsats
för skånska mötesanläggningar.
400 startande
10-årsjubileum för vintersim i Skellefteå
arrangeras av Föreningen För Mörkrets och Kylans Glada Vänner.
Framtidens mötesbransch
Besöksnäringens omställning
stöttas genom ny finansiering.
DEBATT DEBATT DEBATT
Svenska Möten
har erbjudit digital konferensbokning sedan 2015.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska Spel valde Minnesota

Under vintern har Svenska Spel genomfört en ramavtalsupphandling avseende strategisk eventpartner för större evenemang. Avtal tecknades med fyra eventbyråer som fortlöpande kommer att konkurrera om uppdragen. Efter genomförd konkurrensutsättning så har Minnesota Communication valts till eventpartner för Ombudsgalan respektive Vegasgalan 2013.

– Vi är är väldigt nöjda med det tidigare samarbetet med Minnesota och ser fram emot fortsättningen, säger Johan Lindvall, varumärkeschef på Svenska Spel.

– Trots vårt långa samarbete, har Minnesota hela tiden fortsatt att bidra med affärsmässig kreativitet och största engagemang för en utvecklad integrering av event och sponsring i den totala kommunikationen.”

Minnesota kommande uppdrag blir att kreera och i början av 2013 genomföra Ombudsgalan och Vegasgalan för spelombud respektive restaurangägare och bingohallsansvariga.

– För oss är det givetvis jättekul att få fortsatt förtroende att aktivt vara med och vidareutveckla Svenska Spels eventkommunikation, säger Jonas Cavallin, MInnesotas byråchef och kundansvarige. Svenska Spel är en av våra största och roligaste kunder som hela svenska folket känner till och uppskattar. Det kommer inte minst att märkas i samband med alla större idrottsevenemang såsom fotbolls-EM och hockey-VM.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Minnesota Communication hjälper sina kunder att maximera effekten av deras kommunikation genom att skapa lösningar med event och sponsring som plattform. Minnesota grundades 2001 och ägs av Stampen Media Partner samt företagsledningen. Minnesota utsågs 2006-2009 till Gasellföretag i Dagens Industris granskning och i februari 2012 kom Minnesota 3:a i Årets Byrå (Regis kundundersökning). Idag har Minnesota 28 medarbetare och en omsättning på cirka 80 miljoner kronor. Bland kunderna märks Svenska Spel, HP, Skandia, Fortum, Atea och Swedish Match. Mer information om bolaget finns på: www.minnesota.se