platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
PRESSTOP
IMEX i Frankfurt 2021
ställs in.
hotellnytt
Scandic Arlandastad slår upp dörrarna
med mötesarenan Scandinavian XPO som granne.
tar steget ut i världen
Sylvia Nylin
lämnar Svenska Möten.
Minnesord
Mats Lindsten, 1951–2020
Ikonernas ikon. Vännernas vän
flyttar ut i regionen
Göteborgs Film Festival
erbjuder hemester i Västsverige.
öppnar 2021
Julas utveckling av Skara stadshotell igång
Vill skapa Skaras nya vardagsrum.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska Spel valde Minnesota

Under vintern har Svenska Spel genomfört en ramavtalsupphandling avseende strategisk eventpartner för större evenemang. Avtal tecknades med fyra eventbyråer som fortlöpande kommer att konkurrera om uppdragen. Efter genomförd konkurrensutsättning så har Minnesota Communication valts till eventpartner för Ombudsgalan respektive Vegasgalan 2013.

– Vi är är väldigt nöjda med det tidigare samarbetet med Minnesota och ser fram emot fortsättningen, säger Johan Lindvall, varumärkeschef på Svenska Spel.

– Trots vårt långa samarbete, har Minnesota hela tiden fortsatt att bidra med affärsmässig kreativitet och största engagemang för en utvecklad integrering av event och sponsring i den totala kommunikationen.”

Minnesota kommande uppdrag blir att kreera och i början av 2013 genomföra Ombudsgalan och Vegasgalan för spelombud respektive restaurangägare och bingohallsansvariga.

– För oss är det givetvis jättekul att få fortsatt förtroende att aktivt vara med och vidareutveckla Svenska Spels eventkommunikation, säger Jonas Cavallin, MInnesotas byråchef och kundansvarige. Svenska Spel är en av våra största och roligaste kunder som hela svenska folket känner till och uppskattar. Det kommer inte minst att märkas i samband med alla större idrottsevenemang såsom fotbolls-EM och hockey-VM.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Minnesota Communication hjälper sina kunder att maximera effekten av deras kommunikation genom att skapa lösningar med event och sponsring som plattform. Minnesota grundades 2001 och ägs av Stampen Media Partner samt företagsledningen. Minnesota utsågs 2006-2009 till Gasellföretag i Dagens Industris granskning och i februari 2012 kom Minnesota 3:a i Årets Byrå (Regis kundundersökning). Idag har Minnesota 28 medarbetare och en omsättning på cirka 80 miljoner kronor. Bland kunderna märks Svenska Spel, HP, Skandia, Fortum, Atea och Swedish Match. Mer information om bolaget finns på: www.minnesota.se