platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
mat och möten
Unik middagsupplevelse i 3D
kommer till At Six i Stockholm
möten är affärer
Zoo och Bakken tar upp kampen
med Tivoli för att locka större publik.
möten är affärer
Jehovas Vittnen
återvänder till Sundsvall.
förädla och förflytta kunskap
Hela Europas
outdoor-industri till Skåne.
hotellnytt
Clarion Hotel Örebro
åter i topp på TripAdvisors prestigefyllda lista.
svenska möten
Nu digitaliseras
mötesbokningar.
hotellnytt
Hotel Hellstens Glashus
firar 1-års jubileum.
flygnytt
Skellefteå Airport
får chartertrafik till Thailand.
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska Spel valde Minnesota

Under vintern har Svenska Spel genomfört en ramavtalsupphandling avseende strategisk eventpartner för större evenemang. Avtal tecknades med fyra eventbyråer som fortlöpande kommer att konkurrera om uppdragen. Efter genomförd konkurrensutsättning så har Minnesota Communication valts till eventpartner för Ombudsgalan respektive Vegasgalan 2013.

– Vi är är väldigt nöjda med det tidigare samarbetet med Minnesota och ser fram emot fortsättningen, säger Johan Lindvall, varumärkeschef på Svenska Spel.

– Trots vårt långa samarbete, har Minnesota hela tiden fortsatt att bidra med affärsmässig kreativitet och största engagemang för en utvecklad integrering av event och sponsring i den totala kommunikationen.”

Minnesota kommande uppdrag blir att kreera och i början av 2013 genomföra Ombudsgalan och Vegasgalan för spelombud respektive restaurangägare och bingohallsansvariga.

– För oss är det givetvis jättekul att få fortsatt förtroende att aktivt vara med och vidareutveckla Svenska Spels eventkommunikation, säger Jonas Cavallin, MInnesotas byråchef och kundansvarige. Svenska Spel är en av våra största och roligaste kunder som hela svenska folket känner till och uppskattar. Det kommer inte minst att märkas i samband med alla större idrottsevenemang såsom fotbolls-EM och hockey-VM.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Minnesota Communication hjälper sina kunder att maximera effekten av deras kommunikation genom att skapa lösningar med event och sponsring som plattform. Minnesota grundades 2001 och ägs av Stampen Media Partner samt företagsledningen. Minnesota utsågs 2006-2009 till Gasellföretag i Dagens Industris granskning och i februari 2012 kom Minnesota 3:a i Årets Byrå (Regis kundundersökning). Idag har Minnesota 28 medarbetare och en omsättning på cirka 80 miljoner kronor. Bland kunderna märks Svenska Spel, HP, Skandia, Fortum, Atea och Swedish Match. Mer information om bolaget finns på: www.minnesota.se