nyheter
motor för utveckling
Dubai vinner anbud
för 232 business events för tiden fram till 2026.
nya jobb
Informationsteknik
fortsätter rekrytera välkända namn.
Hotell
Jacy’z Hotel & Resort
i Göteborg startar exklusiv chaufförservice.
event skapar möten
Para-VM visar upp Östersund
som en tillgänglig stad för evenemang.
Nytt jobb
Isabelle Lechtman
blir vd för Folkets Hus i Stockholm.
Mötesplats
Rekordår 2022
Nu vill Bjertorp slott bli landets främsta bröllopsdestination.

Jacyz hotell i Göteborg
kan bli Årets Bygge 2023.
events skapar möten
Väv 2022 i Halmstad
gav 18,5 miljoner kr i turismomsättning.
Event skapar möten
Piteå Business Tour
– nytt eventkoncept för näringslivet i Piteå.
Events skapar möten
Flera internationella mästerskap
stärker Malmö som evenemangsstad.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska Spel valde Minnesota

Under vintern har Svenska Spel genomfört en ramavtalsupphandling avseende strategisk eventpartner för större evenemang. Avtal tecknades med fyra eventbyråer som fortlöpande kommer att konkurrera om uppdragen. Efter genomförd konkurrensutsättning så har Minnesota Communication valts till eventpartner för Ombudsgalan respektive Vegasgalan 2013.

– Vi är är väldigt nöjda med det tidigare samarbetet med Minnesota och ser fram emot fortsättningen, säger Johan Lindvall, varumärkeschef på Svenska Spel.

– Trots vårt långa samarbete, har Minnesota hela tiden fortsatt att bidra med affärsmässig kreativitet och största engagemang för en utvecklad integrering av event och sponsring i den totala kommunikationen.”

Minnesota kommande uppdrag blir att kreera och i början av 2013 genomföra Ombudsgalan och Vegasgalan för spelombud respektive restaurangägare och bingohallsansvariga.

– För oss är det givetvis jättekul att få fortsatt förtroende att aktivt vara med och vidareutveckla Svenska Spels eventkommunikation, säger Jonas Cavallin, MInnesotas byråchef och kundansvarige. Svenska Spel är en av våra största och roligaste kunder som hela svenska folket känner till och uppskattar. Det kommer inte minst att märkas i samband med alla större idrottsevenemang såsom fotbolls-EM och hockey-VM.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Minnesota Communication hjälper sina kunder att maximera effekten av deras kommunikation genom att skapa lösningar med event och sponsring som plattform. Minnesota grundades 2001 och ägs av Stampen Media Partner samt företagsledningen. Minnesota utsågs 2006-2009 till Gasellföretag i Dagens Industris granskning och i februari 2012 kom Minnesota 3:a i Årets Byrå (Regis kundundersökning). Idag har Minnesota 28 medarbetare och en omsättning på cirka 80 miljoner kronor. Bland kunderna märks Svenska Spel, HP, Skandia, Fortum, Atea och Swedish Match. Mer information om bolaget finns på: www.minnesota.se