platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
RSS
rss_icon
Länkar
Creative Events blir Creative Meetings
Eventbyråns namnbyte är en del av en pågående process att fokusera tydligare på de kommunikativa utmaningarna i samband med möten och events.

– När vi startade byrån 1999 var vi en renodlad produktionsbyrå, säger vd Peter Winitsky. Genom åren har vi värnat om produktionsdelen, men har för varje år växt oss starkare inom det som lite slarvigt kallas ”content”. Huvuddelen av vår omsättning idag kommer från större interna möten där vi arbetar tätt tillsammans med våra kunder kring budskap och effekt. Ordet ”event” är idag ett väldigt brett begrepp som kan ha många skilda innebörder för olika kunder. Genom att byta till "meetings" vill vi bli tydligare kring vilken form av projekt vi helst arbetar med och är duktiga på.

I samband med namnbytet har företaget rekryterat Josefine Hådell som mötesstrateg. Hon får en roll med fokus på att säkerställa målen och tydlig Return on Investment för kunden i samtliga innehållsbaserade projekt. Josefin Hådell kommer närmast från kommunikations- och marknadssidan på Sponsrings- och Eventföreningen där hon bland annat varit ansvarig för branschtävlingen Gyllene Hjulet.

– Att prata om ROI i mötesindustrin har blivit väldigt populärt, säger Bella Goldman, content manager. Dock är det tyvärr fortfarande så att många möten och events genomförs varje år utan att ge verklig effekt. Vi vill driva utvecklingen genom att ha en uttalat ROI-ansvarig som fokuserar på denna enskilda fråga inom varje projekt.

Bilden: Bella Goldman, Peter Winitsky och Josefin Hådell. Foto: Robin Goldman.