nyheter
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus
ett steg närmare förverkligandet
sammanslagning
BokningsBolaget och Compro Möten & Event
går samman blir Mice BokningsBolaget AB.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels
utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar.
satsning för ökad konkurrenskraft
​Stor omställningsinsats
för skånska mötesanläggningar.
400 startande
10-årsjubileum för vintersim i Skellefteå
arrangeras av Föreningen För Mörkrets och Kylans Glada Vänner.
Portulans Institute och Unesco
Sverige etta i världen
på digital samhällsomvandling.
Framtidens mötesbransch
Besöksnäringens omställning
stöttas genom ny finansiering.
DEBATT DEBATT DEBATT
Svenska Möten
har erbjudit digital konferensbokning sedan 2015.
RSS
rss_icon
Länkar
Creative Events blir Creative Meetings
Eventbyråns namnbyte är en del av en pågående process att fokusera tydligare på de kommunikativa utmaningarna i samband med möten och events.

– När vi startade byrån 1999 var vi en renodlad produktionsbyrå, säger vd Peter Winitsky. Genom åren har vi värnat om produktionsdelen, men har för varje år växt oss starkare inom det som lite slarvigt kallas ”content”. Huvuddelen av vår omsättning idag kommer från större interna möten där vi arbetar tätt tillsammans med våra kunder kring budskap och effekt. Ordet ”event” är idag ett väldigt brett begrepp som kan ha många skilda innebörder för olika kunder. Genom att byta till "meetings" vill vi bli tydligare kring vilken form av projekt vi helst arbetar med och är duktiga på.

I samband med namnbytet har företaget rekryterat Josefine Hådell som mötesstrateg. Hon får en roll med fokus på att säkerställa målen och tydlig Return on Investment för kunden i samtliga innehållsbaserade projekt. Josefin Hådell kommer närmast från kommunikations- och marknadssidan på Sponsrings- och Eventföreningen där hon bland annat varit ansvarig för branschtävlingen Gyllene Hjulet.

– Att prata om ROI i mötesindustrin har blivit väldigt populärt, säger Bella Goldman, content manager. Dock är det tyvärr fortfarande så att många möten och events genomförs varje år utan att ge verklig effekt. Vi vill driva utvecklingen genom att ha en uttalat ROI-ansvarig som fokuserar på denna enskilda fråga inom varje projekt.

Bilden: Bella Goldman, Peter Winitsky och Josefin Hådell. Foto: Robin Goldman.