platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
Creative Events blir Creative Meetings
Eventbyråns namnbyte är en del av en pågående process att fokusera tydligare på de kommunikativa utmaningarna i samband med möten och events.

– När vi startade byrån 1999 var vi en renodlad produktionsbyrå, säger vd Peter Winitsky. Genom åren har vi värnat om produktionsdelen, men har för varje år växt oss starkare inom det som lite slarvigt kallas ”content”. Huvuddelen av vår omsättning idag kommer från större interna möten där vi arbetar tätt tillsammans med våra kunder kring budskap och effekt. Ordet ”event” är idag ett väldigt brett begrepp som kan ha många skilda innebörder för olika kunder. Genom att byta till "meetings" vill vi bli tydligare kring vilken form av projekt vi helst arbetar med och är duktiga på.

I samband med namnbytet har företaget rekryterat Josefine Hådell som mötesstrateg. Hon får en roll med fokus på att säkerställa målen och tydlig Return on Investment för kunden i samtliga innehållsbaserade projekt. Josefin Hådell kommer närmast från kommunikations- och marknadssidan på Sponsrings- och Eventföreningen där hon bland annat varit ansvarig för branschtävlingen Gyllene Hjulet.

– Att prata om ROI i mötesindustrin har blivit väldigt populärt, säger Bella Goldman, content manager. Dock är det tyvärr fortfarande så att många möten och events genomförs varje år utan att ge verklig effekt. Vi vill driva utvecklingen genom att ha en uttalat ROI-ansvarig som fokuserar på denna enskilda fråga inom varje projekt.

Bilden: Bella Goldman, Peter Winitsky och Josefin Hådell. Foto: Robin Goldman.