nyheter
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
RSS
rss_icon
Länkar
Creative Events blir Creative Meetings
Eventbyråns namnbyte är en del av en pågående process att fokusera tydligare på de kommunikativa utmaningarna i samband med möten och events.

– När vi startade byrån 1999 var vi en renodlad produktionsbyrå, säger vd Peter Winitsky. Genom åren har vi värnat om produktionsdelen, men har för varje år växt oss starkare inom det som lite slarvigt kallas ”content”. Huvuddelen av vår omsättning idag kommer från större interna möten där vi arbetar tätt tillsammans med våra kunder kring budskap och effekt. Ordet ”event” är idag ett väldigt brett begrepp som kan ha många skilda innebörder för olika kunder. Genom att byta till "meetings" vill vi bli tydligare kring vilken form av projekt vi helst arbetar med och är duktiga på.

I samband med namnbytet har företaget rekryterat Josefine Hådell som mötesstrateg. Hon får en roll med fokus på att säkerställa målen och tydlig Return on Investment för kunden i samtliga innehållsbaserade projekt. Josefin Hådell kommer närmast från kommunikations- och marknadssidan på Sponsrings- och Eventföreningen där hon bland annat varit ansvarig för branschtävlingen Gyllene Hjulet.

– Att prata om ROI i mötesindustrin har blivit väldigt populärt, säger Bella Goldman, content manager. Dock är det tyvärr fortfarande så att många möten och events genomförs varje år utan att ge verklig effekt. Vi vill driva utvecklingen genom att ha en uttalat ROI-ansvarig som fokuserar på denna enskilda fråga inom varje projekt.

Bilden: Bella Goldman, Peter Winitsky och Josefin Hådell. Foto: Robin Goldman.