Företaget har skapat CWT Meeting Optimizer som hjälper bolag att planera möten. Förslagen man får är, enligt CWT, de bäst anpassade destinationerna med variablerna flyg- och hotellkostnader, milersättning och/eller CO2 utsläpp. Verktyget hjälper researrangörer att bättre förstå hur mycket företaget spenderar på möten.
Produkten är den första i en serie av mötesprodukter som lanseras i år som ett kompletterande erbjudande till företagets befintliga portfölj. Verktyget har utvecklats i samarbete med Starcite som är ledande inom strategiska möten.
CWT Meeting Optimizer hjälper enskilda arrangörer och professionella mötesplanerare att lättare hitta den bästa platsen för ett möte. För att planera ett möte behöver den som arrangerar mötet bara skriva in antalet deltagare, platsen de befinner sig på och datum för mötet. Verktyget genererar sedan en lista med destinationer över hela världen, inklusive telepresence-möjligheter för att ge mötesarrangörerna en prioriterad lista över platser att hålla sitt möte på.
Med CWTs omfattande utbud av data, som innehåller information om över 14 miljoner hotelltransaktioner och 34 miljoner flygtransaktioner, kan verktyget direkt jämföra cirka 2 000 globala destinationer för att bestämma det smartaste och mest kostnadseffektiva resmålet.