nyheter
event skapar möten
Köpenhamn
blir värd för BMX-VM 2025.
sveriges demokrati 100 år
Svenska Mässan
undertecknar Deklarationen för en stark demokrati.
finalspelet kvar i Uppsala
Gjensidige USM handboll
förlänger med Uppsala till 2023.
visst går det att ha möten
Countryside Hotels
lanserar Countryside Meetings – möten i avskilda miljöer.
Miljonförluster
Stora ekonomiska konsekvenser
när Världscupen i Skidskytte flyttas från Östersund.
nytt jobb
Sånga-Säby
blickar framåt med ny vd.
Nordic Travel Clearing:
Tjänsteresandet ökar igen
- upp 94 procent sedan i mars.
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
RSS
rss_icon
Länkar
CWT hjälper företag spara 25 procent på mötes- och eventskostnader
Företaget har skapat CWT Meeting Optimizer som hjälper bolag att planera möten. Förslagen man får är, enligt CWT, de bäst anpassade destinationerna med variablerna flyg- och hotellkostnader, milersättning och/eller CO2 utsläpp. Verktyget hjälper researrangörer att bättre förstå hur mycket företaget spenderar på möten.

Produkten är den första i en serie av mötesprodukter som lanseras i år som ett kompletterande erbjudande till företagets befintliga portfölj. Verktyget har utvecklats i samarbete med Starcite som är ledande inom strategiska möten.

CWT Meeting Optimizer hjälper enskilda arrangörer och professionella mötesplanerare att lättare hitta den bästa platsen för ett möte. För att planera ett möte behöver den som arrangerar mötet bara skriva in antalet deltagare, platsen de befinner sig på och datum för mötet. Verktyget genererar sedan en lista med destinationer över hela världen, inklusive telepresence-möjligheter för att ge mötesarrangörerna en prioriterad lista över platser att hålla sitt möte på.

Med CWTs omfattande utbud av data, som innehåller information om över 14 miljoner hotelltransaktioner och 34 miljoner flygtransaktioner, kan verktyget direkt jämföra cirka 2 000 globala destinationer för att bestämma det smartaste och mest kostnadseffektiva resmålet.