nyheter
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
hållbar flygutveckling
Finavia påskyndar införandet
av elektriska flygplan i Finland.
19 juni
Radisson Collection Royal i Köpenhamn
öppnar med branschens högsta standard för hygien.
idrott skapar möten
Handbolls-EM
gav 74 miljoner till Skånes näringsliv och 205 miljoner till hela Sverige.
RSS
rss_icon
Länkar
CWT hjälper företag spara 25 procent på mötes- och eventskostnader
Företaget har skapat CWT Meeting Optimizer som hjälper bolag att planera möten. Förslagen man får är, enligt CWT, de bäst anpassade destinationerna med variablerna flyg- och hotellkostnader, milersättning och/eller CO2 utsläpp. Verktyget hjälper researrangörer att bättre förstå hur mycket företaget spenderar på möten.

Produkten är den första i en serie av mötesprodukter som lanseras i år som ett kompletterande erbjudande till företagets befintliga portfölj. Verktyget har utvecklats i samarbete med Starcite som är ledande inom strategiska möten.

CWT Meeting Optimizer hjälper enskilda arrangörer och professionella mötesplanerare att lättare hitta den bästa platsen för ett möte. För att planera ett möte behöver den som arrangerar mötet bara skriva in antalet deltagare, platsen de befinner sig på och datum för mötet. Verktyget genererar sedan en lista med destinationer över hela världen, inklusive telepresence-möjligheter för att ge mötesarrangörerna en prioriterad lista över platser att hålla sitt möte på.

Med CWTs omfattande utbud av data, som innehåller information om över 14 miljoner hotelltransaktioner och 34 miljoner flygtransaktioner, kan verktyget direkt jämföra cirka 2 000 globala destinationer för att bestämma det smartaste och mest kostnadseffektiva resmålet.