platsannonser
nyheter
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
RSS
rss_icon
Länkar
CWT hjälper företag spara 25 procent på mötes- och eventskostnader
Företaget har skapat CWT Meeting Optimizer som hjälper bolag att planera möten. Förslagen man får är, enligt CWT, de bäst anpassade destinationerna med variablerna flyg- och hotellkostnader, milersättning och/eller CO2 utsläpp. Verktyget hjälper researrangörer att bättre förstå hur mycket företaget spenderar på möten.

Produkten är den första i en serie av mötesprodukter som lanseras i år som ett kompletterande erbjudande till företagets befintliga portfölj. Verktyget har utvecklats i samarbete med Starcite som är ledande inom strategiska möten.

CWT Meeting Optimizer hjälper enskilda arrangörer och professionella mötesplanerare att lättare hitta den bästa platsen för ett möte. För att planera ett möte behöver den som arrangerar mötet bara skriva in antalet deltagare, platsen de befinner sig på och datum för mötet. Verktyget genererar sedan en lista med destinationer över hela världen, inklusive telepresence-möjligheter för att ge mötesarrangörerna en prioriterad lista över platser att hålla sitt möte på.

Med CWTs omfattande utbud av data, som innehåller information om över 14 miljoner hotelltransaktioner och 34 miljoner flygtransaktioner, kan verktyget direkt jämföra cirka 2 000 globala destinationer för att bestämma det smartaste och mest kostnadseffektiva resmålet.