platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
Staller inte in ställer om
Beach Race Enduro
flyttas till hösten 2021.
tuffa tider
Svenska Mässans förlust 278 miljoner för 2020.
omsättningen sjönk med 60 procent.
största resemässan
Matka Nordic Travel Fair
flyttas till januari 2022.
22-24 september
Den internationella vävmässan
i Halmstad flyttas fram till 2022.
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
RSS
rss_icon
Länkar
Occassion rekryterar ny vd

Eventbyrån Occasion Corporate Events strukturerar om sin organisation för att bemöta kundernas efterfrågan och önskemål. Joakim Krumlinde, tidigare nordisk försäljningsdirektör på Posten, är ny vd och står bakom den organisatoriska omvandlingen.

Företaget fortsätter att expandera med flera återköpande kunder och långsiktiga avtal. Eventen som genomförs har fått ett större fokus på logistik och innehåll där företagens strategier och mål implementeras. Det personliga mötet har blivit allt viktigare i konkurrenssyfte och marknadspositionering.

– Occasion är ett spännande företag som befinner sig i en stark tillväxt, har en stark position på marknaden med kompetenta medarbetare, egen produktion och ett starkt erbjudande där vi ska omvandla kundernas interna och externa kommunikationsstrategi till en kommunikativ mötesplats för kunder, personal eller andra intressenter, säger Joakim Krumlinde.

Event som del i kommunikationsstrategin ger ökad affärsnytta, därav ökar även behovet av professionella aktörer som kan hantera kommunikation och möten.

– Vi har som mål att bli den ledande byrån i Norden när det gäller företagsevent och ett led i den processen är att samla medarbetare med spetskompetens och tydliggöra arbetsmodeller tillsammans med kund för största effekt före, under och efter eventet, säger Jonas Engwall styrelseordförande för Occasion Corporate Events.

Bilden: Joakim Krumlinde, ny vd för Occassion Corporate Events.