Eventbyrån Occasion Corporate Events strukturerar om sin organisation för att bemöta kundernas efterfrågan och önskemål. Joakim Krumlinde, tidigare nordisk försäljningsdirektör på Posten, är ny vd och står bakom den organisatoriska omvandlingen.
Företaget fortsätter att expandera med flera återköpande kunder och långsiktiga avtal. Eventen som genomförs har fått ett större fokus på logistik och innehåll där företagens strategier och mål implementeras. Det personliga mötet har blivit allt viktigare i konkurrenssyfte och marknadspositionering.
– Occasion är ett spännande företag som befinner sig i en stark tillväxt, har en stark position på marknaden med kompetenta medarbetare, egen produktion och ett starkt erbjudande där vi ska omvandla kundernas interna och externa kommunikationsstrategi till en kommunikativ mötesplats för kunder, personal eller andra intressenter, säger Joakim Krumlinde.
Event som del i kommunikationsstrategin ger ökad affärsnytta, därav ökar även behovet av professionella aktörer som kan hantera kommunikation och möten.
– Vi har som mål att bli den ledande byrån i Norden när det gäller företagsevent och ett led i den processen är att samla medarbetare med spetskompetens och tydliggöra arbetsmodeller tillsammans med kund för största effekt före, under och efter eventet, säger Jonas Engwall styrelseordförande för Occasion Corporate Events.
Bilden: Joakim Krumlinde, ny vd för Occassion Corporate Events.