nyheter
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
Nätverk
Egencia hjälper Travel Managers
med nya utbildningar i hantering av affärsresor.
alltfler fysiska möten
SEE Hållbarhetsvecka
viktigare än någonsin – i år med rekordmånga digitala event.
RSS
rss_icon
Länkar
Rekordresultat av Minnesota
Företaget ökade sin byråintäkt med 35 procent år 2011 och landade totalt på drygt 25,8 miljoner kronor. Resultatet var 5,8 miljoner kronor och omsättningen 73,3 miljoner kronor. Minnesota räknar med att kunna växa ytterligare under 2012.

– Förra året blev vårt bästa år någonsin. Sedan starten 2001 har vi vuxit varje år förutom en tillfällig nedgång under det tuffa 2009, säger Andy Pimmeshofer, vd.

I september i fjol gick Stampen Media Partner in som delägare i Minnesota och arbetar aktivt tillsammans med övriga fem delägare i företagsledningen för att fortsätta att utveckla bolaget och växa vidare.

– Efterfrågan på våra tjänster, vilka handlar om att skapa smarta kommunikationslösningar med event och sponsring som plattform live och digitalt, har ökat rejält de senaste åren, säger Andy Pimmeshofer. IRMs rapport för 2011 visar på väldigt stora ökningar för event och sponsring vilket vi gynnas av.

Bilden, till vänster: Andy Pimmeshofer, vd, och Jonas Cavalin från företagsledningen har all anledning att var glada.