nyheter
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus
ett steg närmare förverkligandet
sammanslagning
BokningsBolaget och Compro Möten & Event
går samman blir Mice BokningsBolaget AB.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels
utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar.
satsning för ökad konkurrenskraft
​Stor omställningsinsats
för skånska mötesanläggningar.
400 startande
10-årsjubileum för vintersim i Skellefteå
arrangeras av Föreningen För Mörkrets och Kylans Glada Vänner.
Portulans Institute och Unesco
Sverige etta i världen
på digital samhällsomvandling.
Framtidens mötesbransch
Besöksnäringens omställning
stöttas genom ny finansiering.
DEBATT DEBATT DEBATT
Svenska Möten
har erbjudit digital konferensbokning sedan 2015.
RSS
rss_icon
Länkar
Martin Roos ny vd för Eskilstuna Marknadsföring

Med över 15 års erfarenhet inom musikbranschen har Martin Roos framför allt  arbetat med att bygga varumärket Kent. Han har även jobbat som projektledare på reklambyrå, skivbolag och sedan 1998 har han ansvarat för flera olika projekt inom Eskilstuna kommun.

– Jag trivs med varumärkesbyggande på lång sikt och det blir en härlig utmaning att få bidra i utvecklandet av Eskilstunas varumärke och attraktionskraft, säger Martin Roos. Nu ska vi göra en grundlig analys av var vi står, sätta upp konkreta mål och se till att vi har en strategi för att förverkliga dem.

Martin Roos börjar den 1 maj och rapporterar till den nya styrelsen med Anders Tufvesson som ordförande och kommunalrådet Magnus Johansson som vice ordförande.

Eskilstuna Marknadsföring ägs till 40 procent av kommunen och till 60 procent av näringslivet och dess organisationer. Bolaget ansvarar för den övergripande marknadsföringen av staden, turistbyråverksamheten, Eskilstuna Convention Bureau, mötes- och kongressarrangemang samt evenemang.