nyheter
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
RSS
rss_icon
Länkar
Martin Roos ny vd för Eskilstuna Marknadsföring

Med över 15 års erfarenhet inom musikbranschen har Martin Roos framför allt  arbetat med att bygga varumärket Kent. Han har även jobbat som projektledare på reklambyrå, skivbolag och sedan 1998 har han ansvarat för flera olika projekt inom Eskilstuna kommun.

– Jag trivs med varumärkesbyggande på lång sikt och det blir en härlig utmaning att få bidra i utvecklandet av Eskilstunas varumärke och attraktionskraft, säger Martin Roos. Nu ska vi göra en grundlig analys av var vi står, sätta upp konkreta mål och se till att vi har en strategi för att förverkliga dem.

Martin Roos börjar den 1 maj och rapporterar till den nya styrelsen med Anders Tufvesson som ordförande och kommunalrådet Magnus Johansson som vice ordförande.

Eskilstuna Marknadsföring ägs till 40 procent av kommunen och till 60 procent av näringslivet och dess organisationer. Bolaget ansvarar för den övergripande marknadsföringen av staden, turistbyråverksamheten, Eskilstuna Convention Bureau, mötes- och kongressarrangemang samt evenemang.