platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
RSS
rss_icon
Länkar
Martin Roos ny vd för Eskilstuna Marknadsföring

Med över 15 års erfarenhet inom musikbranschen har Martin Roos framför allt  arbetat med att bygga varumärket Kent. Han har även jobbat som projektledare på reklambyrå, skivbolag och sedan 1998 har han ansvarat för flera olika projekt inom Eskilstuna kommun.

– Jag trivs med varumärkesbyggande på lång sikt och det blir en härlig utmaning att få bidra i utvecklandet av Eskilstunas varumärke och attraktionskraft, säger Martin Roos. Nu ska vi göra en grundlig analys av var vi står, sätta upp konkreta mål och se till att vi har en strategi för att förverkliga dem.

Martin Roos börjar den 1 maj och rapporterar till den nya styrelsen med Anders Tufvesson som ordförande och kommunalrådet Magnus Johansson som vice ordförande.

Eskilstuna Marknadsföring ägs till 40 procent av kommunen och till 60 procent av näringslivet och dess organisationer. Bolaget ansvarar för den övergripande marknadsföringen av staden, turistbyråverksamheten, Eskilstuna Convention Bureau, mötes- och kongressarrangemang samt evenemang.