platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Martin Roos ny vd för Eskilstuna Marknadsföring

Med över 15 års erfarenhet inom musikbranschen har Martin Roos framför allt  arbetat med att bygga varumärket Kent. Han har även jobbat som projektledare på reklambyrå, skivbolag och sedan 1998 har han ansvarat för flera olika projekt inom Eskilstuna kommun.

– Jag trivs med varumärkesbyggande på lång sikt och det blir en härlig utmaning att få bidra i utvecklandet av Eskilstunas varumärke och attraktionskraft, säger Martin Roos. Nu ska vi göra en grundlig analys av var vi står, sätta upp konkreta mål och se till att vi har en strategi för att förverkliga dem.

Martin Roos börjar den 1 maj och rapporterar till den nya styrelsen med Anders Tufvesson som ordförande och kommunalrådet Magnus Johansson som vice ordförande.

Eskilstuna Marknadsföring ägs till 40 procent av kommunen och till 60 procent av näringslivet och dess organisationer. Bolaget ansvarar för den övergripande marknadsföringen av staden, turistbyråverksamheten, Eskilstuna Convention Bureau, mötes- och kongressarrangemang samt evenemang.