Med över 15 års erfarenhet inom musikbranschen har Martin Roos framför allt arbetat med att bygga varumärket Kent. Han har även jobbat som projektledare på reklambyrå, skivbolag och sedan 1998 har han ansvarat för flera olika projekt inom Eskilstuna kommun.
– Jag trivs med varumärkesbyggande på lång sikt och det blir en härlig utmaning att få bidra i utvecklandet av Eskilstunas varumärke och attraktionskraft, säger Martin Roos. Nu ska vi göra en grundlig analys av var vi står, sätta upp konkreta mål och se till att vi har en strategi för att förverkliga dem.
Martin Roos börjar den 1 maj och rapporterar till den nya styrelsen med Anders Tufvesson som ordförande och kommunalrådet Magnus Johansson som vice ordförande.
Eskilstuna Marknadsföring ägs till 40 procent av kommunen och till 60 procent av näringslivet och dess organisationer. Bolaget ansvarar för den övergripande marknadsföringen av staden, turistbyråverksamheten, Eskilstuna Convention Bureau, mötes- och kongressarrangemang samt evenemang.