Det är SNART dags för förra årets kanske största nyhet i svensk mötesindustri: Möteskulturdagen. Syftet med dagen är att ge inspiration, insikt och kunskap hur företag och organisationer kan skapa en bättre möteskultur inom sina verksamheter.
I ett kundcase kommer bland andra Peter Vallenthin, vd på Geodis Wilson att tala. Han utsågs till årets mötes- och eventplanerare av Meetings International under TUR-mässan i våras.
Förutom Stockholm (19 okt) och Öresundsregionen (Lund, 23 okt) har Göteborg (12 okt) tillkommit som ort.
SVT24 sänder Möteskulturdagen vilket visar att mötet tar en allt större plats i den offentliga debatten.
– Det interna mötet står inför en renässans, säger Micke Darmell, vd för Gr8 Meetings och arrangör av Möteskulturdagen. I en tid där delaktighet och hastighet är honnörsord för att nå framgång hamnar mötet under luppen. Precis som digitala strategier var det viktigaste att ha koll på under sent 90-tal, design som mervärde vid början på 00-talet, har insikten om hur man skapar framgångsrika möten hamnat högst upp på agendan idag.
– Äntligen går vi in i en era där människors passion och egen drivkraft sätts främst och där mötet är en förutsättning för att lyckas, säger Johan Johansson, en av föreläsarna under Möteskulturdagen.
Hela programmet ser du här www.moteskulturdagen.se