nyheter
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
Ny satsning
Halländsk matkultur
flyttar in på Stora torg i Halmstad.
bygger motståndskraft
IMEX Group investerar
med nio nya anställningar.
näringsförbudet kvarstår
Öppet brev till regeringen:
Rikta regelverket rätt!
kraftsamling
Lärosäten Väst
- ny allians för ökat samarbete i Västsverige.
RSS
rss_icon
Länkar
Pengarna eller Livet på Selma Lagerlöf!

På Quality Hotel Selma Lagerlöf vägrar man gå med i lågkonjunkturen, och fortsätter sina offensiva satsningar. Efter nöjesarrangemang, nya konferenskoncept och vårens samarbete med Västanå Teater, spänner man nu bågen än högre inför hösten och tar ännu ett steg i berättartraditionens riktning. Under oktober–november 2009 sätter man upp farsen Pengarna eller Livet, och ser fram emot ett skrattfylld höst.

— Farsens namn säger väl nästan allt, säger Mattias Nord, vd på Quality Hotel Selma Lagerlöf. Visst är det nervkittlande med en så stor satsning när man ser alla mörka och illavarslande rubriker, men vi är helt övertygade om att det här är rätt satsning och har redan fått bra gensvar från olika håll. Jag såg farsen för en tid sedan, och jag skrattade så tårarna rann, och vi tror att det är just lite extra glädje som folk behöver när det mörknar ute.

Farsen är skriven av den brittiska humormästaren Ray Cooney som haft mångåriga succéer på West End i London. I Sverige känner vi honom bland annat genom Hotelliggaren och Kuta och Kör. Tidigare har Pengarna eller Livet spelats på Maximteatern i Stockholm under 1998, då med bland andra Brasse Brännström och Sissela Kyle i huvudrollerna.

— Vi siktar självklart på att få hit Sunneborna och värmlänningar, men tror även att det går att locka gäster från hela landet. Berättartraditionen är stark i Sunne, och det tror vi är en framgångsfaktor, säger Mattias Nord. Tusentals personer kommer varje sommar för att se främst Västanå teater, men även bygdespel och andra uppsättningar. Genom den här satsningen kan vi stärka vår position som mötesanläggninjg och bidra till att locka affärsgäster till Sunne.