platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
23-24 mars 2022
Tommy Myllymäki
ny president för Bocuse d’Or Sweden.
fint pris
Sofia B Olsson
restaurang Vrå på Clarion Hotel Post i Göteborg får Tore Wretmans guldmedalj.
nytt jobb
Emma Keenan
ny vd och hotelldirektör för Comfort Hotel Västerås.
17-18 maj 2022
A Sustainable Tomorrow och Cradlenet
inleder samarbete med Nordic Sustainability Expo.
100 000 kronor
Vasaloppet
vinner Stora Turismpriset 2021.
4 december 2021
Internationella lärarkonferensen researchED
kommer till Haninge - med fokus på forskning och skola.
IMEX 30 nov - 2 dec
Trenderna inom evenemangsteknik
ökar engagemanget i ROI-investeringen.
mot nya rekord
Ullevi renoveras
för minst 16 miljoner kronor.
flygbokningssystem
Booking Holdings
förvärvar svenska Etraveli Group för över 17 miljarder kronor.
kultur och möten
Elite Hotels
blir huvudsponsor till Augustpriset.
RSS
rss_icon
Länkar
Ny strategi ska ge fler event i Skellefteå

Tillväxt Skellefteå, näringslivet och företrädare inom evenemang har bildat en arbetsgrupp för att locka större arrangemang till staden. Avsikten är att förenkla och så småningom genomföra evenemang som kommunen, företagen eller föreningslivet vill arrangera. Det kan röra sig om allt från branschinriktade möten till idrottsmästerskap och melodifestivalen.

– En väl utformad evenemangsstrategi med handlingsplan gör Skellefteå betydligt mer attraktivt som värd för större och mindre arrangemang. Vi skapar former som förenklar för de som praktiskt ska producera och marknadsföra evenemanget, samtidigt som staden ger ett tydligt och tryggt budskap om vad vi kan och vill erbjuda, säger Britt-Inger Olofsson, kommunens näringslivsutvecklare i ett pressmeddelande.

Bilden: Lejonströmsbron i Skellefteå.