platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
RSS
rss_icon
Länkar
– Tänk att det finns såna här destinationer så nära UK

I helgen genomfördes för första gången en gemensam fam trip i Stockholm och Swedish Lapland för tjugo agenter som arbetar med företagsmöten, events och incentives. Tio personer kom från England och lika många från Tyskland. För arton av dem var det Sverige-premiär. En otroligt lyckad sådan skulle det visa sig.

De båda grupperna samlades först i Stockholm med site inspections, och en gemensam matlagningsaktivitet på Aveqia.

– Det kunde inte ha börjat bättre, tack vare att vi lagade mat tillsammans blev vi en grupp redan första kvällen. Alla pratade med alla och så fortsatte det under hela helgen. Programmet i Luleå var i toppklass, som helhet var det här den mest professionella fam trip jag varit med i någonsin, säger Stuart Fraser, Sales & Marketing Manager för Group Seven Events från London, vars företag redan har lanserat en incentivekampanj på sin hemsida där första priset är en företagsresa till "Luleå in Swedish Lapland", värd lite över 100 000 kronor.

– Vi har kunder som gärna åker till vinterdestinationer men som inte vill att deras medarbetare ska åka skidor. Alla de mötesmöjligheter och aktiviteter som vi har presenterats för i Luleå är en produkt som jag tror blir lätt att sälja in i kombination med Stockholm, säger Rupert Wiggins, Account Director för The Vantage Point Group i London.

– Att få möjlighet att träffas över nationsgränserna och diskutera branschspecifika frågor är också väldigt värdefullt. Under de här dagarna har jag haft många olika dialoger igång, dels med mina tyska kollegor, dels med engelsmännen, säger Ann-Kathrin Kissel, project manager, CWT Meetings & Events i Düsseldorf.

"Stockholm & Swedish Lapland" genomfördes av Stockholm Convention Bureau, Visit Swedens brittiska och tyska kontor, SAS UK, Luleå Convention Bureau och Nex Meeting & Events.