nyheter
Yes I can!
Radisson Hotel Group
lanserar ett nytt varumärke: Radisson Individual och tecknar avtal med tio nya hotell.
Näringförbud sedan mars
Sveriges största mässanläggningar
presenterar det gemensamma säkerhetsinitiativet: Vi ses säkert.
Startar i november 2020
Nytt innovationsprojekt för omstart i besöksnäringen
ska utveckla nya affärsmodeller.
2-8 november
Psykeveckan i Umeå 2020
16:e året i rad – i år helt digitalt.
IATA:
Flygbolagen kan inte sänka kostnaderna
snabbt nog för att rädda jobben.
interaktiva onlineevents
RAI i Amsterdam
organiserar digitala och interaktiva internationella mässor och evenemang med stor framgång.
Pilotprojekt
Ny riktad insats
ska stötta kultur och besöksnäring i Sörmland.
nytt jobb
Paul Lukes
blir ny vd på Clarion Hotel Post.
hotellnytt
Direktörsswop för Comfort Hotel
inkluderar Skandinaviens första nollenergihotell.
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
RSS
rss_icon
Länkar
Köpenhamns flygplats satsar på att bli en World Class Hub

Hub World Class heter en ny proaktiv strategi som ska säkra Copenhagen Airport/Köpenhamns flygplats ställning som det viktigaste navet i norra Europa och samt bidra till Danmarks inkörsport för tillväxt.

För att nå målet ska flygplatsen sätta sina kunder först, det vill säga: passagerare, flygbolag, koncessionshavare och operatörerna. Bra förutsättningar för flygbolag och nöjda passagerare innebär fler rutter och därmed tillväxt och sysselsättning. De fyra fokusområden som ska lyftas fram är:

 

• Mer utrymme för alla. CPH vill göra det enklare att vara passagerare eller flygbolag på flygplatsen. Under de kommande tre, fyra åren ska CPH satsa betydligt mer än de 750 miljoner som har investerats per år för att utöka och förbättra flygplatsens anläggningar så att de kan betjäna det ökande antalet passagerare som använder flygplatsen mer effektivt.

 

• En stark hub. En stor flygplats byggs i Berlin. Holländska KLM kör redan elva rutter som flyger passagerare direkt till Amsterdam utan att gå via Köpenhamn. Helsingfors försöker ta hand om marknaden för flygningar till Asien. Köpenhamns flygplats har bestämt sig för en ambitiös tillväxtstrategi utformad för att försäkra sig om att behålla och utveckla sin ställning som den viktigaste navet i norra Europa.

 

• Totalkostnad för verksamheten. I nära samarbete med flygbolag och andra partners ska man förbättra gemensamma processer, och göra Köpenhamns flygplats till en flygplats där anläggningar, logistik och kostnader gör det enkelt att fungera effektivt. Tillsammans med flygbolagen ska CPH identifiera och effektivisera de viktigaste operativa processerna eftersom lägre driftskostnader för flygbolag banar väg för framtida tillväxt.

 

• Prioritera att lära sig mer om sina kunder. CPH intervjuade nyligen flera flygbolag om deras önskemål och behov, och varje år intervjuar de omkring 130 000 passagerare.