platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
RSS
rss_icon
Länkar
Köpenhamns flygplats satsar på att bli en World Class Hub

Hub World Class heter en ny proaktiv strategi som ska säkra Copenhagen Airport/Köpenhamns flygplats ställning som det viktigaste navet i norra Europa och samt bidra till Danmarks inkörsport för tillväxt.

För att nå målet ska flygplatsen sätta sina kunder först, det vill säga: passagerare, flygbolag, koncessionshavare och operatörerna. Bra förutsättningar för flygbolag och nöjda passagerare innebär fler rutter och därmed tillväxt och sysselsättning. De fyra fokusområden som ska lyftas fram är:

 

• Mer utrymme för alla. CPH vill göra det enklare att vara passagerare eller flygbolag på flygplatsen. Under de kommande tre, fyra åren ska CPH satsa betydligt mer än de 750 miljoner som har investerats per år för att utöka och förbättra flygplatsens anläggningar så att de kan betjäna det ökande antalet passagerare som använder flygplatsen mer effektivt.

 

• En stark hub. En stor flygplats byggs i Berlin. Holländska KLM kör redan elva rutter som flyger passagerare direkt till Amsterdam utan att gå via Köpenhamn. Helsingfors försöker ta hand om marknaden för flygningar till Asien. Köpenhamns flygplats har bestämt sig för en ambitiös tillväxtstrategi utformad för att försäkra sig om att behålla och utveckla sin ställning som den viktigaste navet i norra Europa.

 

• Totalkostnad för verksamheten. I nära samarbete med flygbolag och andra partners ska man förbättra gemensamma processer, och göra Köpenhamns flygplats till en flygplats där anläggningar, logistik och kostnader gör det enkelt att fungera effektivt. Tillsammans med flygbolagen ska CPH identifiera och effektivisera de viktigaste operativa processerna eftersom lägre driftskostnader för flygbolag banar väg för framtida tillväxt.

 

• Prioritera att lära sig mer om sina kunder. CPH intervjuade nyligen flera flygbolag om deras önskemål och behov, och varje år intervjuar de omkring 130 000 passagerare.