platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Köpenhamns flygplats satsar på att bli en World Class Hub

Hub World Class heter en ny proaktiv strategi som ska säkra Copenhagen Airport/Köpenhamns flygplats ställning som det viktigaste navet i norra Europa och samt bidra till Danmarks inkörsport för tillväxt.

För att nå målet ska flygplatsen sätta sina kunder först, det vill säga: passagerare, flygbolag, koncessionshavare och operatörerna. Bra förutsättningar för flygbolag och nöjda passagerare innebär fler rutter och därmed tillväxt och sysselsättning. De fyra fokusområden som ska lyftas fram är:

 

• Mer utrymme för alla. CPH vill göra det enklare att vara passagerare eller flygbolag på flygplatsen. Under de kommande tre, fyra åren ska CPH satsa betydligt mer än de 750 miljoner som har investerats per år för att utöka och förbättra flygplatsens anläggningar så att de kan betjäna det ökande antalet passagerare som använder flygplatsen mer effektivt.

 

• En stark hub. En stor flygplats byggs i Berlin. Holländska KLM kör redan elva rutter som flyger passagerare direkt till Amsterdam utan att gå via Köpenhamn. Helsingfors försöker ta hand om marknaden för flygningar till Asien. Köpenhamns flygplats har bestämt sig för en ambitiös tillväxtstrategi utformad för att försäkra sig om att behålla och utveckla sin ställning som den viktigaste navet i norra Europa.

 

• Totalkostnad för verksamheten. I nära samarbete med flygbolag och andra partners ska man förbättra gemensamma processer, och göra Köpenhamns flygplats till en flygplats där anläggningar, logistik och kostnader gör det enkelt att fungera effektivt. Tillsammans med flygbolagen ska CPH identifiera och effektivisera de viktigaste operativa processerna eftersom lägre driftskostnader för flygbolag banar väg för framtida tillväxt.

 

• Prioritera att lära sig mer om sina kunder. CPH intervjuade nyligen flera flygbolag om deras önskemål och behov, och varje år intervjuar de omkring 130 000 passagerare.