platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
pantersprång
Rekordstor ökning av videokonferenser
på Karolinska Universitetssjukhuset.
Fajt mellan städerna
Malmö och Uppsala
vill båda bli kulturhuvudstad i Europa 2029.
beslutet fattat
Scandinavium
ska ersättas av en ny multiarena.
KVALITETSMÄSSAN 2021
Sjutton utvecklingsprojekt
nominerade till GötaPriset.
en äkta eldsjäl
Årets Eventskåning 2020
till KB och Totte Lundgren.
nytt jobb
Monika Hilm
ny vd på Yasuragi.
nya upplevelser
Inomhusgolf med virtuella banor
öppnar i Gränbystaden i Uppsala.
ny studiolösning
Svenska Mässan Gothia Towers
lanserar Sveriges största arena för hybridmöten.
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
RSS
rss_icon
Länkar
Amex Meetings and Events och Minnesota i strategiskt samarbete

American Express Meetings & Events utvecklar samarbetet med den svenska kommunikations- och eventbyrån Minnesota Communication. För kunderna innebär avtalet ökad tillgång till de båda bolagens resurser och kompetens vid större företagsevenemang och möten, men även större trygghet, kostnadseffektivitet och kreativitet.

– Kombinationen av vad vi kan erbjuda inom event- och managementlogistik med Minnesotas inom kommunikation och kreativa koncept genererar en helhetsupplevelse för kunderna, säger Michael Schüller, vice president för American Express Meetings & Events i Europa.

– Det spelar ingen roll hur kreativt upplägg vi har eller hur väl förpackade budskapen är om logistiken inte fungerar. Tillsammans kan vi leverera hög return on experience, det vill säga träffsäker kommunikation och en logistik som fungerar, säger Andy Pimmeshofer, vd för Minnesota Communication.

 

Bilden: Michael Schüller, vice president för American Express Meetings & Events i Europa.