platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
Strategiskt samarbete stärker Skåne som eventregion
Flera skånska kommuner satsar nu på att utveckla arbetet med möten och evenemang. Sex kommuner visade direkt intresse när marknadsbolaget Event in Skåne erbjöd stöd för att ta fram egna event- och mötesstrategier i kommunerna.

– Det är bra för Skåne som eventregion att kommunerna arbetar målmedvetet med dessa frågor, säger Pehr Palm, vd för Event in Skåne.

Två av de stora kommunerna, Malmö och Helsingborg, har redan egna strategier för evenemang och möten. Kristianstad, Landskrona, Lund, Svalöv, Svedala och Vellinge kommer nu att arbeta tillsammans med Event in Skåne för att ta fram egna strategier.

– Och fler lär ansluta sig. Att som kommun ha en långsiktigt förankrad strategi för event och möten är en självklarhet 2012, säger Pehr Palm.

Fler kommuner och deras lokala näringsliv vill tillsammans bättre kunna använda event till att skapa intäkter, PR och socionomiska effekter för medborgarna. Strategierna bidrar till att tillsammans lokalt sätta visioner, mål, värvningskampanjer, realistiska budgetar och utvärderingar för hållbara event och möten.

– Flera kommuner har blivit inspirerade av det arbete vi gör med den gemensamma eventstrategin för Öresundsregionen, som är ett led i vårt långsiktiga arbete med att Skåne skall bli ledande på event i norra Europa, säger Pehr Palm.

Business Region Skåne är Skånes marknadskoncern. Med dotterbolagen Tourism in Skåne, Event in Skåne, Invest in Skåne och Film i Skåne samordnar vi marknadsföringen av Skåne och stärker varumärket Skåne.Business Region Skåne ägs av Region Skåne och de skånska kommunerna.

Bilden: Pehr Palm, vd, Event in Skåne.