platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
RSS
rss_icon
Länkar
Strategiskt samarbete stärker Skåne som eventregion
Flera skånska kommuner satsar nu på att utveckla arbetet med möten och evenemang. Sex kommuner visade direkt intresse när marknadsbolaget Event in Skåne erbjöd stöd för att ta fram egna event- och mötesstrategier i kommunerna.

– Det är bra för Skåne som eventregion att kommunerna arbetar målmedvetet med dessa frågor, säger Pehr Palm, vd för Event in Skåne.

Två av de stora kommunerna, Malmö och Helsingborg, har redan egna strategier för evenemang och möten. Kristianstad, Landskrona, Lund, Svalöv, Svedala och Vellinge kommer nu att arbeta tillsammans med Event in Skåne för att ta fram egna strategier.

– Och fler lär ansluta sig. Att som kommun ha en långsiktigt förankrad strategi för event och möten är en självklarhet 2012, säger Pehr Palm.

Fler kommuner och deras lokala näringsliv vill tillsammans bättre kunna använda event till att skapa intäkter, PR och socionomiska effekter för medborgarna. Strategierna bidrar till att tillsammans lokalt sätta visioner, mål, värvningskampanjer, realistiska budgetar och utvärderingar för hållbara event och möten.

– Flera kommuner har blivit inspirerade av det arbete vi gör med den gemensamma eventstrategin för Öresundsregionen, som är ett led i vårt långsiktiga arbete med att Skåne skall bli ledande på event i norra Europa, säger Pehr Palm.

Business Region Skåne är Skånes marknadskoncern. Med dotterbolagen Tourism in Skåne, Event in Skåne, Invest in Skåne och Film i Skåne samordnar vi marknadsföringen av Skåne och stärker varumärket Skåne.Business Region Skåne ägs av Region Skåne och de skånska kommunerna.

Bilden: Pehr Palm, vd, Event in Skåne.