platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
14 000 besökare
IBTM World 2019
utsågs till bästa internationella mässa.
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.
RSS
rss_icon
Länkar
2011 – ett rekordår för CWT
Carlson Wagonlit Travel (CWT), meddelar idag ett rekordresultat för 2011. Försäljningsvolymen, $28 miljarder, ökade med 15,2 procent jämfört med 2010 ($24 300 000 000) och antalet transaktioner ökade med 7,2 procent på årsbasis för att nå 61,9 miljoner.

Flera faktorer kan tillskrivas CWTs tillväxt under 2011. CWT behöll över 96 procent av sina nuvarande kunder, vann nya affärer till ett värde av $2,2 miljarder och förvärvade tre företag: Kaleva Travel, Centenial Group och Net Tours.

Tillväxten inrymmer även CWTs specialiserade kompetensområden; CWT Solutions Group (företagets konsultverksamhet), CWT energitjänster och CWT Meetings & Events.

CWT:s nyckeltal är i linje med globala trender som tyder på att affärsresandet ökar.

– Vi ser en stark tillväxt inom industrin trots den oförutsägbara ekonomiska miljön, säger Douglas Anderson, CWTs vd och koncernchef. Globala företag är mer optimistiska om framtida affärsresor och vissa delar av världen, såsom Asien och Latinamerika, fortsätter att visa stark tillväxt.

CWTs resultat återspeglar den regionala ekonomiska utvecklingen runtom i världen. CWTs tillväxt var störst i Asien och Stillahavsområdet, där transaktioner ökade med 18,5 procent. Latinamerika ökade med 12,7 procent, Nordamerika med 5,2 procent, och EMEA (Europa, Mellanöstern, Afrika) med 6,2 procent.

Bilden: Johan Wilson, vd för CWT i Sverige.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Om Carlson Wagonlit Travel

Carlson Wagonlit Travel (CWT) är världsledande inom business travel management och meetings och events med representation i fler än 150 länder. Kärnverksamheten är att hjälpa företag och organisationer av alla storlekar att optimera sina affärsresekostnader och processer. CWT har 22 000 anställda världen över. I Sverige är vi över 300 anställda fördelade på sju kontor. För mer information besök: www.carlsonwagonlit.se