platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu starkt varumärke hos affärsresenärer

Radisson Blu fortsätter att vara ett starkt varumärke i den nordiska regionen när det gäller affärsresenärer. Två av fem föredrar att bo på Radisson och varumärket har en kännedom på hela 93 procent. Det visar den senaste BDRC-undersökningen, en sedan 2001 årligen återkommande oberoende undersökning som genomförs av den Londonbaserade firman BDRC. Radisson (inkluderande Radisson och Radisson SAS, nu Radisson Blu) har rankats etta ända sedan starten 2001 och har stadigt förbättrat sitt resultat varje år.

Den årliga undersökningen inkluderar totalt 1 000 intervjuer med affärsresenärer från Sverige, Norge, Danmark och Finland. Den täcker alla aspekter av en affärsresenärs beteende, och även flertalet nyckelindikatorers prestationer som mäts över 60 varumärken. Poängen bygger på ett medelvärde av kännedom, preferens, användande, lojalitet och rekommendationsavsikt.

Fakta

Radisson Blu är Rezidors förstaklass- och fullservicekedja. Rezidor Hotel Group är ett av världens snabbaste växande hotellföretag. Rezidor har 380 hotell i 59 länder i Europa, Mellanöstern och Afrika. Förutom Radisson Blu driver Rezidor även varumärkena Park Inn, Country Inns & Suites, The Regent och Hotel Missoni.

Nyheter

  • Radisson Blu Hotel på Trondheim Airport öppnade i augusti 2009 och är därmed det nyaste hotellet i Rezidors portfölj i Norge. Hotellet ligger i anslutning till terminalbyggnaden och är därmed det perfekta valet för affärs- och nöjesresenärer som ankommer sent på natten eller som ska ta ett tidigt flyg.
  • Rezidor har ett antal nya projekt i Norden: Radisson Blu Stockholm Waterfront, som byggs i hjärtat av den svenska huvudstaden, kommer att ha en spektakulär design och erbjuda en unik plats för konferens och möten.
  • Park Inn Hotel Stockholm Hammarby Sjöstad kommer endast att ligga sju kilometer från Stockholm city och erbjuda 177 vackert designade rum.
  • Flera nybyggen öppnar också i Norge: Park Inn Hotel Oslo som med sina 118 rum kommer att ligga i hjärtat av Oslo. Dessutom kommer Park Inn Gardemoen Airport att stärka Rezidors ställning som den ledande flygplatshotellkedjan i Europa.