platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
600 deltagare
Stor kongress
inom mark- och exploatering till Borås 2020.
hotellnytt
Petter Stordalen
tar Comfort Hotel till Lund.
Sveriges bästa talare
Stora Talarpriset 2019
går till Charbél Gabro.
nytt jobb
Pointpeople växer
och satsar ännu mer på fjällvärlden.
hotellnytt
Medvind för Forenom
- Västra Hamnens första aparthotel öppnar som planerat.
GDS-Index
Göteborg toppar världsranking
i hållbarhet för fjärde året i rad.
105 400 badkar
Scandics nya hållbarhetsinitiativ
har sparat 17 miljoner liter vatten.
150 personer kommer
Stadsbyggnadsdagarna
väljer Borås som kongressort 2020.
Town Square Park
Mega-projektet i Dubai
når milstolpe idag fredag.
Framtiden på G
Svenska Mässans gestaltningstävling är avgjord
- Såhär ser vinnande förslaget av fjärde tornet ut.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards årets eventmarketingbyrå

– Jag är så otroligt glad! Vi var väldigt missnöjda med fjolårets placering och har sedan dess målmedvetet arbetat för att bli bättre i alla delar av företaget. Därför är det så skönt att nu få högsta betyg av våra kunder, säger Janne Björge, vd på Nine Yards.

För drygt ett år sedan bytte Nine Yards inriktning, från renodlad event-byrå till en Brand Experience-byrå med fler strängar i lyran.

– Vi vill hjälpa våra kunder att förlänga effekten av det de vill åstadkomma. Vi vill få deras varumärken att bli en upplevelse – samma upplevelse oavsett vilken kanal de kommunicerar igenom, säger Janne.

Under 2011 omformades en stor del av byrån och kompetensen breddades för att kunna ta hand om en större del av kundernas önskemål.

– Vi har under året jobbat hårt på att fokusera på kvalitet och kreativitet. Varje ny medarbetare har handplockats för att bidra med ny kunskap. Men vi är också väldigt måna om att plocka in medarbetare som passar in i vår ”familj”, där vi alltid jobbat väldigt nära våra kunder. Vi har strävat efter att få en bra blandning av energi och engagemang med lust och skoj.

Årets Byrå arrangeras av konsult- och analysföretaget Regi och bygger på en studie som visar hur nöjda köpare av kommunikation är med byråer inom olika kategorier.

– Vi tror verkligen på att skapa upplevelser i alla möten med ett varumärke, men det har tagit mycket kraft och tid att vrida byrån in i den nya ’religionen’. Därför är det extra skönt att få den här utmärkelsen i år – ett direkt svar på att vi satsat rätt, säger Janne.

Nine Yards har på ett år gjort en rejäl förflyttning mot att bli en bredare och mer strategisk partner till sina kunder.

De högsta betygen ges för ”förmågan att skapa kundnytta”, ”kunskap om olika media- och kommunikationskanaler” samt ”engagemang och proaktivitet”.

71 procent av kunderna är ”supernöjda” (totalbetygen 9-10 i undersökningen) och resterande är ”nöjda”.

Även lojaliteten är hög. Hela 80 procent av de tillfrågade svarade att de inte överväger att byta byrå.

Hur ska ni göra för att behålla förstaplatsen också nästa år?
–  Vi läser med stort engagemang att vi blivit tydligt bättre på proaktivitet, strategi och digitala medier, men att vi kan utveckla byrån vidare inom design och adtjänster, och där har vi gjort de största investeringarna under sista halvåret, två nya CD´s två nya AD´s och två nya Content managers kommer ge en tydlig förbättring till nästa år. Vi har bestämt oss nu, vi skall vara nordens bästa byrå.

Foto: Jonas Borg

----------------------------------------------------------------------------------------------

Nine Yards är en event- och kommunikationsbyrå som hjälper kunden att skapa hängivna och lojala fans till sitt varumärke.

Hur känns det att ta steget upp till förstaplatsen som Årets Eventmarketing byrå?

– Helt underbart, vi går bara runt och ler, säger Janne Björge, vd för NineYards.
Det har varit ett slitsamt arbete att utveckla kvaliteten och våra processer samtidigt som vi växer så intensivt, men det är helt klart värt det nu. Vi har handplockat 18 nya medarbetare under året, och då måste kulturen, processerna och rollerna vara riktigt tydliga, det är de numera.

Årets ranking (föregående års ranking)

1 (NY). Nine Yards (fd Meetmasters)

2 (1). Imagine

3 (2). Minnesota

4 (4). PS Communication

5 (9). BSP Marketing

6 (NY). Brandecho

6 (14). Occasion Corporate Events

 

Det är tolfte året i rad som konsult- och analysföretaget Regi utser Årets Byrå, som fokuserar på hur köpare av kommunikationstjänster ser på sina byråsamarbeten. Årets undersökning baseras på nästan 3 000 bedömningar av 197 byråer.