platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
hotellnytt
Radisson Hotel Group
blir världens första hotellkoncern som erbjuder koldioxidnegativa möten.
300 deltagare kommer
Internationell bordtennistävling
för ungdomar till Helsingborg.
nytt jobb
Åsa Wirén
ny CFO för Scandic Hotels.
Magisk svit fortsätter
Göteborg vinner internationellt pris
för Hållbarhetsarbetet för femte året i rad.
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards nominerade till Årets Byrå
Företaget är nominerat till Årets Byrå i kategorin event marketing. Dessutom är byrån för första gången med och tävlar om ett Guldägg.

Varje år genomför Regi undersökningen Årets Byrå i syfte att utveckla kommunikationsbranschen. Nära 2 400 inköpare av kommunikationstjänster ger sin syn på samarbetet med den byrå de arbetar med. De fem bästa byråerna i varje kategori blir nominerade till finalen.

– Vi hamnade på plats fjorton förra året och var otroligt besvikna. Vi bestämde oss för att målmedvetet förbättra såväl kvaliteten som kreativiteten i våra projekt och därför är det naturligtvis kul att få ett kvitto på att vi jobbar rätt, säger Janne Björge, vd för Nine Yards.

Fokus på kvalitet och kreativitet har också lett till nya typer av kunder, en ny sorts uppdrag vilket i sin tur har bidragit till att Nine Yards för första gången är med och tävlar i Guldägget, kommunikationsvärldens finrum.

– Vi har lämnat in tre bidrag ser det som en läroprocess att vara med och tävla. Målet är att utvecklas i det spår vi slagit in på, med mer kreativitet och större effekt, säger Janne Björge.

Årets Byrå avgörs den 20 februari. Guldäggsgalan hålls den den 17 april.