Företaget är nominerat till Årets Byrå i kategorin event marketing. Dessutom är byrån för första gången med och tävlar om ett Guldägg.
Varje år genomför Regi undersökningen Årets Byrå i syfte att utveckla kommunikationsbranschen. Nära 2 400 inköpare av kommunikationstjänster ger sin syn på samarbetet med den byrå de arbetar med. De fem bästa byråerna i varje kategori blir nominerade till finalen.
– Vi hamnade på plats fjorton förra året och var otroligt besvikna. Vi bestämde oss för att målmedvetet förbättra såväl kvaliteten som kreativiteten i våra projekt och därför är det naturligtvis kul att få ett kvitto på att vi jobbar rätt, säger Janne Björge, vd för Nine Yards.
Fokus på kvalitet och kreativitet har också lett till nya typer av kunder, en ny sorts uppdrag vilket i sin tur har bidragit till att Nine Yards för första gången är med och tävlar i Guldägget, kommunikationsvärldens finrum.
– Vi har lämnat in tre bidrag ser det som en läroprocess att vara med och tävla. Målet är att utvecklas i det spår vi slagit in på, med mer kreativitet och större effekt, säger Janne Björge.
Årets Byrå avgörs den 20 februari. Guldäggsgalan hålls den den 17 april.