nyheter
bra flygnytt
Finnair återinför flyg
från Sverige till Asien och USA.
hotellvärlden
Hilton Hotels vd:
Affärsresorna är tillbaka till 50 procent
covidsäkrat event
10-årsjubileum
för Australiens hälsovårdsvecka.
flygnytt
SAS öppnar ny linje
från Luleå till London.
hotellnytt
Lunds största hotell
väljer BWH Hotel Group.
24-26 augusti
Trender, framtidsspaningar och kunskap
– Formex bjuder på digitala aktiviteter i augusti.
digifysiska hybridmöten
Coeo tar in fyra miljoner i kapital
för att digitalisera mötesindustrin.
ny global rapport
Bristfällig krishantering
i många organisationer.
teknikdrivet bolag
Wihlborgs hyr ut till Regin
som öppnar innovationscenter på Ideon i Lund.
Upp Till €60,000 PER EVENT
Vienna Convention Bureau
startar en mötesfond på 40 miljoner kronor.
RSS
rss_icon
Länkar
Relationsbilen blev en succé

It-rekryteringsföretaget Dfind ville ha en plats under konferensen där medarbetarna kunde reflektera över bolagets värdeord och vision. Platsen blev en gammal "Bubbla" med pimpad inredning. Inne i kupén monterades en kamera och bilen användes under hela den 48 timmar långa vistelsen i Berlin. Upplägget visade sig bli en hit.

Målet med konferens- och inspirationsresan var att samla alla medarbetare för att avsluta 2011 med en genomgång av resultat och affärer samt öppna 2012 för att upprätta nya mål och möjligheter. Kunden ville gärna ha en ”wow”-faktor, det vill säga något som visar att de vågar göra lite annorlunda saker, att skapa brand experience.

Uppdraget att realisera företagets mål och få 60 medarbetare att känna stolthet och engagemang gick till event- och kommunikationsbyrån Nine Yards.

– Tanken med relationsbilen var att på ett roligt sätt få medarbetarna att reflektera över vad företagets vision och värdeord betyder för dem. Bilen blev som ett slags biktbås. Den var också ett sätt att visa att Dfind vågar utmana lite. Dessutom var det ett sätt att ge alla deltagare ett gemensamt minne från resan, en allmän snackis, säger Rasmus Jakobsson, account manager på Nine Yards.

Och en snackis blev det. Relationsbilen blev det mest dokumenterade under hela mötet.

– Det var många som ville sitta i bilen, bli filmade eller prata värderingar. Efteråt har vi även fått frågan om vi inte kan använda bilen när vi är ute och gör kundbesök, säger Marie Eriksson, regionchef på Dfind.