platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
Idéer som bär frukt
GMIC Swedens pris för årets hållbarhetsinsats
tilldelas Göteborgsvarvet.
omvärldsanalys
XL International Workshop
25 ledande mötesorganisationer och mötesarenor träffas i Köpenhamn.
på nytt (tillfälligt) uppdrag
Göran von Arbin
blir hotellchef på nya Furuvik Havshotell.
Pris
Årets Ekoturismpris
till Mörrums Kronolaxfiske.
Omvärldsanalys
Uppsala ökar starkt
inom kongresser, konferenser och möten.
mat och möten
Koks på Färöarna
behåller Michelin-stjärnan.
politisk strid
Härnösands kommun överklagar
domen om hotellbygget.
Omvärldsanalys
Mattias Goldmann
till Sveriges Innovationsriksdag 2018.
Omvärldsanalys
Flygande start på 2018
för Svenska Möten.
möten skapar affärer
Traditionell japansk svärdritual
återinvigde Yasuragi.
RSS
rss_icon
Länkar
Relationsbilen blev en succé

It-rekryteringsföretaget Dfind ville ha en plats under konferensen där medarbetarna kunde reflektera över bolagets värdeord och vision. Platsen blev en gammal "Bubbla" med pimpad inredning. Inne i kupén monterades en kamera och bilen användes under hela den 48 timmar långa vistelsen i Berlin. Upplägget visade sig bli en hit.

Målet med konferens- och inspirationsresan var att samla alla medarbetare för att avsluta 2011 med en genomgång av resultat och affärer samt öppna 2012 för att upprätta nya mål och möjligheter. Kunden ville gärna ha en ”wow”-faktor, det vill säga något som visar att de vågar göra lite annorlunda saker, att skapa brand experience.

Uppdraget att realisera företagets mål och få 60 medarbetare att känna stolthet och engagemang gick till event- och kommunikationsbyrån Nine Yards.

– Tanken med relationsbilen var att på ett roligt sätt få medarbetarna att reflektera över vad företagets vision och värdeord betyder för dem. Bilen blev som ett slags biktbås. Den var också ett sätt att visa att Dfind vågar utmana lite. Dessutom var det ett sätt att ge alla deltagare ett gemensamt minne från resan, en allmän snackis, säger Rasmus Jakobsson, account manager på Nine Yards.

Och en snackis blev det. Relationsbilen blev det mest dokumenterade under hela mötet.

– Det var många som ville sitta i bilen, bli filmade eller prata värderingar. Efteråt har vi även fått frågan om vi inte kan använda bilen när vi är ute och gör kundbesök, säger Marie Eriksson, regionchef på Dfind.