platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Relationsbilen blev en succé

It-rekryteringsföretaget Dfind ville ha en plats under konferensen där medarbetarna kunde reflektera över bolagets värdeord och vision. Platsen blev en gammal "Bubbla" med pimpad inredning. Inne i kupén monterades en kamera och bilen användes under hela den 48 timmar långa vistelsen i Berlin. Upplägget visade sig bli en hit.

Målet med konferens- och inspirationsresan var att samla alla medarbetare för att avsluta 2011 med en genomgång av resultat och affärer samt öppna 2012 för att upprätta nya mål och möjligheter. Kunden ville gärna ha en ”wow”-faktor, det vill säga något som visar att de vågar göra lite annorlunda saker, att skapa brand experience.

Uppdraget att realisera företagets mål och få 60 medarbetare att känna stolthet och engagemang gick till event- och kommunikationsbyrån Nine Yards.

– Tanken med relationsbilen var att på ett roligt sätt få medarbetarna att reflektera över vad företagets vision och värdeord betyder för dem. Bilen blev som ett slags biktbås. Den var också ett sätt att visa att Dfind vågar utmana lite. Dessutom var det ett sätt att ge alla deltagare ett gemensamt minne från resan, en allmän snackis, säger Rasmus Jakobsson, account manager på Nine Yards.

Och en snackis blev det. Relationsbilen blev det mest dokumenterade under hela mötet.

– Det var många som ville sitta i bilen, bli filmade eller prata värderingar. Efteråt har vi även fått frågan om vi inte kan använda bilen när vi är ute och gör kundbesök, säger Marie Eriksson, regionchef på Dfind.