nyheter
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
RSS
rss_icon
Länkar
Relationsbilen blev en succé

It-rekryteringsföretaget Dfind ville ha en plats under konferensen där medarbetarna kunde reflektera över bolagets värdeord och vision. Platsen blev en gammal "Bubbla" med pimpad inredning. Inne i kupén monterades en kamera och bilen användes under hela den 48 timmar långa vistelsen i Berlin. Upplägget visade sig bli en hit.

Målet med konferens- och inspirationsresan var att samla alla medarbetare för att avsluta 2011 med en genomgång av resultat och affärer samt öppna 2012 för att upprätta nya mål och möjligheter. Kunden ville gärna ha en ”wow”-faktor, det vill säga något som visar att de vågar göra lite annorlunda saker, att skapa brand experience.

Uppdraget att realisera företagets mål och få 60 medarbetare att känna stolthet och engagemang gick till event- och kommunikationsbyrån Nine Yards.

– Tanken med relationsbilen var att på ett roligt sätt få medarbetarna att reflektera över vad företagets vision och värdeord betyder för dem. Bilen blev som ett slags biktbås. Den var också ett sätt att visa att Dfind vågar utmana lite. Dessutom var det ett sätt att ge alla deltagare ett gemensamt minne från resan, en allmän snackis, säger Rasmus Jakobsson, account manager på Nine Yards.

Och en snackis blev det. Relationsbilen blev det mest dokumenterade under hela mötet.

– Det var många som ville sitta i bilen, bli filmade eller prata värderingar. Efteråt har vi även fått frågan om vi inte kan använda bilen när vi är ute och gör kundbesök, säger Marie Eriksson, regionchef på Dfind.