När mässan genomförs i Eriksbergshallen i Göteborg nu på onsdag och torsdag är det med fler utställare och förhandsregistrerade besökare än någon gång under de tretton år mässan har arrangerats. Det personliga mötet är mer aktuellt än någonsin tidigare.
– Att vi tillbringar mer och mer tid online har haft en gynnsam effekt på det personliga mötet, säger mässans projektledare Helena Marcks von Würtemberg. Vi kommunicerar med varandra mer än någonsin, och det har lett till att vi värdesätter det personliga mötet på ett helt annat sätt i privata och professionella sammanhang.
Mässan sätter affärer i fokus, och besökare är representanter för företag som vill hitta idéer och knyta kontakter inför exempelvis nästa möte, affärsresa och event. För utställarna innebär det ett forum för nya möjligheter att göra affärer, årets mässa visar att många montrar är ovanligt ambitiöst utformade.
I mässprogrammet finns även aktiviteter som exempelvis segway-körning, gratis spa-behandlingar och afternoon tea. På seminarieprogrammet står bland annat föreläsningar med Fredrik Lindström, Mia Törnblom och Renata Chlumska.