platsannonser
nyheter
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
innovationer prisas
De vann Svenska Mötespriset 2019
Årets Mötesplats – Thoresta Herrgård, Bro.
Sverige med i världstoppen
Nya ICCA-statistiken välkomnar Färöarna in på listan
Sverige på fin 14:e plats.
utvecklingsinitiativ
Tillsammans tar nu Stockholms Clarion Hotel
upp kampen mot droger.
nytt jobb
Marie Louise Alderlid
ny Account Manager på Radisson Hotel Group.
nya uppdrag
Meetx vinner ramavtal med KTH,
Chalmers och Folkhälsomyndigheten – och expanderar.
RSS
rss_icon
Länkar
TV4 väljer Eventum för X-factor

Eventum tog hem uppdraget att producera alla publika eventdelar runt tv-produktionen X-factor. Det gäller även b2b och b2c från auditionturnén som startar i vår och fram till den stora finalen. Talangtävlingen är en av TV4:s största satsningar i höst och målet är att även eventet ska förmedla det.

– Eventum har en helhetslösning och bra tankar som går att använda hela vägen under den här omfattande tv-produktion och tillhörande stora eventdel. Det finns en röd tråd som löper genom alla delar av evenemanget och ett tänk som speglar TV4:s varumärke. Att de dessutom har de en djup förståelse för hur en tv-produktion och sponsorsamarbeten fungerar var avgörande, säger marknadschef Lotta Lindborg för b2b på TV4-Gruppen.

Att Eventum tar hand om b2b- och b2c-delarna av X-factor-produktionen innebär både livepublik, tv-kanalens kunder och sponsorer. Företaget ska arbeta nära produktionsbolaget Fremantle, vilket ses som en fördel eftersom eventproduktionen till stora delar går hand i hand med tv-produktionen.

– Det här är ett stort uppdrag för oss, och ett team på fyra personer ska arbeta med de olika delarna av eventet. Att så många av som jobbar här har erfarenhet av tv-produktion har vi stor användning för i den här storsatsningen, säger Ellen Sandklef, kundansvarig för Eventum.

X-factor är ett av världens största programformat och hade premiär i Storbritannien år 2004, och är där det mest sedda programmet de senaste sju åren. Sedan dess har talangtävlingen visats i 29 länder, bland dem USA, Australien, Frankrike, Tyskland och Danmark. Världsartister som Leona Lewis och Shayne Ward har fått sitt genombrott i tävlingen.

Bilden: Ellen Sandklef, kundansvarig för Eventum.