platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
hotellnyttt
Jessica Karlsson ny General Manager på NOFO
Alexander Alkesten ny brandmanager.
5-12 mars
World Junior Curling Championships
till Jönköping 2022.
1000 deltagare?
Stort intresse
när Sveriges vackraste MTB lopp ska köras.
flygnytt
Direktflyg från Arlanda i vinter:
Finnair flyger direkt till Bangkok, Phuket och Miami.
RSS
rss_icon
Länkar
TV4 väljer Eventum för X-factor

Eventum tog hem uppdraget att producera alla publika eventdelar runt tv-produktionen X-factor. Det gäller även b2b och b2c från auditionturnén som startar i vår och fram till den stora finalen. Talangtävlingen är en av TV4:s största satsningar i höst och målet är att även eventet ska förmedla det.

– Eventum har en helhetslösning och bra tankar som går att använda hela vägen under den här omfattande tv-produktion och tillhörande stora eventdel. Det finns en röd tråd som löper genom alla delar av evenemanget och ett tänk som speglar TV4:s varumärke. Att de dessutom har de en djup förståelse för hur en tv-produktion och sponsorsamarbeten fungerar var avgörande, säger marknadschef Lotta Lindborg för b2b på TV4-Gruppen.

Att Eventum tar hand om b2b- och b2c-delarna av X-factor-produktionen innebär både livepublik, tv-kanalens kunder och sponsorer. Företaget ska arbeta nära produktionsbolaget Fremantle, vilket ses som en fördel eftersom eventproduktionen till stora delar går hand i hand med tv-produktionen.

– Det här är ett stort uppdrag för oss, och ett team på fyra personer ska arbeta med de olika delarna av eventet. Att så många av som jobbar här har erfarenhet av tv-produktion har vi stor användning för i den här storsatsningen, säger Ellen Sandklef, kundansvarig för Eventum.

X-factor är ett av världens största programformat och hade premiär i Storbritannien år 2004, och är där det mest sedda programmet de senaste sju åren. Sedan dess har talangtävlingen visats i 29 länder, bland dem USA, Australien, Frankrike, Tyskland och Danmark. Världsartister som Leona Lewis och Shayne Ward har fått sitt genombrott i tävlingen.

Bilden: Ellen Sandklef, kundansvarig för Eventum.