nyheter
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
ett steg i taget
Eskilstuna
ett steg närmare kongress- och kulturhus.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
Första öppna kongresshallen i Skandinavien
Harpa Concert Hall and Conference Center
i Reykjavík är redo för tiden efter Covid-19.
mat skapar möten
Första uttagningen inför Årets Kock 2020
– här är kockarna som går vidare till kvaltävlingen.
RSS
rss_icon
Länkar
TV4 väljer Eventum för X-factor

Eventum tog hem uppdraget att producera alla publika eventdelar runt tv-produktionen X-factor. Det gäller även b2b och b2c från auditionturnén som startar i vår och fram till den stora finalen. Talangtävlingen är en av TV4:s största satsningar i höst och målet är att även eventet ska förmedla det.

– Eventum har en helhetslösning och bra tankar som går att använda hela vägen under den här omfattande tv-produktion och tillhörande stora eventdel. Det finns en röd tråd som löper genom alla delar av evenemanget och ett tänk som speglar TV4:s varumärke. Att de dessutom har de en djup förståelse för hur en tv-produktion och sponsorsamarbeten fungerar var avgörande, säger marknadschef Lotta Lindborg för b2b på TV4-Gruppen.

Att Eventum tar hand om b2b- och b2c-delarna av X-factor-produktionen innebär både livepublik, tv-kanalens kunder och sponsorer. Företaget ska arbeta nära produktionsbolaget Fremantle, vilket ses som en fördel eftersom eventproduktionen till stora delar går hand i hand med tv-produktionen.

– Det här är ett stort uppdrag för oss, och ett team på fyra personer ska arbeta med de olika delarna av eventet. Att så många av som jobbar här har erfarenhet av tv-produktion har vi stor användning för i den här storsatsningen, säger Ellen Sandklef, kundansvarig för Eventum.

X-factor är ett av världens största programformat och hade premiär i Storbritannien år 2004, och är där det mest sedda programmet de senaste sju åren. Sedan dess har talangtävlingen visats i 29 länder, bland dem USA, Australien, Frankrike, Tyskland och Danmark. Världsartister som Leona Lewis och Shayne Ward har fått sitt genombrott i tävlingen.

Bilden: Ellen Sandklef, kundansvarig för Eventum.