platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Per Keller
blir ny vd för Yasuragi.
på nytt jobb
Sunniva Fallan Röd
ny vd för Sturebadet.
Hållbarhet på riktigt
Quality Hotel bäst i Norden
på att bedriva sin verksamhet på ett etiskt, socialt och miljömässigt riktigt sätt.
nytt jobb
​Staffan Ingvarsson
blir ny vd för Stockholm Business Region.
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.
RSS
rss_icon
Länkar
TV4 väljer Eventum för X-factor

Eventum tog hem uppdraget att producera alla publika eventdelar runt tv-produktionen X-factor. Det gäller även b2b och b2c från auditionturnén som startar i vår och fram till den stora finalen. Talangtävlingen är en av TV4:s största satsningar i höst och målet är att även eventet ska förmedla det.

– Eventum har en helhetslösning och bra tankar som går att använda hela vägen under den här omfattande tv-produktion och tillhörande stora eventdel. Det finns en röd tråd som löper genom alla delar av evenemanget och ett tänk som speglar TV4:s varumärke. Att de dessutom har de en djup förståelse för hur en tv-produktion och sponsorsamarbeten fungerar var avgörande, säger marknadschef Lotta Lindborg för b2b på TV4-Gruppen.

Att Eventum tar hand om b2b- och b2c-delarna av X-factor-produktionen innebär både livepublik, tv-kanalens kunder och sponsorer. Företaget ska arbeta nära produktionsbolaget Fremantle, vilket ses som en fördel eftersom eventproduktionen till stora delar går hand i hand med tv-produktionen.

– Det här är ett stort uppdrag för oss, och ett team på fyra personer ska arbeta med de olika delarna av eventet. Att så många av som jobbar här har erfarenhet av tv-produktion har vi stor användning för i den här storsatsningen, säger Ellen Sandklef, kundansvarig för Eventum.

X-factor är ett av världens största programformat och hade premiär i Storbritannien år 2004, och är där det mest sedda programmet de senaste sju åren. Sedan dess har talangtävlingen visats i 29 länder, bland dem USA, Australien, Frankrike, Tyskland och Danmark. Världsartister som Leona Lewis och Shayne Ward har fått sitt genombrott i tävlingen.

Bilden: Ellen Sandklef, kundansvarig för Eventum.