platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
förädla och förflytta kunskap
Hela Europas
outdoor-industri till Skåne.
hotellnytt
Clarion Hotel Örebro
åter i topp på TripAdvisors prestigefyllda lista.
svenska möten
Nu digitaliseras
mötesbokningar.
hotellnytt
Hotel Hellstens Glashus
firar 1 års jubileum.
flygnytt
Skellefteå Airport
får chartertrafik till Thailand.
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
RSS
rss_icon
Länkar
TV4 väljer Eventum för X-factor

Eventum tog hem uppdraget att producera alla publika eventdelar runt tv-produktionen X-factor. Det gäller även b2b och b2c från auditionturnén som startar i vår och fram till den stora finalen. Talangtävlingen är en av TV4:s största satsningar i höst och målet är att även eventet ska förmedla det.

– Eventum har en helhetslösning och bra tankar som går att använda hela vägen under den här omfattande tv-produktion och tillhörande stora eventdel. Det finns en röd tråd som löper genom alla delar av evenemanget och ett tänk som speglar TV4:s varumärke. Att de dessutom har de en djup förståelse för hur en tv-produktion och sponsorsamarbeten fungerar var avgörande, säger marknadschef Lotta Lindborg för b2b på TV4-Gruppen.

Att Eventum tar hand om b2b- och b2c-delarna av X-factor-produktionen innebär både livepublik, tv-kanalens kunder och sponsorer. Företaget ska arbeta nära produktionsbolaget Fremantle, vilket ses som en fördel eftersom eventproduktionen till stora delar går hand i hand med tv-produktionen.

– Det här är ett stort uppdrag för oss, och ett team på fyra personer ska arbeta med de olika delarna av eventet. Att så många av som jobbar här har erfarenhet av tv-produktion har vi stor användning för i den här storsatsningen, säger Ellen Sandklef, kundansvarig för Eventum.

X-factor är ett av världens största programformat och hade premiär i Storbritannien år 2004, och är där det mest sedda programmet de senaste sju åren. Sedan dess har talangtävlingen visats i 29 länder, bland dem USA, Australien, Frankrike, Tyskland och Danmark. Världsartister som Leona Lewis och Shayne Ward har fått sitt genombrott i tävlingen.

Bilden: Ellen Sandklef, kundansvarig för Eventum.