platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
ett bra beslut
SkiStars skidanläggningar
i Åre, Sälen och Vemdalen stängs från 6 april.
Event
Expo 2020 Dubai
skjuts upp i ett år.
språnget
Nordens största event
på temat omvärldsanalys omvandlas till Virtual IntelliSummit 2020.
beredskapen byggs ut
Idag står de första 140 vårdplatserna klara
– Stockholmsmässan fortsätter bygga.
70 av 90 permitteras
Elmia AB
omgrupperar under pandemitiden.
16-17 juni 2020
Internationell kongress
om 3D-printing till Örebro.
bra initiativ
Turistrådet Västsverige
hjälper besöksnäringen att behålla anställda.
omställningen är här
Internationell konferens
för framtidens handel kommer till Stockholm.
500 000 drabbade
EXPO2020 i fara
- hotell och restauranger är nere på 20 procents beläggning.
08.45 - 11.00
Upplev Trädgårdsmässan LIVE
hemifrån i morgon.
RSS
rss_icon
Länkar
Designmöbelföretag vill effektivisera framtidens möten

– Det är mycket tid som slarvas bort i möten som inte är effektiva. Med vår mötesfilosofi ska vi se till att rum för möten möbleras på rätt sätt, säger Thomas Johannesson, vd för designmöbelföretaget Materia och koncernen Materia Group.

Det tjugoårsjubilerande företaget utmärkte sig redan från starten genom nya och kreativa sätt att utveckla mötesmöbler. Nu är det dags att ta nästa steg.

– För att möta behoven från en växande mötesindustri och moderna företags sätt att se på möten, särskiljer vi vårt erbjudande i tre tydliga möteskoncept. Vi ringar in möten i såväl traditionella mötesrum och kontor som de minst lika viktiga informella miljöerna där många möten sker, säger Thomas Johannesson.

Under Stockholm Furniture & Light Fair i nästa vecka visar företaget hur de tänker positionera sig med sin mötesfilosofi. Till den uppseendeväckande montern, ritad av den internationellt prisbelönta designern Carl Öjerstam, bjuder de in till möten för att bland annat presentera sina tankar om möteskoncepten.

– Våra möbler ska gestalta och underlätta arbetet för våra kunder. Därför arbetar vi med designers som har förståelse för hur företag arbetar. Dynamiken i mötet mellan designerns kunskap och vår mötes- och designfilosofi är det som kommer våra kunder till del. Vi kalla det ideas materialized, säger marknads- och försäljningschefen Henrik Axelsson.

Stockholm Furniture Fair pågår den 7-11 februari på Stockholmsmässan.