platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
PRESSTOP
IMEX i Frankfurt 2021
ställs in.
hotellnytt
Scandic Arlandastad slår upp dörrarna
med mötesarenan Scandinavian XPO som granne.
tar steget ut i världen
Sylvia Nylin
lämnar Svenska Möten.
Minnesord
Mats Lindsten, 1951–2020
Ikonernas ikon. Vännernas vän
flyttar ut i regionen
Göteborgs Film Festival
erbjuder hemester i Västsverige.
öppnar 2021
Julas utveckling av Skara stadshotell igång
Vill skapa Skaras nya vardagsrum.
treårig studie
Undersökning på Linnéuniversitetet:
Halmstadborna saknar evenemangen.
RSS
rss_icon
Länkar
Designmöbelföretag vill effektivisera framtidens möten

– Det är mycket tid som slarvas bort i möten som inte är effektiva. Med vår mötesfilosofi ska vi se till att rum för möten möbleras på rätt sätt, säger Thomas Johannesson, vd för designmöbelföretaget Materia och koncernen Materia Group.

Det tjugoårsjubilerande företaget utmärkte sig redan från starten genom nya och kreativa sätt att utveckla mötesmöbler. Nu är det dags att ta nästa steg.

– För att möta behoven från en växande mötesindustri och moderna företags sätt att se på möten, särskiljer vi vårt erbjudande i tre tydliga möteskoncept. Vi ringar in möten i såväl traditionella mötesrum och kontor som de minst lika viktiga informella miljöerna där många möten sker, säger Thomas Johannesson.

Under Stockholm Furniture & Light Fair i nästa vecka visar företaget hur de tänker positionera sig med sin mötesfilosofi. Till den uppseendeväckande montern, ritad av den internationellt prisbelönta designern Carl Öjerstam, bjuder de in till möten för att bland annat presentera sina tankar om möteskoncepten.

– Våra möbler ska gestalta och underlätta arbetet för våra kunder. Därför arbetar vi med designers som har förståelse för hur företag arbetar. Dynamiken i mötet mellan designerns kunskap och vår mötes- och designfilosofi är det som kommer våra kunder till del. Vi kalla det ideas materialized, säger marknads- och försäljningschefen Henrik Axelsson.

Stockholm Furniture Fair pågår den 7-11 februari på Stockholmsmässan.