nyheter
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
RSS
rss_icon
Länkar
Designmöbelföretag vill effektivisera framtidens möten

– Det är mycket tid som slarvas bort i möten som inte är effektiva. Med vår mötesfilosofi ska vi se till att rum för möten möbleras på rätt sätt, säger Thomas Johannesson, vd för designmöbelföretaget Materia och koncernen Materia Group.

Det tjugoårsjubilerande företaget utmärkte sig redan från starten genom nya och kreativa sätt att utveckla mötesmöbler. Nu är det dags att ta nästa steg.

– För att möta behoven från en växande mötesindustri och moderna företags sätt att se på möten, särskiljer vi vårt erbjudande i tre tydliga möteskoncept. Vi ringar in möten i såväl traditionella mötesrum och kontor som de minst lika viktiga informella miljöerna där många möten sker, säger Thomas Johannesson.

Under Stockholm Furniture & Light Fair i nästa vecka visar företaget hur de tänker positionera sig med sin mötesfilosofi. Till den uppseendeväckande montern, ritad av den internationellt prisbelönta designern Carl Öjerstam, bjuder de in till möten för att bland annat presentera sina tankar om möteskoncepten.

– Våra möbler ska gestalta och underlätta arbetet för våra kunder. Därför arbetar vi med designers som har förståelse för hur företag arbetar. Dynamiken i mötet mellan designerns kunskap och vår mötes- och designfilosofi är det som kommer våra kunder till del. Vi kalla det ideas materialized, säger marknads- och försäljningschefen Henrik Axelsson.

Stockholm Furniture Fair pågår den 7-11 februari på Stockholmsmässan.