platsannonser
nyheter
61 kontor i 31 länder
MCI
öppnar kontor i Hamburg.
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
Designmöbelföretag vill effektivisera framtidens möten

– Det är mycket tid som slarvas bort i möten som inte är effektiva. Med vår mötesfilosofi ska vi se till att rum för möten möbleras på rätt sätt, säger Thomas Johannesson, vd för designmöbelföretaget Materia och koncernen Materia Group.

Det tjugoårsjubilerande företaget utmärkte sig redan från starten genom nya och kreativa sätt att utveckla mötesmöbler. Nu är det dags att ta nästa steg.

– För att möta behoven från en växande mötesindustri och moderna företags sätt att se på möten, särskiljer vi vårt erbjudande i tre tydliga möteskoncept. Vi ringar in möten i såväl traditionella mötesrum och kontor som de minst lika viktiga informella miljöerna där många möten sker, säger Thomas Johannesson.

Under Stockholm Furniture & Light Fair i nästa vecka visar företaget hur de tänker positionera sig med sin mötesfilosofi. Till den uppseendeväckande montern, ritad av den internationellt prisbelönta designern Carl Öjerstam, bjuder de in till möten för att bland annat presentera sina tankar om möteskoncepten.

– Våra möbler ska gestalta och underlätta arbetet för våra kunder. Därför arbetar vi med designers som har förståelse för hur företag arbetar. Dynamiken i mötet mellan designerns kunskap och vår mötes- och designfilosofi är det som kommer våra kunder till del. Vi kalla det ideas materialized, säger marknads- och försäljningschefen Henrik Axelsson.

Stockholm Furniture Fair pågår den 7-11 februari på Stockholmsmässan.