platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Designmöbelföretag vill effektivisera framtidens möten

– Det är mycket tid som slarvas bort i möten som inte är effektiva. Med vår mötesfilosofi ska vi se till att rum för möten möbleras på rätt sätt, säger Thomas Johannesson, vd för designmöbelföretaget Materia och koncernen Materia Group.

Det tjugoårsjubilerande företaget utmärkte sig redan från starten genom nya och kreativa sätt att utveckla mötesmöbler. Nu är det dags att ta nästa steg.

– För att möta behoven från en växande mötesindustri och moderna företags sätt att se på möten, särskiljer vi vårt erbjudande i tre tydliga möteskoncept. Vi ringar in möten i såväl traditionella mötesrum och kontor som de minst lika viktiga informella miljöerna där många möten sker, säger Thomas Johannesson.

Under Stockholm Furniture & Light Fair i nästa vecka visar företaget hur de tänker positionera sig med sin mötesfilosofi. Till den uppseendeväckande montern, ritad av den internationellt prisbelönta designern Carl Öjerstam, bjuder de in till möten för att bland annat presentera sina tankar om möteskoncepten.

– Våra möbler ska gestalta och underlätta arbetet för våra kunder. Därför arbetar vi med designers som har förståelse för hur företag arbetar. Dynamiken i mötet mellan designerns kunskap och vår mötes- och designfilosofi är det som kommer våra kunder till del. Vi kalla det ideas materialized, säger marknads- och försäljningschefen Henrik Axelsson.

Stockholm Furniture Fair pågår den 7-11 februari på Stockholmsmässan.