nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
YSB i exklusivt globalt whiskysällskap

 

Whisky ska bli ytterligare en reseanledning till Ystad Saltsjöbad. Hotellet har ambitionen att ta en tätposition bland whiskyälskare i Sverige inom två år.

Hotellet ingår nu i en liten exklusiv global skara av etablissemang som  erbjuder hela Glenfarclas Family Cask Range, en serie av single malt whisky i 43 årgångar från 1952 till 1994, och där varje år har sin identitet och smak.

Glenfarclas ligger mitt i Speyside, precis nedanför berget Ben Rinnes. Så har det varit sedan 1865 då John Grant köpte gården vid Ballindalloch. Idag är det en annan generation John Grant som styr företaget tillsammans med sonen George, vilket motsvarar femte och sjätte generationen i följd.

I en tid då allt fler destillerier köps av stora konglomerat eller går värre öden till mötes, står det skotska destilleriet kvar som ett av få helt familjeägda företag.

– Ystad Saltsjöbad, som är privatägt, gillar att samarbeta med familjeägda bolag som är nära verkligheten, älskar kvalitet och har kärlek till sin produkt, säger Anders Nilsson, vd för Ystad Saltsjöbad.

Hotellet är ensamt i Sverige om att erbjuda whisky från Glenfarclas. Annars blir det till att åka till Tokyo, Shanghai, London eller schweiziska Luzern.