platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
London and Partners stärker stödet till Site

London and Partners är den officiella Convention Bureaun för Storbritanniens huvudstad. Nu stärker de sina strategiska relationer genom att Barbara Jamison, byråns affärsutvecklingschef, blir ordförande för den brittiska avdelningen av Society of Incentive Travel Executives, Site. Orsaken är att öka antalet internationella möten och professionella events i London även efter OS i sommar.

Site representerar en global sammanslutning som arbetar med att utveckla motivations- och eventindustrin. Organisationen har funnits i över 36 år och har över 2 200 medlemmar i 87 länder med 36 lokala och regionala avdelningar.

Förutom att Barbara Jamison blir ordförande för brittiska Site, har London and Partners också lanserat kampanjen The Motivation Month som genomförs under hela februari och som bland annat innehåller gratis evenemang, aktiviteter och möten för kunskapsutbyte på flera ställen i huvudstaden.

The Motivation Month förstärker den övergripande brittiska kampanjen Britain for Events, vars uppgift är att främja landet som en destination i världsklass för alla typer av evenemang. Kampanjen stödjs av den brittiska regeringen.