platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
skapar stark position
Hybrid+,
ny metod för mötesupplevelser lanseras av Göteborg & Co.
Hotellnytt
Scandic rapporterar starkt resultat
och kassaflöde för tredje kvartalet 2021.
öppnar maj 2022
Prisbelönt Auschwitz-utställning
kommer till Malmö.
Framtidens städer
Undersökning:
Lund är en av världens smartaste städer.
30 November–2 december
Följ med Meetings International till IBTM World i Barcelona
Var med när världen öppnar igen.
13–16 november 2022
Krakow blir värd för Icca-kongressen 2022
En enorm framgång inte bara för staden, utan för hela landet.
15 oktober klockan 16:00
Lunds Universitet
får 28 nya professorer.
18-24 oktober
Framtidsvecka: Lunds universitet spanar efter framtida genombrott
Vilka genombrott behövs för att vi ska kunna ta oss an framtiden på bästa sätt?
RSS
rss_icon
Länkar
London and Partners stärker stödet till Site

London and Partners är den officiella Convention Bureaun för Storbritanniens huvudstad. Nu stärker de sina strategiska relationer genom att Barbara Jamison, byråns affärsutvecklingschef, blir ordförande för den brittiska avdelningen av Society of Incentive Travel Executives, Site. Orsaken är att öka antalet internationella möten och professionella events i London även efter OS i sommar.

Site representerar en global sammanslutning som arbetar med att utveckla motivations- och eventindustrin. Organisationen har funnits i över 36 år och har över 2 200 medlemmar i 87 länder med 36 lokala och regionala avdelningar.

Förutom att Barbara Jamison blir ordförande för brittiska Site, har London and Partners också lanserat kampanjen The Motivation Month som genomförs under hela februari och som bland annat innehåller gratis evenemang, aktiviteter och möten för kunskapsutbyte på flera ställen i huvudstaden.

The Motivation Month förstärker den övergripande brittiska kampanjen Britain for Events, vars uppgift är att främja landet som en destination i världsklass för alla typer av evenemang. Kampanjen stödjs av den brittiska regeringen.