platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
RSS
rss_icon
Länkar
London and Partners stärker stödet till Site

London and Partners är den officiella Convention Bureaun för Storbritanniens huvudstad. Nu stärker de sina strategiska relationer genom att Barbara Jamison, byråns affärsutvecklingschef, blir ordförande för den brittiska avdelningen av Society of Incentive Travel Executives, Site. Orsaken är att öka antalet internationella möten och professionella events i London även efter OS i sommar.

Site representerar en global sammanslutning som arbetar med att utveckla motivations- och eventindustrin. Organisationen har funnits i över 36 år och har över 2 200 medlemmar i 87 länder med 36 lokala och regionala avdelningar.

Förutom att Barbara Jamison blir ordförande för brittiska Site, har London and Partners också lanserat kampanjen The Motivation Month som genomförs under hela februari och som bland annat innehåller gratis evenemang, aktiviteter och möten för kunskapsutbyte på flera ställen i huvudstaden.

The Motivation Month förstärker den övergripande brittiska kampanjen Britain for Events, vars uppgift är att främja landet som en destination i världsklass för alla typer av evenemang. Kampanjen stödjs av den brittiska regeringen.