platsannonser
nyheter
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
innovationer prisas
De vann Svenska Mötespriset 2019
Årets Mötesplats – Thoresta Herrgård, Bro.
Sverige med i världstoppen
Nya ICCA-statistiken välkomnar Färöarna in på listan
Sverige på fin 14:e plats.
utvecklingsinitiativ
Tillsammans tar nu Stockholms Clarion Hotel
upp kampen mot droger.
nytt jobb
Marie Louise Alderlid
ny Account Manager på Radisson Hotel Group.
RSS
rss_icon
Länkar
Visit Britain storsatsar på affärsresenärer

Den brittiska turistbyrån, Visit Britain, storsatsar på affärsresenärer och den 22 september samlar de den nordiska affärsresenärsbranschen på Grand Hotel i Saltsjöbaden tillsammans med en rad brittiska samarbetspartners. Med eventet Meet the Brits vill de sätta fokus på det ökade värdet som resenärer till Storbritannien upplever. Under 2008 hade Storbritannien 31,9 miljoner utländska besökare och de spenderade 16,4 miljarder pund, en ökning med 2,5 procent jämfört med 2007.

– Under de fyra första månaderna i år hade vi 8,9 miljoner utländska besökare i Storbritannien och de spenderade 4,4 miljarder pund. Det här är en minskning med knappt en procent jämfört med samma period föregående år. I det rådande läget är det starka siffror och det är därför extra roligt att kunna presentera eventet Meet the Brits. Här ger vi våra partners ett värdefullt tillfälle att skapa kontakter samtidigt som vi presenterar affärsmöjligheterna inom segmentet, säger Gary Robson, europeisk marknadschef på Visit Britain.

I mitten på april lanserade Visit Britain den paneuropeiska kampanjen Britain for less som hade fokus på det ökade värdet som turisterna upplever i Storbritannien. Nu tar de steget vidare och samlar hela den nordiska affärsresebranschen till ett arrangemang där deltagarna får möta brittiska partners som representerar allt från hotell- och mötesfaciliteter till golfresorter, turistråd samt företrädare för logistik- och transportbranschen.

– Ungefär 25 procent av turismen till Storbritannien är affärsrelaterad och Norden är en viktig marknad för våra brittiska partners. De visar ett större intresse än någonsin tidigare. Ett lågt pund och flyglinjer till en rad viktiga destinationer ger många möjligheter för möten och events, säger Gary Robson.

Under evenemanget omvandlas hela Grand Hotel till en del av Storbritannien med exemplevis vänstertrafik, afternoon tea och garden party.