platsannonser
Projektledare
till Akademikonferen.s
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
forskning skapar möten
Mångmiljonsatsning
på svensk handelsforskning.
event skapar möten
Stort medieintresse
och stark turistekonomisk omsättning för SM-veckan Piteå.
23-25 november
Nordens största forum
för debatt och samtal om mänskliga rättigheter till Helsingborg 2023.
Hotellnytt
Scandic och Niam
bakom totalrenovering av Ariadne hotell i Värtahamnen.
hotellnytt
Scandics största hotell hittills öppnar i Köpenhamn
– nordiskt spa och kock från Michelinrestaurang.
hotellnytt
Comfort Hotel Arlanda Airport vinner
“New Hotel Of The Year” och “Comfort Hotel Of The Year”.
Plats för möten
The Park flyttar in i Forskaren
– Förstärker mötesplats för life science
Framtiden är här. Kan du se den?
Svenska Möten
satsar på att utbilda kockar i hållbarhet.
23-25 september
Bokmässans Crimetimetema i höst:
Skrivarskola, snutfika och lögndetektorer.
Framtiden är här
Sigtunahöjden
erbjuder fler laddplatser för alla.
RSS
rss_icon
Länkar
Riitta Östberg ny nordisk marknadsdirektör för Strömma

Riitta Östberg har tillträtt som nordisk marknads- och försäljningsdirektör för Strömma Turism & Sjöfart. Hon har lång erfarenhet av upplevelsemarknadsföring och kommer närmast från Nordic Choice Hotels där hon har arbetat som marknadsdirektör för Choice i Sverige samt som nordisk marknadsdirektör för Clarion Hotels.

– Strömma är ett spännande företag med intressant historia och många starka varumärken. Företaget har länge satsat på hög kvalitet och servicenivå. Ambitionen är att erbjuda upplevelser i världsklass och självklart ska även marknadsföringen vara en del av upplevelsen. Våra produkter och tjänster ska vara synliga och lättåtkomliga, inte minst genom våra välutvecklade onlinetjänster, säger Riitta Östberg. Den gemensamma marknadsplatsen för koncernens tjänster, stromma.se, hade i fjol drygt två miljoner besökare.

Strömma Turism & Sjöfart har expanderat kraftigt under de senaste åren och har idag omfattande verksamhet inom turism och upplevelser i Sverige, Finland och Danmark. I Sverige ingår bland annat Strömma Kanalbolaget, Vaxholms Kastell, Göta Kanal och Hemavan Tärnaby i koncernen. Genom det senaste förvärvet av Helsinki Expert i Finland förstärker bolaget ytterligare sin position i Östersjö-området.

– Våra tjänster är inte enbart till för turister utan vi vill till exempel locka även stockholmarna till vår egen skärgård. Vår vision är att skapa minnen för livet, säger Riitta Östberg.

Strömma Turism & Sjöfart ägs av den finlandssvenska familjen von Rettig och huvudkontoret ligger på Skeppsholmen i Stockholm.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Strömma Turism & Sjöfart AB är ett av Skandinaviens största upplevelseföretag med fokus på rundturer med båt och buss samt aktiviteter i fjällen. Visionen är att skapa upplevelser som ger minnen för livet och verksamheten bedrivs främst i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingfors och Köpenhamn under kända varumärken som bland andra Strömma Kanalbolaget, Stockholm Sightseeing, Paddanbåtarna, Göta Kanalrederiet, City Sightseeing, Open TopTours, Ekmanbuss och Hemavan Tärnaby.