nyheter
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
Ny satsning
Halländsk matkultur
flyttar in på Stora torg i Halmstad.
bygger motståndskraft
IMEX Group investerar
med nio nya anställningar.
näringsförbudet kvarstår
Öppet brev till regeringen:
Rikta regelverket rätt!
kraftsamling
Lärosäten Väst
- ny allians för ökat samarbete i Västsverige.
RSS
rss_icon
Länkar
Riitta Östberg ny nordisk marknadsdirektör för Strömma

Riitta Östberg har tillträtt som nordisk marknads- och försäljningsdirektör för Strömma Turism & Sjöfart. Hon har lång erfarenhet av upplevelsemarknadsföring och kommer närmast från Nordic Choice Hotels där hon har arbetat som marknadsdirektör för Choice i Sverige samt som nordisk marknadsdirektör för Clarion Hotels.

– Strömma är ett spännande företag med intressant historia och många starka varumärken. Företaget har länge satsat på hög kvalitet och servicenivå. Ambitionen är att erbjuda upplevelser i världsklass och självklart ska även marknadsföringen vara en del av upplevelsen. Våra produkter och tjänster ska vara synliga och lättåtkomliga, inte minst genom våra välutvecklade onlinetjänster, säger Riitta Östberg. Den gemensamma marknadsplatsen för koncernens tjänster, stromma.se, hade i fjol drygt två miljoner besökare.

Strömma Turism & Sjöfart har expanderat kraftigt under de senaste åren och har idag omfattande verksamhet inom turism och upplevelser i Sverige, Finland och Danmark. I Sverige ingår bland annat Strömma Kanalbolaget, Vaxholms Kastell, Göta Kanal och Hemavan Tärnaby i koncernen. Genom det senaste förvärvet av Helsinki Expert i Finland förstärker bolaget ytterligare sin position i Östersjö-området.

– Våra tjänster är inte enbart till för turister utan vi vill till exempel locka även stockholmarna till vår egen skärgård. Vår vision är att skapa minnen för livet, säger Riitta Östberg.

Strömma Turism & Sjöfart ägs av den finlandssvenska familjen von Rettig och huvudkontoret ligger på Skeppsholmen i Stockholm.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Strömma Turism & Sjöfart AB är ett av Skandinaviens största upplevelseföretag med fokus på rundturer med båt och buss samt aktiviteter i fjällen. Visionen är att skapa upplevelser som ger minnen för livet och verksamheten bedrivs främst i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingfors och Köpenhamn under kända varumärken som bland andra Strömma Kanalbolaget, Stockholm Sightseeing, Paddanbåtarna, Göta Kanalrederiet, City Sightseeing, Open TopTours, Ekmanbuss och Hemavan Tärnaby.