platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
RSS
rss_icon
Länkar
Riitta Östberg ny nordisk marknadsdirektör för Strömma

Riitta Östberg har tillträtt som nordisk marknads- och försäljningsdirektör för Strömma Turism & Sjöfart. Hon har lång erfarenhet av upplevelsemarknadsföring och kommer närmast från Nordic Choice Hotels där hon har arbetat som marknadsdirektör för Choice i Sverige samt som nordisk marknadsdirektör för Clarion Hotels.

– Strömma är ett spännande företag med intressant historia och många starka varumärken. Företaget har länge satsat på hög kvalitet och servicenivå. Ambitionen är att erbjuda upplevelser i världsklass och självklart ska även marknadsföringen vara en del av upplevelsen. Våra produkter och tjänster ska vara synliga och lättåtkomliga, inte minst genom våra välutvecklade onlinetjänster, säger Riitta Östberg. Den gemensamma marknadsplatsen för koncernens tjänster, stromma.se, hade i fjol drygt två miljoner besökare.

Strömma Turism & Sjöfart har expanderat kraftigt under de senaste åren och har idag omfattande verksamhet inom turism och upplevelser i Sverige, Finland och Danmark. I Sverige ingår bland annat Strömma Kanalbolaget, Vaxholms Kastell, Göta Kanal och Hemavan Tärnaby i koncernen. Genom det senaste förvärvet av Helsinki Expert i Finland förstärker bolaget ytterligare sin position i Östersjö-området.

– Våra tjänster är inte enbart till för turister utan vi vill till exempel locka även stockholmarna till vår egen skärgård. Vår vision är att skapa minnen för livet, säger Riitta Östberg.

Strömma Turism & Sjöfart ägs av den finlandssvenska familjen von Rettig och huvudkontoret ligger på Skeppsholmen i Stockholm.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Strömma Turism & Sjöfart AB är ett av Skandinaviens största upplevelseföretag med fokus på rundturer med båt och buss samt aktiviteter i fjällen. Visionen är att skapa upplevelser som ger minnen för livet och verksamheten bedrivs främst i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingfors och Köpenhamn under kända varumärken som bland andra Strömma Kanalbolaget, Stockholm Sightseeing, Paddanbåtarna, Göta Kanalrederiet, City Sightseeing, Open TopTours, Ekmanbuss och Hemavan Tärnaby.