platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Carlson Hotels och Rezidor blir Carlson Rezidor Hotel Group

Carlson, ett globalt rese- och hotellföretag, och Rezidor Hotel Group, bildar Carlson Rezidor Hotel Group. Medan företagens respektive juridiska ställning och ägarstruktur förblir densamma, ska den nya hotellgruppen arbeta med en global anpassning av sina varumärken, sina intitiativ för att öka intäkterna, gemensamma inköpsmöjligheter och personalutveckling världen över. Den kommersiella verksamheten ska oavsett geografisk region drivas under namnet Carlson Rezidor Hotel Group.

– Carlson och Rezidor har en lång gemensam historia och har vuxit sida vid sida under de senaste sjutton åren, säger Hubert Joly, Carlsons koncernchef och vd. Att gå till marknaden som en enhet är ett naturligt nästa steg. Vi utnyttjar styrkan hos två företag för att skapa värde åt alla våra intressenter.

– Målet med det här initiativet är att generera en attraktivare finansiell avkastning åt hotellägarna och ett högre värde för alla aktieägare, att uppfattas av våra affärspartners runt om i världen som ett globalt hotellföretag, att erbjuda ett mer övertygande och konsekvent paket till gästerna samt att kunna erbjuda globala karriär- och utvecklingsmöjligheter åt våra medarbetare, säger  Kurt Ritter, Rezidors koncernchef och vd.

Carlson Rezidor Hotel Group är ett av världens största hotellföretag med en portfölj på mer än 1 300 hotell, med en närvaro i 80 länder och med en stark uppsättning globala varumärken.

Genom flera konkreta initiativ för att öka intäkterna har Carlson Rezidor Hotel Group som mål att generera mer än 400 miljoner amerikanska dollar i ytterligare intäkter och att öka revpar-index med mer än nio enheter vid år 2015. Initiativen inkluderar en förstärkt global säljstyrka, intäktsoptimerande verktyg, samarbetsprojekt med reseåterförsäljare, som exempelvis Carlson Wagonlit Travel, samt en snabb tillväxt av Club Carlson, gruppens lojalitetsprogram.

En global styrkommitté har bildats för att övervaka dessa värdeskapande områden och utvecklingen av den nybildade hotellgruppen. Den styrs under gemensamt ordförandeskap av Hubert Joly och Kurt Ritter.

Logotypen som valts symboliserar flera viktiga element. Det är en kombination av namnen Carlson och Rezidor, vilket belyser det nära samarbetet, och Carlson-symbolen högst upp på logotypen representerar viktiga värderingar som till exempel relationer, arv, nytänkande och service.

Gruppens nya webbplats, www.carlsonrezidor.com, lanseras den 1 februari.