platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards förstärker den digitala kompetensen

Googlar man ordet ”hemsida” kommer det upp 75 600 000 träffar. Det är bara ett mått på att den digitala delen blir allt viktigare för ett företags brand experience, det vill säga varumärkesupplevelse. För att möta kundernas behov förstärker Nine Yards nu den digitala kompetensen genom att inkorporera specialistbyrån The Lamp i verksamheten.

Nine Yards spetsar till sitt erbjudande inom det digitala området genom att plocka in Johan Jansson och Adam Rehal som tidigare drivit byrån The Lamp.

Båda har gedigen erfarenhet från digitalt arbete - Johan som AD med inriktning på digital produktion och Adam har spjutspetskompetens inom webbutveckling.

– Efter sju år som specialister på eventmarketing så har vi konstaterat att vi måste se kommunikation som en kampanj över tid. Den digitala och sociala kommunikationen är nyckeln för att skapa bestående effekter, förklarar Janne Björge, vd på Nine Yards.

– Vi vet att varumärken som levererar på sitt löfte i varje möte med sin publik blir verkliga vinnare. Att framgång vilar på de känslor, tankar och bilder som dyker upp i huvudet när människor kommer i kontakt med ett varumärke. Och eftersom vi rör oss allt mer i den digitala världen så ökar också kundernas behov av digitala lösningar och mobila tjänster som är synkade med övrig kommunikation, säger Janne Björge.

– Det är strategiskt viktigt för oss att växa inom detta område och eftersom vi haft ett bra samarbete med The Lamp så blev det ett naturligt val.

Nine Yards är en event- och kommunikationsbyrå som hjälper kunden att skapa hängivna och lojala fans till sitt varumärke.