nyheter
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
innovation & utveckling
ICC Sydney
lanserar industriledande hybridevenemangslösningar.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards förstärker den digitala kompetensen

Googlar man ordet ”hemsida” kommer det upp 75 600 000 träffar. Det är bara ett mått på att den digitala delen blir allt viktigare för ett företags brand experience, det vill säga varumärkesupplevelse. För att möta kundernas behov förstärker Nine Yards nu den digitala kompetensen genom att inkorporera specialistbyrån The Lamp i verksamheten.

Nine Yards spetsar till sitt erbjudande inom det digitala området genom att plocka in Johan Jansson och Adam Rehal som tidigare drivit byrån The Lamp.

Båda har gedigen erfarenhet från digitalt arbete - Johan som AD med inriktning på digital produktion och Adam har spjutspetskompetens inom webbutveckling.

– Efter sju år som specialister på eventmarketing så har vi konstaterat att vi måste se kommunikation som en kampanj över tid. Den digitala och sociala kommunikationen är nyckeln för att skapa bestående effekter, förklarar Janne Björge, vd på Nine Yards.

– Vi vet att varumärken som levererar på sitt löfte i varje möte med sin publik blir verkliga vinnare. Att framgång vilar på de känslor, tankar och bilder som dyker upp i huvudet när människor kommer i kontakt med ett varumärke. Och eftersom vi rör oss allt mer i den digitala världen så ökar också kundernas behov av digitala lösningar och mobila tjänster som är synkade med övrig kommunikation, säger Janne Björge.

– Det är strategiskt viktigt för oss att växa inom detta område och eftersom vi haft ett bra samarbete med The Lamp så blev det ett naturligt val.

Nine Yards är en event- och kommunikationsbyrå som hjälper kunden att skapa hängivna och lojala fans till sitt varumärke.