nyheter
nya regler 15 oktober
Sponsrings- och eventsverige:
Vi är redo att ansvarsfullt möta vår publik
populärvetenskap
Framtidsveckan:
Vetenskapsvecka, 12-18 oktober 2020, Lunds Universitet
erfarenhet ger kunskap
Att mötas utan att mötas
– nästa års upplaga av Mötesplats Samhällssäkerhet blir helt digital.
hotellnytt
Nyöppning
av klassiska Elite Hotel Savoy i Malmö.
event skapar möten
Köpenhamn
blir värd för BMX-VM 2025.
sveriges demokrati 100 år
Svenska Mässan
undertecknar Deklarationen för en stark demokrati.
finalspelet kvar i Uppsala
Gjensidige USM handboll
förlänger med Uppsala till 2023.
visst går det att ha möten
Countryside Hotels
lanserar Countryside Meetings – möten i avskilda miljöer.
Miljonförluster
Stora ekonomiska konsekvenser
när Världscupen i Skidskytte flyttas från Östersund.
nytt jobb
Sånga-Säby
blickar framåt med ny vd.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards förstärker den digitala kompetensen

Googlar man ordet ”hemsida” kommer det upp 75 600 000 träffar. Det är bara ett mått på att den digitala delen blir allt viktigare för ett företags brand experience, det vill säga varumärkesupplevelse. För att möta kundernas behov förstärker Nine Yards nu den digitala kompetensen genom att inkorporera specialistbyrån The Lamp i verksamheten.

Nine Yards spetsar till sitt erbjudande inom det digitala området genom att plocka in Johan Jansson och Adam Rehal som tidigare drivit byrån The Lamp.

Båda har gedigen erfarenhet från digitalt arbete - Johan som AD med inriktning på digital produktion och Adam har spjutspetskompetens inom webbutveckling.

– Efter sju år som specialister på eventmarketing så har vi konstaterat att vi måste se kommunikation som en kampanj över tid. Den digitala och sociala kommunikationen är nyckeln för att skapa bestående effekter, förklarar Janne Björge, vd på Nine Yards.

– Vi vet att varumärken som levererar på sitt löfte i varje möte med sin publik blir verkliga vinnare. Att framgång vilar på de känslor, tankar och bilder som dyker upp i huvudet när människor kommer i kontakt med ett varumärke. Och eftersom vi rör oss allt mer i den digitala världen så ökar också kundernas behov av digitala lösningar och mobila tjänster som är synkade med övrig kommunikation, säger Janne Björge.

– Det är strategiskt viktigt för oss att växa inom detta område och eftersom vi haft ett bra samarbete med The Lamp så blev det ett naturligt val.

Nine Yards är en event- och kommunikationsbyrå som hjälper kunden att skapa hängivna och lojala fans till sitt varumärke.