nyheter
Höjer säkerheten
Nova Park certifierad
till Stay Safe Advanced.
utvecklingspengar
Tio miljoner till Visit Sweden
för ytterligare marknadsföring av Sverige som resmål.
hållbarhet
Spännande nyhet:
Sverige etta i ny undersökning.
hotellnytt
Första Radisson Individuals
i Baltikum öppnar sina dörrar i Tallinn.
Studio Sola
Karlstad CCC
erbjuder ny studiolösning i samarbete med JK Ljud & Ljus.
Hållbar platsutveckling
Två miljoner från Tillväxtverket
till återstart av Hyllie.
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards förstärker den digitala kompetensen

Googlar man ordet ”hemsida” kommer det upp 75 600 000 träffar. Det är bara ett mått på att den digitala delen blir allt viktigare för ett företags brand experience, det vill säga varumärkesupplevelse. För att möta kundernas behov förstärker Nine Yards nu den digitala kompetensen genom att inkorporera specialistbyrån The Lamp i verksamheten.

Nine Yards spetsar till sitt erbjudande inom det digitala området genom att plocka in Johan Jansson och Adam Rehal som tidigare drivit byrån The Lamp.

Båda har gedigen erfarenhet från digitalt arbete - Johan som AD med inriktning på digital produktion och Adam har spjutspetskompetens inom webbutveckling.

– Efter sju år som specialister på eventmarketing så har vi konstaterat att vi måste se kommunikation som en kampanj över tid. Den digitala och sociala kommunikationen är nyckeln för att skapa bestående effekter, förklarar Janne Björge, vd på Nine Yards.

– Vi vet att varumärken som levererar på sitt löfte i varje möte med sin publik blir verkliga vinnare. Att framgång vilar på de känslor, tankar och bilder som dyker upp i huvudet när människor kommer i kontakt med ett varumärke. Och eftersom vi rör oss allt mer i den digitala världen så ökar också kundernas behov av digitala lösningar och mobila tjänster som är synkade med övrig kommunikation, säger Janne Björge.

– Det är strategiskt viktigt för oss att växa inom detta område och eftersom vi haft ett bra samarbete med The Lamp så blev det ett naturligt val.

Nine Yards är en event- och kommunikationsbyrå som hjälper kunden att skapa hängivna och lojala fans till sitt varumärke.