platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
mat och möten
Sigtunahöjden
sätter återigen Sverige på kartan i internationell kocktävling.

500 hotell kan tvingas stänga
på grund av Thomas Cooks konkurs.
17-18 oktober i Malmö
Honungs”champagne”
och närproducerat kan ge utländska besökare unika matminnen.
Fredag den 15 november
Talarfestivalen
återigen i Malmö, nu på Turning Torso.
+4,5%
En bra sommar
för besöksnäringen i Uppsala.
Ny bok
Därför blir mötena på jobbet allt fler
dominoeffekter skapar möteskedjor.
14 november
Han fick Wallenbergpriset för sin KL-träforskning
– deltar under Svenskt Träs seminarium i november.
hotellnytt
Nordic Choices förvärv av Kämp Collection Hotels slutfört
Stordalen vill utöka i Helsingfors med 2000 hotellrum.
Award winner again!
Göteborg
är Europas smartaste stad.
kunskapsöverföring
Lund får internationell konferens
om delningsekonomi i städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Anki Backman ny på Eskilstuna CVB
Anki Backman börjar arbeta på Eskilstuna Convention Bureau som säljande projektledare fr o m 16 januari 2012. Anki Backman kommer närmast från Åkers AB och har under många år arbetat på Sheraton Stockholm Hotel med att sälja, planera, arrangera och genomföra konferenser, kongresser och mässor. Hon har också en gedigen utbildning från Cornell University i New York inom ledning, marknadsföring och utveckling av mötesindustrin.

– Vi är både glada och stolta att Anki Backman valt att börja på Eskilstuna Convention Bureau. Glada för att vi får en väldigt kompetent och relationsstark säljare och projektledare som kommer att betyda mycket för att öka antalet konferenser i Eskilstuna. Stolta för att Anki ser betydelsen av ECB och vill vara med på att utveckla och stärka Eskilstunas roll som mötesstad, säger Patrik Andersson, affärsområdesansvarig för ECB och turistchef Eskilstuna Marknadsföring AB.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

Eskilstuna Convention Bureau (ECB)
ECB är en icke vinstdriven organisation med ett 30-tal medlemmar vars syfte är att marknadsföra Eskilstuna med Torshälla och Sundbyholm som en bra plats för affärsmöten, konferenser, mässor och evenemang. Ett arbete som innebär fler besökare, gästnätter, restaurangbesök och köp av aktiviteter i Eskilstuna. ECB drivs som ett affärsutvecklingsprojekt inom Eskilstuna Marknadsföring AB.

 

Mer information hittar du på: eskilstunaconvention.se