nyheter
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
RSS
rss_icon
Länkar
Anki Backman ny på Eskilstuna CVB
Anki Backman börjar arbeta på Eskilstuna Convention Bureau som säljande projektledare fr o m 16 januari 2012. Anki Backman kommer närmast från Åkers AB och har under många år arbetat på Sheraton Stockholm Hotel med att sälja, planera, arrangera och genomföra konferenser, kongresser och mässor. Hon har också en gedigen utbildning från Cornell University i New York inom ledning, marknadsföring och utveckling av mötesindustrin.

– Vi är både glada och stolta att Anki Backman valt att börja på Eskilstuna Convention Bureau. Glada för att vi får en väldigt kompetent och relationsstark säljare och projektledare som kommer att betyda mycket för att öka antalet konferenser i Eskilstuna. Stolta för att Anki ser betydelsen av ECB och vill vara med på att utveckla och stärka Eskilstunas roll som mötesstad, säger Patrik Andersson, affärsområdesansvarig för ECB och turistchef Eskilstuna Marknadsföring AB.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

Eskilstuna Convention Bureau (ECB)
ECB är en icke vinstdriven organisation med ett 30-tal medlemmar vars syfte är att marknadsföra Eskilstuna med Torshälla och Sundbyholm som en bra plats för affärsmöten, konferenser, mässor och evenemang. Ett arbete som innebär fler besökare, gästnätter, restaurangbesök och köp av aktiviteter i Eskilstuna. ECB drivs som ett affärsutvecklingsprojekt inom Eskilstuna Marknadsföring AB.

 

Mer information hittar du på: eskilstunaconvention.se