platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu utsett till Nordens ledande hotellvarumärket för tionde året i rad
I hård konkurrens har Radisson Blu än en gång utsetts till det ledande hotellvarumärket i regionen av Nordic Hotel Business Guest Survey, vilket visar att hotellkedjan fortfarande är det självklara förstahandsvalet bland affärsresenärer. Radisson har innehaft förstaplatsen på listan sedan tävlingens start för tio år sedan.

– Det är en fantastisk prestation att ligga i topp inom ett segment under ett helt decennium, säger Ole Sorang, Marknadsdirektör för Rezidor Norden. Vi är mycket stolta och den energikick den här vinsten ger hjälper oss att ytterligare förbättra oss. Tidigare i år vann vi dessutom Grand Travel Award för bästa internationella hotellkedja i både Sverige, Danmark och Norge. Det är första gången någonsin som en hotellkedja vinner samtidigt i alla de tre skandinaviska länderna. Nu ska vi fortsätta att förbättra ett redan gott resultat och överträffa våra gästers högt ställda förväntningar.

BDRC har genomfört online-intervjuer med fler än 1 300 personer från Sverige, Norge, Danmark och Finland, som har övernattat på en hotellkedja eller ett hotell i jobbet de senaste 12 månaderna. BDRCs unika ”Brand Rating Index” (BRI) utvärderar nyckelfaktorer som varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet och rekommendationer.

Norden är Radisson Blus hemmamarknad. Varumärket grundlades 1960 genom att man tillsammans med den legendariske designer Arne Jacobsen byggde världens första designhotell, Radisson Blu Hotel Köpenhamn. Radisson Blu har hotell runtom i världen från Chicago till Cannes. Bland de senaste nordiska tillskotten finns bland annat Radisson Blu Stockholm Waterfront vilket är anslutet till Skandinaviens största kongresscenter och Radisson Blu Resort Trysil mitt i Norges största alpina skidort.

Resultatet kommer från Nordic Hotel Business Guest Survey 2011, vilket är en oberoende årlig undersökning genomförd av den Londonbaserade byrån BDRC.