nyheter
PCO-kunskap
Samarbete
ska leda till fler kongresser i Jönköping.
mat och möten
Gastronomi Sverige Commis Award 2020
- vinnare Thilda Mårtensson.
flygnytt
Peab lägger ner driften
Ängelholm Helsingborg Airport tills vidare.
Omställning
Så blir Bokmässan 2020
ställs om till en digital bildningshubb.
framtiden kommer närmare
Eskilstuna kongresshus
står klart 2026.
stor utbyggnad på G
Chalmers Konferens & Restauranger
tar över Universeums restaurang- och eventverksamhet.
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
Handelskammarens pris
Philippe Longchamps
är Sveriges bästa lärare 2020.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu utsett till Nordens ledande hotellvarumärket för tionde året i rad
I hård konkurrens har Radisson Blu än en gång utsetts till det ledande hotellvarumärket i regionen av Nordic Hotel Business Guest Survey, vilket visar att hotellkedjan fortfarande är det självklara förstahandsvalet bland affärsresenärer. Radisson har innehaft förstaplatsen på listan sedan tävlingens start för tio år sedan.

– Det är en fantastisk prestation att ligga i topp inom ett segment under ett helt decennium, säger Ole Sorang, Marknadsdirektör för Rezidor Norden. Vi är mycket stolta och den energikick den här vinsten ger hjälper oss att ytterligare förbättra oss. Tidigare i år vann vi dessutom Grand Travel Award för bästa internationella hotellkedja i både Sverige, Danmark och Norge. Det är första gången någonsin som en hotellkedja vinner samtidigt i alla de tre skandinaviska länderna. Nu ska vi fortsätta att förbättra ett redan gott resultat och överträffa våra gästers högt ställda förväntningar.

BDRC har genomfört online-intervjuer med fler än 1 300 personer från Sverige, Norge, Danmark och Finland, som har övernattat på en hotellkedja eller ett hotell i jobbet de senaste 12 månaderna. BDRCs unika ”Brand Rating Index” (BRI) utvärderar nyckelfaktorer som varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet och rekommendationer.

Norden är Radisson Blus hemmamarknad. Varumärket grundlades 1960 genom att man tillsammans med den legendariske designer Arne Jacobsen byggde världens första designhotell, Radisson Blu Hotel Köpenhamn. Radisson Blu har hotell runtom i världen från Chicago till Cannes. Bland de senaste nordiska tillskotten finns bland annat Radisson Blu Stockholm Waterfront vilket är anslutet till Skandinaviens största kongresscenter och Radisson Blu Resort Trysil mitt i Norges största alpina skidort.

Resultatet kommer från Nordic Hotel Business Guest Survey 2011, vilket är en oberoende årlig undersökning genomförd av den Londonbaserade byrån BDRC.