platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu utsett till Nordens ledande hotellvarumärket för tionde året i rad
I hård konkurrens har Radisson Blu än en gång utsetts till det ledande hotellvarumärket i regionen av Nordic Hotel Business Guest Survey, vilket visar att hotellkedjan fortfarande är det självklara förstahandsvalet bland affärsresenärer. Radisson har innehaft förstaplatsen på listan sedan tävlingens start för tio år sedan.

– Det är en fantastisk prestation att ligga i topp inom ett segment under ett helt decennium, säger Ole Sorang, Marknadsdirektör för Rezidor Norden. Vi är mycket stolta och den energikick den här vinsten ger hjälper oss att ytterligare förbättra oss. Tidigare i år vann vi dessutom Grand Travel Award för bästa internationella hotellkedja i både Sverige, Danmark och Norge. Det är första gången någonsin som en hotellkedja vinner samtidigt i alla de tre skandinaviska länderna. Nu ska vi fortsätta att förbättra ett redan gott resultat och överträffa våra gästers högt ställda förväntningar.

BDRC har genomfört online-intervjuer med fler än 1 300 personer från Sverige, Norge, Danmark och Finland, som har övernattat på en hotellkedja eller ett hotell i jobbet de senaste 12 månaderna. BDRCs unika ”Brand Rating Index” (BRI) utvärderar nyckelfaktorer som varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet och rekommendationer.

Norden är Radisson Blus hemmamarknad. Varumärket grundlades 1960 genom att man tillsammans med den legendariske designer Arne Jacobsen byggde världens första designhotell, Radisson Blu Hotel Köpenhamn. Radisson Blu har hotell runtom i världen från Chicago till Cannes. Bland de senaste nordiska tillskotten finns bland annat Radisson Blu Stockholm Waterfront vilket är anslutet till Skandinaviens största kongresscenter och Radisson Blu Resort Trysil mitt i Norges största alpina skidort.

Resultatet kommer från Nordic Hotel Business Guest Survey 2011, vilket är en oberoende årlig undersökning genomförd av den Londonbaserade byrån BDRC.