platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu utsett till Nordens ledande hotellvarumärket för tionde året i rad
I hård konkurrens har Radisson Blu än en gång utsetts till det ledande hotellvarumärket i regionen av Nordic Hotel Business Guest Survey, vilket visar att hotellkedjan fortfarande är det självklara förstahandsvalet bland affärsresenärer. Radisson har innehaft förstaplatsen på listan sedan tävlingens start för tio år sedan.

– Det är en fantastisk prestation att ligga i topp inom ett segment under ett helt decennium, säger Ole Sorang, Marknadsdirektör för Rezidor Norden. Vi är mycket stolta och den energikick den här vinsten ger hjälper oss att ytterligare förbättra oss. Tidigare i år vann vi dessutom Grand Travel Award för bästa internationella hotellkedja i både Sverige, Danmark och Norge. Det är första gången någonsin som en hotellkedja vinner samtidigt i alla de tre skandinaviska länderna. Nu ska vi fortsätta att förbättra ett redan gott resultat och överträffa våra gästers högt ställda förväntningar.

BDRC har genomfört online-intervjuer med fler än 1 300 personer från Sverige, Norge, Danmark och Finland, som har övernattat på en hotellkedja eller ett hotell i jobbet de senaste 12 månaderna. BDRCs unika ”Brand Rating Index” (BRI) utvärderar nyckelfaktorer som varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet och rekommendationer.

Norden är Radisson Blus hemmamarknad. Varumärket grundlades 1960 genom att man tillsammans med den legendariske designer Arne Jacobsen byggde världens första designhotell, Radisson Blu Hotel Köpenhamn. Radisson Blu har hotell runtom i världen från Chicago till Cannes. Bland de senaste nordiska tillskotten finns bland annat Radisson Blu Stockholm Waterfront vilket är anslutet till Skandinaviens största kongresscenter och Radisson Blu Resort Trysil mitt i Norges största alpina skidort.

Resultatet kommer från Nordic Hotel Business Guest Survey 2011, vilket är en oberoende årlig undersökning genomförd av den Londonbaserade byrån BDRC.