platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu utsett till Nordens ledande hotellvarumärket för tionde året i rad
I hård konkurrens har Radisson Blu än en gång utsetts till det ledande hotellvarumärket i regionen av Nordic Hotel Business Guest Survey, vilket visar att hotellkedjan fortfarande är det självklara förstahandsvalet bland affärsresenärer. Radisson har innehaft förstaplatsen på listan sedan tävlingens start för tio år sedan.

– Det är en fantastisk prestation att ligga i topp inom ett segment under ett helt decennium, säger Ole Sorang, Marknadsdirektör för Rezidor Norden. Vi är mycket stolta och den energikick den här vinsten ger hjälper oss att ytterligare förbättra oss. Tidigare i år vann vi dessutom Grand Travel Award för bästa internationella hotellkedja i både Sverige, Danmark och Norge. Det är första gången någonsin som en hotellkedja vinner samtidigt i alla de tre skandinaviska länderna. Nu ska vi fortsätta att förbättra ett redan gott resultat och överträffa våra gästers högt ställda förväntningar.

BDRC har genomfört online-intervjuer med fler än 1 300 personer från Sverige, Norge, Danmark och Finland, som har övernattat på en hotellkedja eller ett hotell i jobbet de senaste 12 månaderna. BDRCs unika ”Brand Rating Index” (BRI) utvärderar nyckelfaktorer som varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet och rekommendationer.

Norden är Radisson Blus hemmamarknad. Varumärket grundlades 1960 genom att man tillsammans med den legendariske designer Arne Jacobsen byggde världens första designhotell, Radisson Blu Hotel Köpenhamn. Radisson Blu har hotell runtom i världen från Chicago till Cannes. Bland de senaste nordiska tillskotten finns bland annat Radisson Blu Stockholm Waterfront vilket är anslutet till Skandinaviens största kongresscenter och Radisson Blu Resort Trysil mitt i Norges största alpina skidort.

Resultatet kommer från Nordic Hotel Business Guest Survey 2011, vilket är en oberoende årlig undersökning genomförd av den Londonbaserade byrån BDRC.