platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
flygnytt
Flybe
blir Virgin Connect.
sju gånger pengarna
​Malmöfestivalens turister
genererar 153 miljoner kronor till staden i turistekonomi.
FLygnytt
Finnair i nytt samarbete
med Fiji Airways.
18-19 november 2020
Ny heltäckande hi-techmötesplats
lanseras i Kista.
18-20 oktober
Borås
har RFSL-kongressen 2019
möten utvecklar sin stad
Uppsala Convention Bureau får utökade resurser
Kommunen vill värva fler möten och evenemang.
mat och möten
Sigtunahöjden
sätter återigen Sverige på kartan i internationell kocktävling.

500 hotell kan tvingas stänga
på grund av Thomas Cooks konkurs.
17-18 oktober i Malmö
Honungs”champagne”
och närproducerat kan ge utländska besökare unika matminnen.
Fredag den 15 november
Talarfestivalen
återigen i Malmö, nu på Turning Torso.
RSS
rss_icon
Länkar
Skepparholmen gör rekordår – omsätter över 50 miljoner 2011
Mötes- och spahotellet Skepparholmen i Saltsjö-Boo utanför Stockholm, har för första gången nått en omsättning på över 50 miljoner kronor. Omsättningen för 2011 beräknas bli över 50 miljoner kronor (48 miljoner år 2010). Resultatet efter finansnetto beräknas till 7,1 miljoner kronor (6,3 miljoner år 2010).

Anläggningen har under flera år flyttat fram sina positioner.

– Vi har höjt fastighetens standard och har arbetat hårt med kvalitet, service och säkerhet. Nu arbetar vi vidare med vår vision att bli en av landets mest attraktiva anläggningar för möten och välbefinnande, säger vd Gabriella Persson Klahr.

Det som ytterligare bidragit till den ökade omsättningen under året är bland annat:

• Arbetet för en hållbar destination med till exempel kravcertifierad restaurang, miljöcertifiering enligt ISO14001, Svanenmärkning samt medverkan i projektet ISO 20121, som utvecklar en standard för hållbara evenemang. Hållbar utveckling är efterfrågat av kunderna.

• Dialog för hälsosam tillväxt som hölls på Skepparholmen för andra året i rad och är en plattform för samtal och opinionsbildning inom ledarskap, hälsa och tillväxt.

• Ökad fokus och satsning på att låta den vackra naturen runt anläggningen ingå i erbjudande och aktiviteter för såväl mötes- som privatgäster.

• En satsning på blodsockersäkra möten där mat och inslag av rörelseaktiviteter ger högre effektivitet och mer välmående gäster.