nyheter
hållbarhet i fokus
Stockholmsmässan
får Pingvinpriset.
flygindustrin
Emirates vd Tim Clark
ser stora möjligheter i framtiden för affärsresor trots Zoom-hotet.
kreativt initiativ
PostNord
öppnar världens största paketombud med hjälp av Stockholmsmässan
innovation och utveckling
Bo på hotell
- boka en Safecation.
så kan du bidra
Nordic Choice Hotels
tar action för att alla ska få en god jul.
undersökning
Nya undersökningsresultat:
många planerar redan för svemester 2021.
smärtsamt beslut
Åbymässan har stängt
– byggs om till padelhall.
bra initiativ
Emirates
lanserar ny multiriskförsäkring för att hantera rädslan för coronavirus.
Country Operations Manager på Plantagen
Ann-Christin Edling Jönsson
ny ordförande i Svenska Mötens styrelse.
med säkerhet i fokus
Skogshem & Wijk
vinnare av Svenska Mötespriset – Årets Mötesrum 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Skepparholmen gör rekordår – omsätter över 50 miljoner 2011
Mötes- och spahotellet Skepparholmen i Saltsjö-Boo utanför Stockholm, har för första gången nått en omsättning på över 50 miljoner kronor. Omsättningen för 2011 beräknas bli över 50 miljoner kronor (48 miljoner år 2010). Resultatet efter finansnetto beräknas till 7,1 miljoner kronor (6,3 miljoner år 2010).

Anläggningen har under flera år flyttat fram sina positioner.

– Vi har höjt fastighetens standard och har arbetat hårt med kvalitet, service och säkerhet. Nu arbetar vi vidare med vår vision att bli en av landets mest attraktiva anläggningar för möten och välbefinnande, säger vd Gabriella Persson Klahr.

Det som ytterligare bidragit till den ökade omsättningen under året är bland annat:

• Arbetet för en hållbar destination med till exempel kravcertifierad restaurang, miljöcertifiering enligt ISO14001, Svanenmärkning samt medverkan i projektet ISO 20121, som utvecklar en standard för hållbara evenemang. Hållbar utveckling är efterfrågat av kunderna.

• Dialog för hälsosam tillväxt som hölls på Skepparholmen för andra året i rad och är en plattform för samtal och opinionsbildning inom ledarskap, hälsa och tillväxt.

• Ökad fokus och satsning på att låta den vackra naturen runt anläggningen ingå i erbjudande och aktiviteter för såväl mötes- som privatgäster.

• En satsning på blodsockersäkra möten där mat och inslag av rörelseaktiviteter ger högre effektivitet och mer välmående gäster.