platsannonser
nyheter
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
innovationer prisas
De vann Svenska Mötespriset 2019
Årets Mötesplats – Thoresta Herrgård, Bro.
Sverige med i världstoppen
Nya ICCA-statistiken välkomnar Färöarna in på listan
Sverige på fin 14:e plats.
utvecklingsinitiativ
Tillsammans tar nu Stockholms Clarion Hotel
upp kampen mot droger.
nytt jobb
Marie Louise Alderlid
ny Account Manager på Radisson Hotel Group.
nya uppdrag
Meetx vinner ramavtal med KTH,
Chalmers och Folkhälsomyndigheten – och expanderar.
RSS
rss_icon
Länkar
Skepparholmen gör rekordår – omsätter över 50 miljoner 2011
Mötes- och spahotellet Skepparholmen i Saltsjö-Boo utanför Stockholm, har för första gången nått en omsättning på över 50 miljoner kronor. Omsättningen för 2011 beräknas bli över 50 miljoner kronor (48 miljoner år 2010). Resultatet efter finansnetto beräknas till 7,1 miljoner kronor (6,3 miljoner år 2010).

Anläggningen har under flera år flyttat fram sina positioner.

– Vi har höjt fastighetens standard och har arbetat hårt med kvalitet, service och säkerhet. Nu arbetar vi vidare med vår vision att bli en av landets mest attraktiva anläggningar för möten och välbefinnande, säger vd Gabriella Persson Klahr.

Det som ytterligare bidragit till den ökade omsättningen under året är bland annat:

• Arbetet för en hållbar destination med till exempel kravcertifierad restaurang, miljöcertifiering enligt ISO14001, Svanenmärkning samt medverkan i projektet ISO 20121, som utvecklar en standard för hållbara evenemang. Hållbar utveckling är efterfrågat av kunderna.

• Dialog för hälsosam tillväxt som hölls på Skepparholmen för andra året i rad och är en plattform för samtal och opinionsbildning inom ledarskap, hälsa och tillväxt.

• Ökad fokus och satsning på att låta den vackra naturen runt anläggningen ingå i erbjudande och aktiviteter för såväl mötes- som privatgäster.

• En satsning på blodsockersäkra möten där mat och inslag av rörelseaktiviteter ger högre effektivitet och mer välmående gäster.