platsannonser
nyheter
61 kontor i 31 länder
MCI
öppnar kontor i Hamburg.
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
Skepparholmen gör rekordår – omsätter över 50 miljoner 2011
Mötes- och spahotellet Skepparholmen i Saltsjö-Boo utanför Stockholm, har för första gången nått en omsättning på över 50 miljoner kronor. Omsättningen för 2011 beräknas bli över 50 miljoner kronor (48 miljoner år 2010). Resultatet efter finansnetto beräknas till 7,1 miljoner kronor (6,3 miljoner år 2010).

Anläggningen har under flera år flyttat fram sina positioner.

– Vi har höjt fastighetens standard och har arbetat hårt med kvalitet, service och säkerhet. Nu arbetar vi vidare med vår vision att bli en av landets mest attraktiva anläggningar för möten och välbefinnande, säger vd Gabriella Persson Klahr.

Det som ytterligare bidragit till den ökade omsättningen under året är bland annat:

• Arbetet för en hållbar destination med till exempel kravcertifierad restaurang, miljöcertifiering enligt ISO14001, Svanenmärkning samt medverkan i projektet ISO 20121, som utvecklar en standard för hållbara evenemang. Hållbar utveckling är efterfrågat av kunderna.

• Dialog för hälsosam tillväxt som hölls på Skepparholmen för andra året i rad och är en plattform för samtal och opinionsbildning inom ledarskap, hälsa och tillväxt.

• Ökad fokus och satsning på att låta den vackra naturen runt anläggningen ingå i erbjudande och aktiviteter för såväl mötes- som privatgäster.

• En satsning på blodsockersäkra möten där mat och inslag av rörelseaktiviteter ger högre effektivitet och mer välmående gäster.