platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
nytt jobb
Pointpeople växer och blir fler
rekryterar Elisabeth Schmidt som coach.
ny kunskap
Ny rapport:
Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin
Wow feeling
Framtidens trygghet i fokus
när Helsingborgs stad samarbetar med amerikanska MIT Senseable City Lab.
RSS
rss_icon
Länkar
Skepparholmen gör rekordår – omsätter över 50 miljoner 2011
Mötes- och spahotellet Skepparholmen i Saltsjö-Boo utanför Stockholm, har för första gången nått en omsättning på över 50 miljoner kronor. Omsättningen för 2011 beräknas bli över 50 miljoner kronor (48 miljoner år 2010). Resultatet efter finansnetto beräknas till 7,1 miljoner kronor (6,3 miljoner år 2010).

Anläggningen har under flera år flyttat fram sina positioner.

– Vi har höjt fastighetens standard och har arbetat hårt med kvalitet, service och säkerhet. Nu arbetar vi vidare med vår vision att bli en av landets mest attraktiva anläggningar för möten och välbefinnande, säger vd Gabriella Persson Klahr.

Det som ytterligare bidragit till den ökade omsättningen under året är bland annat:

• Arbetet för en hållbar destination med till exempel kravcertifierad restaurang, miljöcertifiering enligt ISO14001, Svanenmärkning samt medverkan i projektet ISO 20121, som utvecklar en standard för hållbara evenemang. Hållbar utveckling är efterfrågat av kunderna.

• Dialog för hälsosam tillväxt som hölls på Skepparholmen för andra året i rad och är en plattform för samtal och opinionsbildning inom ledarskap, hälsa och tillväxt.

• Ökad fokus och satsning på att låta den vackra naturen runt anläggningen ingå i erbjudande och aktiviteter för såväl mötes- som privatgäster.

• En satsning på blodsockersäkra möten där mat och inslag av rörelseaktiviteter ger högre effektivitet och mer välmående gäster.