platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
mat och möten
Unik middagsupplevelse i 3D
kommer till At Six i Stockholm
möten är affärer
Zoo och Bakken tar upp kampen
med Tivoli för att locka större publik.
möten är affärer
Jehovas Vittnen
återvänder till Sundsvall.
förädla och förflytta kunskap
Hela Europas
outdoor-industri till Skåne.
hotellnytt
Clarion Hotel Örebro
åter i topp på TripAdvisors prestigefyllda lista.
svenska möten
Nu digitaliseras
mötesbokningar.
hotellnytt
Hotel Hellstens Glashus
firar 1-års jubileum.
flygnytt
Skellefteå Airport
får chartertrafik till Thailand.
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
RSS
rss_icon
Länkar
Försäljningsrekord för SAS

Kampanjen Lågpris i luften, som pågick under perioden 19–31 augusti, skapade rusning till SAS. När kampanjen avslutades kunde flygbolaget konstatera att det skedde med försäljningsrekord.

Under kampanjens sista dag strömmade bokningarna in. Dubbelt så många resebokningar gjordes jämfört med en genomsnittlig dag, vilket ledde till att flygbolaget i måndags hade den högsta omsättningen någonsin på webben. På en enda dag såldes biljetter för 58 miljoner kronor.

Kampanjen genererade 40 procent fler besökare på bolagets sajter och det såldes fyra gånger fler paketresor än normalt. Därutöver såldes dubbelt så många försäkringar, hotell och hyrbilar.

Flygbolaget har även haft en Facebook-kampanj där varje deltagare kunnat vinna en resa med en vän på Facebook till en slumpmässigt vald destination. Hela 20 000 reslystna spelare deltog, som snurrat den virtuella jordgloben 117 000 gånger i jakt på det bästa resmålet med det bästa ressällskapet. De hundra vinnarna presenteras i slutet av månaden.