platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
möten skapar affärer
Traditionell japansk svärdritual
återinvigde Yasuragi.
På nytt uppdrag
Vanessa Butani
ny Director of Sustainable Business på Scandic Hotels.
möten är affärer
Fortsatt ökning
för kommersiella gästnätter i Borås.
möten delar kunskap
Sverige värd
för global jämställdhetskonferens 15-17 april.
mässor skapar möten
Nolia Karriär i Umeå
en av de största hittills.
Awarded
Scandic får tillgänglighetspris
och inbjudan att tala vid FN-kontoret i Wien.
möten och affärer
Stororder till Karlstad CCC
Uddeholm firar 350 år och lägger möten och middagar jubileumsveckan där.
Awards
Bordtennis-VM
vinner innovationspris hos Trippus.
storaffär
American Express
köper Hogg Robinson Group.
Puss på dig!
Upplev
ett hjärtligare Göteborg nästa vecka.
RSS
rss_icon
Länkar
Försäljningsrekord för SAS

Kampanjen Lågpris i luften, som pågick under perioden 19–31 augusti, skapade rusning till SAS. När kampanjen avslutades kunde flygbolaget konstatera att det skedde med försäljningsrekord.

Under kampanjens sista dag strömmade bokningarna in. Dubbelt så många resebokningar gjordes jämfört med en genomsnittlig dag, vilket ledde till att flygbolaget i måndags hade den högsta omsättningen någonsin på webben. På en enda dag såldes biljetter för 58 miljoner kronor.

Kampanjen genererade 40 procent fler besökare på bolagets sajter och det såldes fyra gånger fler paketresor än normalt. Därutöver såldes dubbelt så många försäkringar, hotell och hyrbilar.

Flygbolaget har även haft en Facebook-kampanj där varje deltagare kunnat vinna en resa med en vän på Facebook till en slumpmässigt vald destination. Hela 20 000 reslystna spelare deltog, som snurrat den virtuella jordgloben 117 000 gånger i jakt på det bästa resmålet med det bästa ressällskapet. De hundra vinnarna presenteras i slutet av månaden.