platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Gastrolution of Skåne
Skånska mat- och dryckesevenemang
ska nå internationell världsklass.
mat och möten
Parabere Forum Malmö 2018
en av fem finalister på The World Restaurants Awards i kategorin ”Event of the Year”.
kunskapsöverföring
Sveriges största mötesarrangörer
till Umeå för Mötets Dag.
Bli en bättre ledare
Bok om ledarskap
hjälper dig att se mellanrummen som möjligheter.
omvärldsanalys
Svenska startups sökes
till gratisplatser på framtidsmässa.
omvärldsanalys
Kompetensutveckla
ditt företag på Industrimässorna.
hotellnytt
Quality Hotel The Box
tar hem priset som New Hotel of the Year.
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
RSS
rss_icon
Länkar
Försäljningsrekord för SAS

Kampanjen Lågpris i luften, som pågick under perioden 19–31 augusti, skapade rusning till SAS. När kampanjen avslutades kunde flygbolaget konstatera att det skedde med försäljningsrekord.

Under kampanjens sista dag strömmade bokningarna in. Dubbelt så många resebokningar gjordes jämfört med en genomsnittlig dag, vilket ledde till att flygbolaget i måndags hade den högsta omsättningen någonsin på webben. På en enda dag såldes biljetter för 58 miljoner kronor.

Kampanjen genererade 40 procent fler besökare på bolagets sajter och det såldes fyra gånger fler paketresor än normalt. Därutöver såldes dubbelt så många försäkringar, hotell och hyrbilar.

Flygbolaget har även haft en Facebook-kampanj där varje deltagare kunnat vinna en resa med en vän på Facebook till en slumpmässigt vald destination. Hela 20 000 reslystna spelare deltog, som snurrat den virtuella jordgloben 117 000 gånger i jakt på det bästa resmålet med det bästa ressällskapet. De hundra vinnarna presenteras i slutet av månaden.