platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
RSS
rss_icon
Länkar
Försäljningsrekord för SAS

Kampanjen Lågpris i luften, som pågick under perioden 19–31 augusti, skapade rusning till SAS. När kampanjen avslutades kunde flygbolaget konstatera att det skedde med försäljningsrekord.

Under kampanjens sista dag strömmade bokningarna in. Dubbelt så många resebokningar gjordes jämfört med en genomsnittlig dag, vilket ledde till att flygbolaget i måndags hade den högsta omsättningen någonsin på webben. På en enda dag såldes biljetter för 58 miljoner kronor.

Kampanjen genererade 40 procent fler besökare på bolagets sajter och det såldes fyra gånger fler paketresor än normalt. Därutöver såldes dubbelt så många försäkringar, hotell och hyrbilar.

Flygbolaget har även haft en Facebook-kampanj där varje deltagare kunnat vinna en resa med en vän på Facebook till en slumpmässigt vald destination. Hela 20 000 reslystna spelare deltog, som snurrat den virtuella jordgloben 117 000 gånger i jakt på det bästa resmålet med det bästa ressällskapet. De hundra vinnarna presenteras i slutet av månaden.