platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
RSS
rss_icon
Länkar
Östsvenska Turistrådet blir Visit Östergötland
Visit Östergötland är det nya namnet på det som tidigare hette Östsvenska Turistrådet. Namnbytet och en ny grafisk profil lanserades 14 december. Visit Östergötland kommer fortsätta att vara en del av Regionförbundet Östsam med säte i Norrköping och från mitten av januari sitter de i nyrenoverade lokaler på Drottninggatan 2 i Norrköping.

Förutom namnbytet har Visit Östergötland även påbörjat en resa som innebär att verksamheten byter fokus från att tillhandahålla turistinformation till att anta en mer aktiv roll i att marknadsföra och sälja Östergötland mot svenska och utländska besökare. De vill att fler ska förknippa regionens besöksmål och aktiviteter med just Östergötland och på det sättet skapa ett starkare varumärke. Huvudmålet är att fler turister ska välja att förlägga sin semester i Östergötland samt spendera mer tid i vår region. De vill även att östgötarna själva ska upptäcka Östergötlands alla spännande platser och aktiviteter och på så sätt bli bra ambassadörer. I arbetet med att utveckla Östergötland till en mer attraktiv plats att besöka, är samverkan ett av deras viktigaste ledord. Samarbetetet mellan regionens 13 kommuner samt aktörerna inom den privata och offentliga sektorn ska också stärkas.

Hemsidan som idag heter www.ostergotland.info får ett nytt utseende och kommer att heta www.visitostergotland.se. Även På Gång, Östergötlands regionala evenemangskalender www.pagang.info, kommer inom kort att få ett nytt utseende.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Visit Östergötland är en del av Regionförbundet Östsam och arbetar med att stärka Östergötlands attraktionskraft genom att paketera, marknadsföra och sälja Östergötland mot svenska och utländska besökare.