platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Östsvenska Turistrådet blir Visit Östergötland
Visit Östergötland är det nya namnet på det som tidigare hette Östsvenska Turistrådet. Namnbytet och en ny grafisk profil lanserades 14 december. Visit Östergötland kommer fortsätta att vara en del av Regionförbundet Östsam med säte i Norrköping och från mitten av januari sitter de i nyrenoverade lokaler på Drottninggatan 2 i Norrköping.

Förutom namnbytet har Visit Östergötland även påbörjat en resa som innebär att verksamheten byter fokus från att tillhandahålla turistinformation till att anta en mer aktiv roll i att marknadsföra och sälja Östergötland mot svenska och utländska besökare. De vill att fler ska förknippa regionens besöksmål och aktiviteter med just Östergötland och på det sättet skapa ett starkare varumärke. Huvudmålet är att fler turister ska välja att förlägga sin semester i Östergötland samt spendera mer tid i vår region. De vill även att östgötarna själva ska upptäcka Östergötlands alla spännande platser och aktiviteter och på så sätt bli bra ambassadörer. I arbetet med att utveckla Östergötland till en mer attraktiv plats att besöka, är samverkan ett av deras viktigaste ledord. Samarbetetet mellan regionens 13 kommuner samt aktörerna inom den privata och offentliga sektorn ska också stärkas.

Hemsidan som idag heter www.ostergotland.info får ett nytt utseende och kommer att heta www.visitostergotland.se. Även På Gång, Östergötlands regionala evenemangskalender www.pagang.info, kommer inom kort att få ett nytt utseende.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Visit Östergötland är en del av Regionförbundet Östsam och arbetar med att stärka Östergötlands attraktionskraft genom att paketera, marknadsföra och sälja Östergötland mot svenska och utländska besökare.