platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
hotellnyttt
Jessica Karlsson ny General Manager på NOFO
Alexander Alkesten ny brandmanager.
RSS
rss_icon
Länkar
Östsvenska Turistrådet blir Visit Östergötland
Visit Östergötland är det nya namnet på det som tidigare hette Östsvenska Turistrådet. Namnbytet och en ny grafisk profil lanserades 14 december. Visit Östergötland kommer fortsätta att vara en del av Regionförbundet Östsam med säte i Norrköping och från mitten av januari sitter de i nyrenoverade lokaler på Drottninggatan 2 i Norrköping.

Förutom namnbytet har Visit Östergötland även påbörjat en resa som innebär att verksamheten byter fokus från att tillhandahålla turistinformation till att anta en mer aktiv roll i att marknadsföra och sälja Östergötland mot svenska och utländska besökare. De vill att fler ska förknippa regionens besöksmål och aktiviteter med just Östergötland och på det sättet skapa ett starkare varumärke. Huvudmålet är att fler turister ska välja att förlägga sin semester i Östergötland samt spendera mer tid i vår region. De vill även att östgötarna själva ska upptäcka Östergötlands alla spännande platser och aktiviteter och på så sätt bli bra ambassadörer. I arbetet med att utveckla Östergötland till en mer attraktiv plats att besöka, är samverkan ett av deras viktigaste ledord. Samarbetetet mellan regionens 13 kommuner samt aktörerna inom den privata och offentliga sektorn ska också stärkas.

Hemsidan som idag heter www.ostergotland.info får ett nytt utseende och kommer att heta www.visitostergotland.se. Även På Gång, Östergötlands regionala evenemangskalender www.pagang.info, kommer inom kort att få ett nytt utseende.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Visit Östergötland är en del av Regionförbundet Östsam och arbetar med att stärka Östergötlands attraktionskraft genom att paketera, marknadsföra och sälja Östergötland mot svenska och utländska besökare.