platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Östsvenska Turistrådet blir Visit Östergötland
Visit Östergötland är det nya namnet på det som tidigare hette Östsvenska Turistrådet. Namnbytet och en ny grafisk profil lanserades 14 december. Visit Östergötland kommer fortsätta att vara en del av Regionförbundet Östsam med säte i Norrköping och från mitten av januari sitter de i nyrenoverade lokaler på Drottninggatan 2 i Norrköping.

Förutom namnbytet har Visit Östergötland även påbörjat en resa som innebär att verksamheten byter fokus från att tillhandahålla turistinformation till att anta en mer aktiv roll i att marknadsföra och sälja Östergötland mot svenska och utländska besökare. De vill att fler ska förknippa regionens besöksmål och aktiviteter med just Östergötland och på det sättet skapa ett starkare varumärke. Huvudmålet är att fler turister ska välja att förlägga sin semester i Östergötland samt spendera mer tid i vår region. De vill även att östgötarna själva ska upptäcka Östergötlands alla spännande platser och aktiviteter och på så sätt bli bra ambassadörer. I arbetet med att utveckla Östergötland till en mer attraktiv plats att besöka, är samverkan ett av deras viktigaste ledord. Samarbetetet mellan regionens 13 kommuner samt aktörerna inom den privata och offentliga sektorn ska också stärkas.

Hemsidan som idag heter www.ostergotland.info får ett nytt utseende och kommer att heta www.visitostergotland.se. Även På Gång, Östergötlands regionala evenemangskalender www.pagang.info, kommer inom kort att få ett nytt utseende.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Visit Östergötland är en del av Regionförbundet Östsam och arbetar med att stärka Östergötlands attraktionskraft genom att paketera, marknadsföra och sälja Östergötland mot svenska och utländska besökare.