nyheter
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
RSS
rss_icon
Länkar
Första partnern klar för inne-EM i friidrott 2013
Nu är det 15 månader kvar till decenniets största friidrottsevenemang hittills i Sverige – inomhus EM 2013. Första officiella partnern är nu klar – Göteborg Energi – som blir en av evenemanget allra största partners.

– Tillsammans vill vi skapa ”the most sustainable Championships ever”, säger Mats Devert från Göteborg Energi.

Inomhus-EM i friidrott avgörs i Scandinavium och Svenska Mässan 1-3 mars 2013. Målet är att skapa ett helt nytt koncept för liknande mästerskap där även de som inte köpt biljett ska kunna uppleva evenemanget och komma nära stjärnorna.

– Det ska bli ett unikt evenemang med hållbarhet, teknisk innovation och familjekänsla som bärande ingredienser. Inomhus-EM är ett viktigt evenemang för staden och visar att Göteborg ska fortsätta vara en ledande evenemangsstad i norra Europa, säger Anders Albertsson, generalsekretare för IEM 2013.

Konceptet kan sammanfattas med ”allt under ett tak”. De tävlande kommer att bo på Gothia Towers, tävlingarna hålls i Scandinavium och prisceremonierna inne i Svenska Mässan. Inga transporter kommer att vara nödvändiga för de tävlande. I Mässan kommer också en aktivitetsarena för hela familjen att byggas upp liksom ”fan zone”, mässområde, kaféer och restauranger.