platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
300 kandidater kom till nya Radisson Blu Uppsalas rekryteringsdag
Om några månader öppnar det nya hotellet Radisson Blu Uppsala men redan nu har hotellet påbörjat sökandet efter den bästa personalen till alla tänkbara positioner och nivåer på hotellet.

Radisson Blu Uppsala, som blir det nya flaggskeppet i Winn Hotel Group, kommer när de slår upp dörrarna i maj 2012 att bli Uppsalas näst största hotell. För att hitta personalstyrkan, välkomnade Radisson Blu igår alla som var intresserade av att jobba på det nya hotellet, till en rekryteringsdag med temat ”Vi uppgraderar Uppsala”. Personlighet, engagemang och glädje är viktiga ledord för Radisson Blu i Uppsala.

Evenemanget, som hölls på Uppsala Konsert & Kongress, blev en succé och hela 300 kandidater dök upp för att visa sitt intresse för att jobba på hotellet.

– Vi är glada över att så många sökt sig till Radisson Blu Uppsala, regionens nya stolthet, och att så många attraheras av vår unika serviceanda "Yes I can!". Startskottet har nu gått för vår uppgift att fylla hotellet med fantastisk personal, säger Ann-Sophie Myrefelt, hotelldirektör på Radisson Blu Uppsala.

Efter det inledande minglet gavs en presentation av det nya hotellet vilket efterföljdes av en workshop där kandidaterna fick chans att presentera sig i enrum för rekryterarna. Hotellet rekryterar personal till allt från restaurang, konferensavdelning och reception för att nämna några områden.

– Vår affärsidé är att äga, driva och utveckla hotell med personlighet, engagemang och glädje. Vi har med andra ord vårt affärsmässiga fokus på de faktorer medarbetarna kan påverka., säger Ann-Sophie Myrefelt.

Förutom hotelledningen så deltog även inbjudna gäster såsom Eva Sterte, Näringslivschef, Tiina Mykänen, vd Destination Uppsala och Magnus Bäckström, vd Uppsala Konsert & Kongress.