platsannonser
nyheter
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
RSS
rss_icon
Länkar
300 kandidater kom till nya Radisson Blu Uppsalas rekryteringsdag
Om några månader öppnar det nya hotellet Radisson Blu Uppsala men redan nu har hotellet påbörjat sökandet efter den bästa personalen till alla tänkbara positioner och nivåer på hotellet.

Radisson Blu Uppsala, som blir det nya flaggskeppet i Winn Hotel Group, kommer när de slår upp dörrarna i maj 2012 att bli Uppsalas näst största hotell. För att hitta personalstyrkan, välkomnade Radisson Blu igår alla som var intresserade av att jobba på det nya hotellet, till en rekryteringsdag med temat ”Vi uppgraderar Uppsala”. Personlighet, engagemang och glädje är viktiga ledord för Radisson Blu i Uppsala.

Evenemanget, som hölls på Uppsala Konsert & Kongress, blev en succé och hela 300 kandidater dök upp för att visa sitt intresse för att jobba på hotellet.

– Vi är glada över att så många sökt sig till Radisson Blu Uppsala, regionens nya stolthet, och att så många attraheras av vår unika serviceanda "Yes I can!". Startskottet har nu gått för vår uppgift att fylla hotellet med fantastisk personal, säger Ann-Sophie Myrefelt, hotelldirektör på Radisson Blu Uppsala.

Efter det inledande minglet gavs en presentation av det nya hotellet vilket efterföljdes av en workshop där kandidaterna fick chans att presentera sig i enrum för rekryterarna. Hotellet rekryterar personal till allt från restaurang, konferensavdelning och reception för att nämna några områden.

– Vår affärsidé är att äga, driva och utveckla hotell med personlighet, engagemang och glädje. Vi har med andra ord vårt affärsmässiga fokus på de faktorer medarbetarna kan påverka., säger Ann-Sophie Myrefelt.

Förutom hotelledningen så deltog även inbjudna gäster såsom Eva Sterte, Näringslivschef, Tiina Mykänen, vd Destination Uppsala och Magnus Bäckström, vd Uppsala Konsert & Kongress.