platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
600 deltagare
Stor kongress
inom mark- och exploatering till Borås 2020.
hotellnytt
Petter Stordalen
tar Comfort Hotel till Lund.
Sveriges bästa talare
Stora Talarpriset 2019
går till Charbél Gabro.
nytt jobb
Pointpeople växer
och satsar ännu mer på fjällvärlden.
hotellnytt
Medvind för Forenom
- Västra Hamnens första aparthotel öppnar som planerat.
GDS-Index
Göteborg toppar världsranking
i hållbarhet för fjärde året i rad.
105 400 badkar
Scandics nya hållbarhetsinitiativ
har sparat 17 miljoner liter vatten.
150 personer kommer
Stadsbyggnadsdagarna
väljer Borås som kongressort 2020.
Town Square Park
Mega-projektet i Dubai
når milstolpe idag fredag.
Framtiden på G
Svenska Mässans gestaltningstävling är avgjord
- Såhär ser vinnande förslaget av fjärde tornet ut.
RSS
rss_icon
Länkar
300 kandidater kom till nya Radisson Blu Uppsalas rekryteringsdag
Om några månader öppnar det nya hotellet Radisson Blu Uppsala men redan nu har hotellet påbörjat sökandet efter den bästa personalen till alla tänkbara positioner och nivåer på hotellet.

Radisson Blu Uppsala, som blir det nya flaggskeppet i Winn Hotel Group, kommer när de slår upp dörrarna i maj 2012 att bli Uppsalas näst största hotell. För att hitta personalstyrkan, välkomnade Radisson Blu igår alla som var intresserade av att jobba på det nya hotellet, till en rekryteringsdag med temat ”Vi uppgraderar Uppsala”. Personlighet, engagemang och glädje är viktiga ledord för Radisson Blu i Uppsala.

Evenemanget, som hölls på Uppsala Konsert & Kongress, blev en succé och hela 300 kandidater dök upp för att visa sitt intresse för att jobba på hotellet.

– Vi är glada över att så många sökt sig till Radisson Blu Uppsala, regionens nya stolthet, och att så många attraheras av vår unika serviceanda "Yes I can!". Startskottet har nu gått för vår uppgift att fylla hotellet med fantastisk personal, säger Ann-Sophie Myrefelt, hotelldirektör på Radisson Blu Uppsala.

Efter det inledande minglet gavs en presentation av det nya hotellet vilket efterföljdes av en workshop där kandidaterna fick chans att presentera sig i enrum för rekryterarna. Hotellet rekryterar personal till allt från restaurang, konferensavdelning och reception för att nämna några områden.

– Vår affärsidé är att äga, driva och utveckla hotell med personlighet, engagemang och glädje. Vi har med andra ord vårt affärsmässiga fokus på de faktorer medarbetarna kan påverka., säger Ann-Sophie Myrefelt.

Förutom hotelledningen så deltog även inbjudna gäster såsom Eva Sterte, Näringslivschef, Tiina Mykänen, vd Destination Uppsala och Magnus Bäckström, vd Uppsala Konsert & Kongress.