platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
Fajt mellan städerna
Malmö och Uppsala
vill båda bli kulturhuvudstad i Europa 2029.
beslutet fattat
Scandinavium
ska ersättas av en ny multiarena.
KVALITETSMÄSSAN 2021
Sjutton utvecklingsprojekt
nominerade till GötaPriset.
en äkta eldsjäl
Årets Eventskåning 2020
till KB och Totte Lundgren.
nytt jobb
Monika Hilm
ny vd på Yasuragi.
nya upplevelser
Inomhusgolf med virtuella banor
öppnar i Gränbystaden i Uppsala.
ny studiolösning
Svenska Mässan Gothia Towers
lanserar Sveriges största arena för hybridmöten.
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
RSS
rss_icon
Länkar
Lena Andersson ny marknadschef för Svenska Möten

Hon har över tjugo års erfarenhet av kommunikation från bland andra American Express, Skandia och Tele2, där hon exempelvis var med och skapade kampanjen fåret Frank.

– Min utmaning blir att få mötesbokaren att veta vad vi står för och vad vi kan leverera, säger Lena Andersson. Under mina sju år på Tele2 var jag med om en enorm utvecklingsresa för mobil kommunikation. Det är vitt skilda branscher, men det viktiga för mig är att arbeta inom en organisation där det finns ett starkt driv och ett trovärdigt varumärke att jobba med. Jag har själv bokat möten på mina tidigare arbetsplatser och vet hur mycket tid det kan ta och att det är svårt att veta vad man får.

Tidigare marknadschefen Christian Giertta fortsätter inom företaget som utvecklingschef.