nyheter
viktiga möten
Klimatförändringar ger stora effekter för Östersjön
– lokala åtgärder och samarbete nödvändigt.
stora möten
Ytterligare ett fullspäckat år
på Karlstad CCC.
Omvärldsanalys
Resandet i världen
ökade kraftigt under 2017.
Jubileum
Svenska Mässan
fyller 100 år.
på nytt uppdrag
Didier Scaillet
ny vd för SITE och SITE Foundation.
forskning skapar möten som skapar kunskap
Mittuniversitetet
blir partner i Treesearch.
på nytt uppdrag
Maria Larsson
ny CFO för AccorHotels Europa.
Hållbarhet
Så kan transporter flyttas
från lastbil till tåg.
möten skapar event event skapar möten
Mötesforum kring evenemangssäkerhet
till Halmstad.
Framtiden inbokad
Första kongressen värvad
SeaU i Helsingborg.
RSS
rss_icon
Länkar
Lena Andersson ny marknadschef för Svenska Möten

Hon har över tjugo års erfarenhet av kommunikation från bland andra American Express, Skandia och Tele2, där hon exempelvis var med och skapade kampanjen fåret Frank.

– Min utmaning blir att få mötesbokaren att veta vad vi står för och vad vi kan leverera, säger Lena Andersson. Under mina sju år på Tele2 var jag med om en enorm utvecklingsresa för mobil kommunikation. Det är vitt skilda branscher, men det viktiga för mig är att arbeta inom en organisation där det finns ett starkt driv och ett trovärdigt varumärke att jobba med. Jag har själv bokat möten på mina tidigare arbetsplatser och vet hur mycket tid det kan ta och att det är svårt att veta vad man får.

Tidigare marknadschefen Christian Giertta fortsätter inom företaget som utvecklingschef.