platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Lena Andersson ny marknadschef för Svenska Möten

Hon har över tjugo års erfarenhet av kommunikation från bland andra American Express, Skandia och Tele2, där hon exempelvis var med och skapade kampanjen fåret Frank.

– Min utmaning blir att få mötesbokaren att veta vad vi står för och vad vi kan leverera, säger Lena Andersson. Under mina sju år på Tele2 var jag med om en enorm utvecklingsresa för mobil kommunikation. Det är vitt skilda branscher, men det viktiga för mig är att arbeta inom en organisation där det finns ett starkt driv och ett trovärdigt varumärke att jobba med. Jag har själv bokat möten på mina tidigare arbetsplatser och vet hur mycket tid det kan ta och att det är svårt att veta vad man får.

Tidigare marknadschefen Christian Giertta fortsätter inom företaget som utvecklingschef.