platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Lena Andersson ny marknadschef för Svenska Möten

Hon har över tjugo års erfarenhet av kommunikation från bland andra American Express, Skandia och Tele2, där hon exempelvis var med och skapade kampanjen fåret Frank.

– Min utmaning blir att få mötesbokaren att veta vad vi står för och vad vi kan leverera, säger Lena Andersson. Under mina sju år på Tele2 var jag med om en enorm utvecklingsresa för mobil kommunikation. Det är vitt skilda branscher, men det viktiga för mig är att arbeta inom en organisation där det finns ett starkt driv och ett trovärdigt varumärke att jobba med. Jag har själv bokat möten på mina tidigare arbetsplatser och vet hur mycket tid det kan ta och att det är svårt att veta vad man får.

Tidigare marknadschefen Christian Giertta fortsätter inom företaget som utvecklingschef.