platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Destination Uppsala anställer Stefan Pettersson som marknadschef
Stefan Pettersson är utbildad marknadsekonom och kommer närmast från Stockholm Visitors Board, SVB, där han idag ingår i staben och arbetar med kundrelationer och försäljning. Under sina sex år på SVB har han bland annat varit turistbyråchef, projektledare för TUR-mässan och utvecklat Stockholm Business Regions policy för hur sociala medier ska hanteras i en stor koncern.

Stefan Pettersson har tidigare varit försäljningschef på Äventyrsresor och delägare i ett framgångsrikt eventföretag, Aktivitetsbolaget. Han tillträder sin nya tjänst i början av januari.