platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Destination Uppsala anställer Stefan Pettersson som marknadschef
Stefan Pettersson är utbildad marknadsekonom och kommer närmast från Stockholm Visitors Board, SVB, där han idag ingår i staben och arbetar med kundrelationer och försäljning. Under sina sex år på SVB har han bland annat varit turistbyråchef, projektledare för TUR-mässan och utvecklat Stockholm Business Regions policy för hur sociala medier ska hanteras i en stor koncern.

Stefan Pettersson har tidigare varit försäljningschef på Äventyrsresor och delägare i ett framgångsrikt eventföretag, Aktivitetsbolaget. Han tillträder sin nya tjänst i början av januari.