nyheter
Höjer säkerheten
Nova Park certifierad
till Stay Safe Advanced.
utvecklingspengar
Tio miljoner till Visit Sweden
för ytterligare marknadsföring av Sverige som resmål.
hållbarhet
Spännande nyhet:
Sverige etta i ny undersökning.
hotellnytt
Första Radisson Individuals
i Baltikum öppnar sina dörrar i Tallinn.
Studio Sola
Karlstad CCC
erbjuder ny studiolösning i samarbete med JK Ljud & Ljus.
Hållbar platsutveckling
Två miljoner från Tillväxtverket
till återstart av Hyllie.
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
RSS
rss_icon
Länkar
Destination Uppsala anställer Stefan Pettersson som marknadschef
Stefan Pettersson är utbildad marknadsekonom och kommer närmast från Stockholm Visitors Board, SVB, där han idag ingår i staben och arbetar med kundrelationer och försäljning. Under sina sex år på SVB har han bland annat varit turistbyråchef, projektledare för TUR-mässan och utvecklat Stockholm Business Regions policy för hur sociala medier ska hanteras i en stor koncern.

Stefan Pettersson har tidigare varit försäljningschef på Äventyrsresor och delägare i ett framgångsrikt eventföretag, Aktivitetsbolaget. Han tillträder sin nya tjänst i början av januari.