platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
Fajt mellan städerna
Malmö och Uppsala
vill båda bli kulturhuvudstad i Europa 2029.
beslutet fattat
Scandinavium
ska ersättas av en ny multiarena.
KVALITETSMÄSSAN 2021
Sjutton utvecklingsprojekt
nominerade till GötaPriset.
en äkta eldsjäl
Årets Eventskåning 2020
till KB och Totte Lundgren.
nytt jobb
Monika Hilm
ny vd på Yasuragi.
nya upplevelser
Inomhusgolf med virtuella banor
öppnar i Gränbystaden i Uppsala.
ny studiolösning
Svenska Mässan Gothia Towers
lanserar Sveriges största arena för hybridmöten.
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
RSS
rss_icon
Länkar
Destination Uppsala anställer Stefan Pettersson som marknadschef
Stefan Pettersson är utbildad marknadsekonom och kommer närmast från Stockholm Visitors Board, SVB, där han idag ingår i staben och arbetar med kundrelationer och försäljning. Under sina sex år på SVB har han bland annat varit turistbyråchef, projektledare för TUR-mässan och utvecklat Stockholm Business Regions policy för hur sociala medier ska hanteras i en stor koncern.

Stefan Pettersson har tidigare varit försäljningschef på Äventyrsresor och delägare i ett framgångsrikt eventföretag, Aktivitetsbolaget. Han tillträder sin nya tjänst i början av januari.