Warning: getimagesize(images/images_news/fredrik+broman-northern+lights+-+aurora+borrealis-1305.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/header_news.php on line 51
Meetings International - Your First Meetings Management Magazine
nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/fredrik+broman-northern+lights+-+aurora+borrealis-1305.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Starkare nordiskt samarbete på EIBTM
En stor nyhet på årets EIBTM är att alla fem nordiska länder samarbetar med ett gemensamt event på onsdagen i Barcelona.

– Det är första gången som de nordiska länderna samarbetar på EIBTM i Barcelona och det skapar förutsättningar för att arbeta mer tillsammans också i framtiden, säger Alex Höglund, ansvarig för B2B marknadsföringen på VisitSweden. Norden är ju redan idag den region som arrangerar flest kongresser till och med fler än USA (630 jämfört med 623) och om vi även ser till att jobba tillsammans så kan detta ge synergier på alla typer av möten.

VisitSweden och alla 27 partners är nu laddade för nästa vecka och fokus har detta år varit på att göra ett bra förarbete via inbjudningar och telefonsamtal så att köparna bokar fler möten med de svenska utställarna. Förarbetet ka skapa fler affärer och intressanta kontakter för partners, samt att kommunicera att Sverige är en attraktiv mötesdestination. Detta har skett via inbjudningar och genom teman från olika destinationer som förhoppningsvis väcker nyfikenhet hos målgruppen.

– Den destination som ökar sin närvaro starkast i den svenska montern på EIBTM är Malmö, vilket ju är helt rätt då det händer otroligt mycket i Malmö gällande mötesindustrin de kommande åren, säger Alex Höglund. Vi har för första gången flera utställare med från Malmö som Malmö Convention Bureau, Adventura DMC och Malmö Arena.

 

Bild: Fredrik Broman, Northern Ligths