Warning: getimagesize(images/images_news/fredrik+broman-northern+lights+-+aurora+borrealis-1305.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/header_news.php on line 51
Meetings International - Your First Meetings Management Magazine
platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
mat och möten
Sigtunahöjden
sätter återigen Sverige på kartan i internationell kocktävling.

500 hotell kan tvingas stänga
på grund av Thomas Cooks konkurs.
17-18 oktober i Malmö
Honungs”champagne”
och närproducerat kan ge utländska besökare unika matminnen.
Fredag den 15 november
Talarfestivalen
återigen i Malmö, nu på Turning Torso.
+4,5%
En bra sommar
för besöksnäringen i Uppsala.
Ny bok
Därför blir mötena på jobbet allt fler
dominoeffekter skapar möteskedjor.
14 november
Han fick Wallenbergpriset för sin KL-träforskning
– deltar under Svenskt Träs seminarium i november.
hotellnytt
Nordic Choices förvärv av Kämp Collection Hotels slutfört
Stordalen vill utöka i Helsingfors med 2000 hotellrum.
Award winner again!
Göteborg
är Europas smartaste stad.
kunskapsöverföring
Lund får internationell konferens
om delningsekonomi i städer.
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/fredrik+broman-northern+lights+-+aurora+borrealis-1305.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Starkare nordiskt samarbete på EIBTM
En stor nyhet på årets EIBTM är att alla fem nordiska länder samarbetar med ett gemensamt event på onsdagen i Barcelona.

– Det är första gången som de nordiska länderna samarbetar på EIBTM i Barcelona och det skapar förutsättningar för att arbeta mer tillsammans också i framtiden, säger Alex Höglund, ansvarig för B2B marknadsföringen på VisitSweden. Norden är ju redan idag den region som arrangerar flest kongresser till och med fler än USA (630 jämfört med 623) och om vi även ser till att jobba tillsammans så kan detta ge synergier på alla typer av möten.

VisitSweden och alla 27 partners är nu laddade för nästa vecka och fokus har detta år varit på att göra ett bra förarbete via inbjudningar och telefonsamtal så att köparna bokar fler möten med de svenska utställarna. Förarbetet ka skapa fler affärer och intressanta kontakter för partners, samt att kommunicera att Sverige är en attraktiv mötesdestination. Detta har skett via inbjudningar och genom teman från olika destinationer som förhoppningsvis väcker nyfikenhet hos målgruppen.

– Den destination som ökar sin närvaro starkast i den svenska montern på EIBTM är Malmö, vilket ju är helt rätt då det händer otroligt mycket i Malmö gällande mötesindustrin de kommande åren, säger Alex Höglund. Vi har för första gången flera utställare med från Malmö som Malmö Convention Bureau, Adventura DMC och Malmö Arena.

 

Bild: Fredrik Broman, Northern Ligths