Warning: getimagesize(images/images_news/fredrik+broman-northern+lights+-+aurora+borrealis-1305.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/header_news.php on line 51
Meetings International - Your First Meetings Management Magazine
nyheter
Höjer säkerheten
Nova Park certifierad
till Stay Safe Advanced.
utvecklingspengar
Tio miljoner till Visit Sweden
för ytterligare marknadsföring av Sverige som resmål.
hållbarhet
Spännande nyhet:
Sverige etta i ny undersökning.
hotellnytt
Första Radisson Individuals
i Baltikum öppnar sina dörrar i Tallinn.
Studio Sola
Karlstad CCC
erbjuder ny studiolösning i samarbete med JK Ljud & Ljus.
Hållbar platsutveckling
Två miljoner från Tillväxtverket
till återstart av Hyllie.
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/fredrik+broman-northern+lights+-+aurora+borrealis-1305.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Starkare nordiskt samarbete på EIBTM
En stor nyhet på årets EIBTM är att alla fem nordiska länder samarbetar med ett gemensamt event på onsdagen i Barcelona.

– Det är första gången som de nordiska länderna samarbetar på EIBTM i Barcelona och det skapar förutsättningar för att arbeta mer tillsammans också i framtiden, säger Alex Höglund, ansvarig för B2B marknadsföringen på VisitSweden. Norden är ju redan idag den region som arrangerar flest kongresser till och med fler än USA (630 jämfört med 623) och om vi även ser till att jobba tillsammans så kan detta ge synergier på alla typer av möten.

VisitSweden och alla 27 partners är nu laddade för nästa vecka och fokus har detta år varit på att göra ett bra förarbete via inbjudningar och telefonsamtal så att köparna bokar fler möten med de svenska utställarna. Förarbetet ka skapa fler affärer och intressanta kontakter för partners, samt att kommunicera att Sverige är en attraktiv mötesdestination. Detta har skett via inbjudningar och genom teman från olika destinationer som förhoppningsvis väcker nyfikenhet hos målgruppen.

– Den destination som ökar sin närvaro starkast i den svenska montern på EIBTM är Malmö, vilket ju är helt rätt då det händer otroligt mycket i Malmö gällande mötesindustrin de kommande åren, säger Alex Höglund. Vi har för första gången flera utställare med från Malmö som Malmö Convention Bureau, Adventura DMC och Malmö Arena.

 

Bild: Fredrik Broman, Northern Ligths