Warning: getimagesize(images/images_news/fredrik+broman-northern+lights+-+aurora+borrealis-1305.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/header_news.php on line 51
Meetings International - Your First Meetings Management Magazine
nyheter
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
efter restriktionerna
Visit Linköping & Co
varslar i spåren av Corona.
omvärldsanalys
JMIC skapar portal
för åtkomst till covid-19-kunskaper.
Omvärldsanalys
USA rapporterar 22,6 procents hotellbeläggning
för veckan fram till 28 mars - 2020.
Island står enat
Meet in Reykjavík:
United With Strength.
innovationer skapar möten
De tio mest innovativa entreprenörerna
i Sverige 2020.
omsättningen minus 70-80 procent
Färsk statistik från UC:
Konkurser inom hotell- och restaurang ökar med 123 procent.
positivt besked
Nordiska Hissmässan
samlar hela hissbranschen i Stockholm hösten 2020.
innovationer skapar möten
Fem innovationer
som kommer att revolutionera modeindustrin tilldelas en miljon euro.
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/fredrik+broman-northern+lights+-+aurora+borrealis-1305.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Starkare nordiskt samarbete på EIBTM
En stor nyhet på årets EIBTM är att alla fem nordiska länder samarbetar med ett gemensamt event på onsdagen i Barcelona.

– Det är första gången som de nordiska länderna samarbetar på EIBTM i Barcelona och det skapar förutsättningar för att arbeta mer tillsammans också i framtiden, säger Alex Höglund, ansvarig för B2B marknadsföringen på VisitSweden. Norden är ju redan idag den region som arrangerar flest kongresser till och med fler än USA (630 jämfört med 623) och om vi även ser till att jobba tillsammans så kan detta ge synergier på alla typer av möten.

VisitSweden och alla 27 partners är nu laddade för nästa vecka och fokus har detta år varit på att göra ett bra förarbete via inbjudningar och telefonsamtal så att köparna bokar fler möten med de svenska utställarna. Förarbetet ka skapa fler affärer och intressanta kontakter för partners, samt att kommunicera att Sverige är en attraktiv mötesdestination. Detta har skett via inbjudningar och genom teman från olika destinationer som förhoppningsvis väcker nyfikenhet hos målgruppen.

– Den destination som ökar sin närvaro starkast i den svenska montern på EIBTM är Malmö, vilket ju är helt rätt då det händer otroligt mycket i Malmö gällande mötesindustrin de kommande åren, säger Alex Höglund. Vi har för första gången flera utställare med från Malmö som Malmö Convention Bureau, Adventura DMC och Malmö Arena.

 

Bild: Fredrik Broman, Northern Ligths