platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Uppsala in i ECMs styrelse

Under sommaren valdes Charlotte Ullberg, marknadschef affärsresande och kongresschef för Uppsala Convention Bureau vid Uppsala Tourism, in i European Cities Marketings, ECMs, styrelse. ECM är det ledande nätverket av de stora europeiska städernas turistbyråer och så kallade Convention Bureaus. Organisationen verkar för utbyte av erfarenheter och affärsmöjligheter. Organisationens syfte är att främja och koppla intressen mellan 134 större städer från 32 länder i Europa. ECMs målsättning är att öka antalet besökare till de medverkande stadsdestinationerna genom effektiv marknadsföring.

Idag är Europa en ledande destination för mötes- och fritidsresor. För att behålla övertaget i konkurrensen, måste Europa marknadsföra sig som en enad destination. European Cities Marketing uppdrag är att spela denna viktiga roll. Genom att erbjuda en plattform för medlemmarna att utbyta erfarenheter och arbeta tillsammans på ett unikt sätt, kan ECMs medlemmar agera visavi andra europeiska stadsdestinationer inte bara som konkurrenter, utan som kollegor som verkar för gemensamma intressen. European Cities Marketing är även en samlande aktör för alla rese- och mötesplanerare som vill genomföra en aktivitet i Europa. ECM är opolitiskt.

Charlotte, som den 20 juni 2009 valdes in i styrelsen av generalförsamlingen, började arbeta inom mötesindustrin 1985, (efter studier vid Uppsala universitet och en examen från Institutet för högre Kommunikation och Reklam, IHR), vid Stockholm Convention Bureau. Under några år var Charlotte marknadsansvarig vid Design Center i Stockholm och därefter vid det internationella managementföretaget SIAR Bossard. Charlotte kom till Uppsala 2005 efter sju år vid Stockholms turistorganisation Stockholm Visitors Board, där hon senast arbetade som affärsutvecklare i Vd-stab.

ECM generalförsamling valde även Dieter Hardt-Stremayr som ny vd, Stefan Diender från Amsterdam är ny vice ordförande för turismforum och Olivier Lépine (Biarritz), som fortsätter sitt uppdrag som vice ordförande i Convention Bureaus forum. De nyvalda styrelseledamöterna är följande: Heike Mahmoud (Berlin), André Vrydagh (Bryssel), Joaquin Miranda (Gijon), Rémy Cregut (Montreux), Denis Zanon (Nice) och Charlotte Ullberg (Uppsala). Airy Garrigosa (Barcelona), Cesare Torre (Genova) och Anne Wallin-Rødven (Oslo) fortsätter sina mandat som ECM styrelseledamöter.

Läs mer på: www.europeancitiesmarketing.com

Uppsala Convention Bureau är ett samarbete mellan stadens officiella turistorganisation, Uppsala Tourism, och 35 företag inom mötesindustrin i Uppsala. Syftet är att öka antalet större möten till regionen, bidra till att öka antalet deltagare och medföljande personer, samt att vistelsen i regionen förlängs. Vi tillhandahåller kostnadsfri information till den som vill förlägga ett större möte till Uppsala.