platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
Fajt mellan städerna
Malmö och Uppsala
vill båda bli kulturhuvudstad i Europa 2029.
beslutet fattat
Scandinavium
ska ersättas av en ny multiarena.
KVALITETSMÄSSAN 2021
Sjutton utvecklingsprojekt
nominerade till GötaPriset.
en äkta eldsjäl
Årets Eventskåning 2020
till KB och Totte Lundgren.
nytt jobb
Monika Hilm
ny vd på Yasuragi.
nya upplevelser
Inomhusgolf med virtuella banor
öppnar i Gränbystaden i Uppsala.
ny studiolösning
Svenska Mässan Gothia Towers
lanserar Sveriges största arena för hybridmöten.
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
RSS
rss_icon
Länkar
20 Hosted Buyers följer med Meetings till EIBTM i Barcelona

Nästa vecka, 29 november - 1 december, genomförs EIBTM-mässan i Barcelona för tionde gången. Sverige har en monter som vanligt och för första gången fins det en skånsk delegation på plats. Malmö Convention Bureau/Destinationssamverkan, Malmö Arena och DMC- och eventbolaget Adventura finns på plats.

Tidningen Meetings International genomför för 23 året i följd sin Hosted Buyer-resa och i år är det 20 svenska företagsrepresentanter som kommer med på resan.

– Det här är en av årets viktigadse sammankomster för den internationelal mötesindustrin, säger Atti Soenarso, chefredaktör för Meetings International. Hon blir dessutom intervjuad av ett internationellt TV-team därför att tidningen under IMEX-mässan i Frankfurt i maj tilldelades det prestigefyllda priset 'the Global Vision Award'.

– De vill göra en intervju för att visa förden internationella marknaden vad det är som gör att vi skiljer oss så totalt från andra tidningar inom mötesindustrin, säger Atti Soenarso. Jag ska berätta hur jag tänker när jag planerar tidningens innehåll.

De svenska Hosted Buyer-företagen på Meetings resa har ett tufft schema på plats. Minst 20 destinationer eller andra utställare måste de besöka under de tre dagarna, men det finns också ett digert seminarieprogram, en specialutställning för teknikföretag inom mötesindustrin och självklart stora möjligheter till nätverksbyggand både internationellt men också med alla de svenska företag som finns på plats.