platsannonser
nyheter
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
innovationer prisas
De vann Svenska Mötespriset 2019
Årets Mötesplats – Thoresta Herrgård, Bro.
Sverige med i världstoppen
Nya ICCA-statistiken välkomnar Färöarna in på listan
Sverige på fin 14:e plats.
utvecklingsinitiativ
Tillsammans tar nu Stockholms Clarion Hotel
upp kampen mot droger.
nytt jobb
Marie Louise Alderlid
ny Account Manager på Radisson Hotel Group.
nya uppdrag
Meetx vinner ramavtal med KTH,
Chalmers och Folkhälsomyndigheten – och expanderar.
RSS
rss_icon
Länkar
20 Hosted Buyers följer med Meetings till EIBTM i Barcelona

Nästa vecka, 29 november - 1 december, genomförs EIBTM-mässan i Barcelona för tionde gången. Sverige har en monter som vanligt och för första gången fins det en skånsk delegation på plats. Malmö Convention Bureau/Destinationssamverkan, Malmö Arena och DMC- och eventbolaget Adventura finns på plats.

Tidningen Meetings International genomför för 23 året i följd sin Hosted Buyer-resa och i år är det 20 svenska företagsrepresentanter som kommer med på resan.

– Det här är en av årets viktigadse sammankomster för den internationelal mötesindustrin, säger Atti Soenarso, chefredaktör för Meetings International. Hon blir dessutom intervjuad av ett internationellt TV-team därför att tidningen under IMEX-mässan i Frankfurt i maj tilldelades det prestigefyllda priset 'the Global Vision Award'.

– De vill göra en intervju för att visa förden internationella marknaden vad det är som gör att vi skiljer oss så totalt från andra tidningar inom mötesindustrin, säger Atti Soenarso. Jag ska berätta hur jag tänker när jag planerar tidningens innehåll.

De svenska Hosted Buyer-företagen på Meetings resa har ett tufft schema på plats. Minst 20 destinationer eller andra utställare måste de besöka under de tre dagarna, men det finns också ett digert seminarieprogram, en specialutställning för teknikföretag inom mötesindustrin och självklart stora möjligheter till nätverksbyggand både internationellt men också med alla de svenska företag som finns på plats.