platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
RSS
rss_icon
Länkar
MeetMasters blir Nine Yards
Det var i ett intensivt möte mellan Meetmasters och Volvo VCC som Kevin Jackson på George P Johnson slog näven i bordet och framförde: "If you want to keep the new promise, that Volvo is Premium, you will have to go the Whole Nine Yards. From strategy and marketing, the whole way in to the reseller in Värnamo", säger Jane Björge, ägare och vd för Nine Yards, som bolaget nu heter.

– Det var då vi kom underfund med att vi ska heta vad vi gör. Vi har kraften, viljan och drivet att ta en utmaning "The Whole Nine Yards", säger Janne Björge.

Meetmasters är en av landets ledande eventmarketing byråer med kontor i Göteborg och Stockholm och ett 20-tal medarbetare fram till förra året, vid denna tiden. Ett intensivt morgonmöte med Londonbaserade byrån Jack Morton satte igång en massa nya tankar och idéer. Kevin Jackson berättade att eventmarketing är på väg att dö ut i England och resten av Europa. Orsaken är att effekten är så kortvarig och att enbart eventkanalen inte räcker till för att behålla fokus över längre tid.

– Det var starten i en förvandlingsresa inifrån och ut som till slut mynnade ut i att vi bytte namn, säger Janne Björge.

Meetmasters bytte sitt namn till Nine Yards under två events som genomfördes för några byråns viktigaste kunder och partners förra veckan. Över 450 personer kom till eventen och upplevde varumärket hela vägen.