platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
Nytt jobb
Sophie Ahlin
har tagit över Clarion Collection Hotel Temperance.
Fler än 2300 deltagare
Cvent Connect Europe
handlar om mångfald, jämställdhet och inkludering.
5 oktober 2022
Nick Shackleton-Jones:
Hur man skapar en arbetsplatskultur vid L&D-evenemang.
19 oktober, Stockholm
Årets största mötesplats
om hotell och hotellfastigheter.
2 december 2022
eComExpo gör endags transport- och energikonferens i Göteborg:
”Vi måste synka myndigheternas arbete för en fossilfri transportnäring
SmartBygd Event
Digitala lösningar och innovationer
visas på mässa i Dorotea.
hotellnytt
Förenade Arabemiratens hotellmarknad
kommer att växa med 25 procent till 2030.
19-22 september 2023
Global Investigative Journalism Conference kommer till Göteborg
GIJC23 flyttas från Sydney, Australien till Göteborg 19–22 September 2023.
RSS
rss_icon
Länkar
MeetMasters blir Nine Yards
Det var i ett intensivt möte mellan Meetmasters och Volvo VCC som Kevin Jackson på George P Johnson slog näven i bordet och framförde: "If you want to keep the new promise, that Volvo is Premium, you will have to go the Whole Nine Yards. From strategy and marketing, the whole way in to the reseller in Värnamo", säger Jane Björge, ägare och vd för Nine Yards, som bolaget nu heter.

– Det var då vi kom underfund med att vi ska heta vad vi gör. Vi har kraften, viljan och drivet att ta en utmaning "The Whole Nine Yards", säger Janne Björge.

Meetmasters är en av landets ledande eventmarketing byråer med kontor i Göteborg och Stockholm och ett 20-tal medarbetare fram till förra året, vid denna tiden. Ett intensivt morgonmöte med Londonbaserade byrån Jack Morton satte igång en massa nya tankar och idéer. Kevin Jackson berättade att eventmarketing är på väg att dö ut i England och resten av Europa. Orsaken är att effekten är så kortvarig och att enbart eventkanalen inte räcker till för att behålla fokus över längre tid.

– Det var starten i en förvandlingsresa inifrån och ut som till slut mynnade ut i att vi bytte namn, säger Janne Björge.

Meetmasters bytte sitt namn till Nine Yards under två events som genomfördes för några byråns viktigaste kunder och partners förra veckan. Över 450 personer kom till eventen och upplevde varumärket hela vägen.