platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
mat och möten
KOKS i Torshavn, Färöarna,
behåller Michelin-stjärnan.
politisk strid
Härnösands kommun överklagar
domen om hotellbygget.
Omvärldsanalys
Mattias Goldmann
till Sveriges Innovationsriksdag 2018.
Omvärldsanalys
Flygande start på 2018
för Svenska Möten.
möten skapar affärer
Traditionell japansk svärdritual
återinvigde Yasuragi.
På nytt uppdrag
Vanessa Butani
ny Director of Sustainable Business på Scandic Hotels.
möten är affärer
Fortsatt ökning
för kommersiella gästnätter i Borås.
möten delar kunskap
Sverige värd
för global jämställdhetskonferens 15–17 april.
mässor skapar möten
Nolia Karriär i Umeå
en av de största hittills.
Awarded
Scandic får tillgänglighetspris
och inbjudan att tala vid FN-kontoret i Wien.
RSS
rss_icon
Länkar
MeetMasters blir Nine Yards
Det var i ett intensivt möte mellan Meetmasters och Volvo VCC som Kevin Jackson på George P Johnson slog näven i bordet och framförde: "If you want to keep the new promise, that Volvo is Premium, you will have to go the Whole Nine Yards. From strategy and marketing, the whole way in to the reseller in Värnamo", säger Jane Björge, ägare och vd för Nine Yards, som bolaget nu heter.

– Det var då vi kom underfund med att vi ska heta vad vi gör. Vi har kraften, viljan och drivet att ta en utmaning "The Whole Nine Yards", säger Janne Björge.

Meetmasters är en av landets ledande eventmarketing byråer med kontor i Göteborg och Stockholm och ett 20-tal medarbetare fram till förra året, vid denna tiden. Ett intensivt morgonmöte med Londonbaserade byrån Jack Morton satte igång en massa nya tankar och idéer. Kevin Jackson berättade att eventmarketing är på väg att dö ut i England och resten av Europa. Orsaken är att effekten är så kortvarig och att enbart eventkanalen inte räcker till för att behålla fokus över längre tid.

– Det var starten i en förvandlingsresa inifrån och ut som till slut mynnade ut i att vi bytte namn, säger Janne Björge.

Meetmasters bytte sitt namn till Nine Yards under två events som genomfördes för några byråns viktigaste kunder och partners förra veckan. Över 450 personer kom till eventen och upplevde varumärket hela vägen.