Det var i ett intensivt möte mellan Meetmasters och Volvo VCC som Kevin Jackson på George P Johnson slog näven i bordet och framförde: "If you want to keep the new promise, that Volvo is Premium, you will have to go the Whole Nine Yards. From strategy and marketing, the whole way in to the reseller in Värnamo", säger Jane Björge, ägare och vd för Nine Yards, som bolaget nu heter.
– Det var då vi kom underfund med att vi ska heta vad vi gör. Vi har kraften, viljan och drivet att ta en utmaning "The Whole Nine Yards", säger Janne Björge.
Meetmasters är en av landets ledande eventmarketing byråer med kontor i Göteborg och Stockholm och ett 20-tal medarbetare fram till förra året, vid denna tiden. Ett intensivt morgonmöte med Londonbaserade byrån Jack Morton satte igång en massa nya tankar och idéer. Kevin Jackson berättade att eventmarketing är på väg att dö ut i England och resten av Europa. Orsaken är att effekten är så kortvarig och att enbart eventkanalen inte räcker till för att behålla fokus över längre tid.
– Det var starten i en förvandlingsresa inifrån och ut som till slut mynnade ut i att vi bytte namn, säger Janne Björge.
Meetmasters bytte sitt namn till Nine Yards under två events som genomfördes för några byråns viktigaste kunder och partners förra veckan. Över 450 personer kom till eventen och upplevde varumärket hela vägen.