nyheter
på nytt uppdrag
Didier Scaillet
ny vd för SITE och SITE Foundation.
forskning skapar möten som skapar kunskap
Mittuniversitetet
blir partner i Treesearch.
på nytt uppdrag
Maria Larsson
ny CFO för AccorHotels Europa.
Hållbarhet
Så kan transporter flyttas
från lastbil till tåg.
möten skapar event event skapar möten
Mötesforum kring evenemangssäkerhet
till Halmstad.
Framtiden inbokad
Första kongressen värvad
SeaU i Helsingborg.
möte och affärer
Skytteholm Hotell & Konferens
blir en del av Stockholm Meeting Selection.
möten skapar kunskap
Tillväxtverket
satsar på Focus Scandinavia.
förflyttar och förädlar kunskap
Kirurgveckan till Göteborg 2021
räknar med 1 500 deltagare.
på nytt uppdrag
​Sylvia Nylin, vd Svenska Möten,
tar plats i IACC:s styrelse.
RSS
rss_icon
Länkar
Skövde startar Convention Bureau

Erika Vikström Szulc blir affärsområdesansvarig för Next Skövdes nya affärsområde Möten, (Skövde Convention Bureau).

– Vi är glada för att Erika valt att anta utmaningen och det nya uppdraget för Next Skövde, säger Per Ekberg, vd Next Skövde.

Det har varit ungefär 35 ansökningar och vi är mycket nöjda med processen och de kompetenta kandidater som vi fått möjlighet att träffa. Naturligtvis är vi stolta över det stora intresset att jobba för bolaget, fortsätter Per

Erika Vikström Szulc (Möten) har arbetat med marknadsföring och kommunikation under hela sitt yrkesverksamma liv. Sina första år tillbringade hon som informatör på Södertörns högskola, för att därefter placeras vid Centre for Baltic and East European Studies där hon bland annat anordnade en rad konferenser, såväl nationella som internationella. Åren vid CBEES gav Erika erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö och hon har även privat bott i USA, Spanien och Lettland.

Februari 2006 anställdes hon vid Högskolan i Skövde och har där arbetat med marknadsföring, rekrytering av studenter och forskningskommunikation. Hon har deltagit i projekt såsom invigningen av Portalen och Skaraborgs Innovativa Miljö 2011, båda i samverkan med Gothia Science Park. Erika Vikström Szulc har dessutom medverkat i olika samverkansprojekt, nu senast i NU-kalaset och Skövdeappen. Dessa projekt har initierats i samarbete mellan Next Skövde, Försvarsmakten och högskolan. Genom sina tidigare har Erika en god lokal förankring.

– Skövderegionen har en speciell sammansättning av aktörer (Högskolan, Försvarsmakten, KSS, Volvo, Gothia Science Park) som ger oss ett gynnsamt läge för att utveckla och expandera mötesindustrin, säger Erika. Det känns otroligt spännande att få vara med och bygga upp Next Skövde Destinationsutveckling och då speciellt mötesområdet.

 

Samtidigt anställs en affärsområdesansvarig för Skövdes turismsatsning: Jenny Almén Linn (Turism)har mer än 20 års erfarenhet av olika befattningar inom turism- och resebranschen. Jenny har arbetat för Sveriges Rese- och Turistråd (nuvarande Visit Sweden) med marknadsföring av Sverige som helhet, och på Svenska Ostindiska Companiet som marknads- och informationsansvarig av Ostindiefararen Götheborg, gentemot den privata marknaden. Hon har även arbetat som projektledare och kontorschef på Scanworld Resebyrå i Göteborg, med konferenser och event för företagsgrupper till hela världen. De senaste åren har Jenny tidvis bott i Frankrike och drivit sitt eget företag som konsult i rese- och rekryteringsbranschen samt vidareutbildat sig inom destinationsmarknadsföring och turism. Det är därför med stor entusiasm som Jenny nu antar utmaningen att vara med och fortsätta utveckla turismen i Skövderegionen inom Next Skövde. Hon ser fram emot att få bidra med erfarenheter från sin breda bakgrund inom området samt via de kontakter och nätverk hon byggt upp genom åren

– Det känns som en stor och spännande utmaning att få vara med om utvecklingen av destinationsbolaget Next Skövde och att vi tillsammans ska få fler att upptäcka och ta del av det stora utbud som Skövdeområdet har att erbjuda,  säger Jenny.

 

Bilden: Erika Vikström Szulc.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Bolagets verksamhetsområden

Next Skövde skall arbeta med utvecklingen av de fyra affärsområdena Turism, Möten, Handel och Evenemang. Till respektive affärsområde kommer en styrgrupp att tillsättas. Den affärsområdesansvarige kommer att jobb tillsammans med styrgruppen med framtagande av affärsplaner och dess genomförande. Bolagets uppdrag är att utifrån den strategiska nivån effektivisera, samordna och förstärka det arbete som bedrivs av olika parter gällande planering, marknadsföring och utveckling av Skövde som besöksmål. Att, inte minst genom att skapa samverkan, medverka till utvecklingen av Skövdes varumärke och attraktionskraft så att det kommer till gagn för såväl näringsliv och organisationer som Skövdebor och övriga besökare.