nyheter
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
Första öppna kongresshallen i Skandinavien
Harpa Concert Hall and Conference Center
i Reykjavík är redo för tiden efter Covid-19.
mat skapar möten
Första uttagningen inför Årets Kock 2020
– här är kockarna som går vidare till kvaltävlingen.
hotellnytt
Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborgshotell
blir familjeresort i sommar.
SM i matlagning
Stort intresse för Årets Kock 2020
– ansökningarna har gått upp med över 10 procent.
RSS
rss_icon
Länkar
Skövde startar Convention Bureau

Erika Vikström Szulc blir affärsområdesansvarig för Next Skövdes nya affärsområde Möten, (Skövde Convention Bureau).

– Vi är glada för att Erika valt att anta utmaningen och det nya uppdraget för Next Skövde, säger Per Ekberg, vd Next Skövde.

Det har varit ungefär 35 ansökningar och vi är mycket nöjda med processen och de kompetenta kandidater som vi fått möjlighet att träffa. Naturligtvis är vi stolta över det stora intresset att jobba för bolaget, fortsätter Per

Erika Vikström Szulc (Möten) har arbetat med marknadsföring och kommunikation under hela sitt yrkesverksamma liv. Sina första år tillbringade hon som informatör på Södertörns högskola, för att därefter placeras vid Centre for Baltic and East European Studies där hon bland annat anordnade en rad konferenser, såväl nationella som internationella. Åren vid CBEES gav Erika erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö och hon har även privat bott i USA, Spanien och Lettland.

Februari 2006 anställdes hon vid Högskolan i Skövde och har där arbetat med marknadsföring, rekrytering av studenter och forskningskommunikation. Hon har deltagit i projekt såsom invigningen av Portalen och Skaraborgs Innovativa Miljö 2011, båda i samverkan med Gothia Science Park. Erika Vikström Szulc har dessutom medverkat i olika samverkansprojekt, nu senast i NU-kalaset och Skövdeappen. Dessa projekt har initierats i samarbete mellan Next Skövde, Försvarsmakten och högskolan. Genom sina tidigare har Erika en god lokal förankring.

– Skövderegionen har en speciell sammansättning av aktörer (Högskolan, Försvarsmakten, KSS, Volvo, Gothia Science Park) som ger oss ett gynnsamt läge för att utveckla och expandera mötesindustrin, säger Erika. Det känns otroligt spännande att få vara med och bygga upp Next Skövde Destinationsutveckling och då speciellt mötesområdet.

 

Samtidigt anställs en affärsområdesansvarig för Skövdes turismsatsning: Jenny Almén Linn (Turism)har mer än 20 års erfarenhet av olika befattningar inom turism- och resebranschen. Jenny har arbetat för Sveriges Rese- och Turistråd (nuvarande Visit Sweden) med marknadsföring av Sverige som helhet, och på Svenska Ostindiska Companiet som marknads- och informationsansvarig av Ostindiefararen Götheborg, gentemot den privata marknaden. Hon har även arbetat som projektledare och kontorschef på Scanworld Resebyrå i Göteborg, med konferenser och event för företagsgrupper till hela världen. De senaste åren har Jenny tidvis bott i Frankrike och drivit sitt eget företag som konsult i rese- och rekryteringsbranschen samt vidareutbildat sig inom destinationsmarknadsföring och turism. Det är därför med stor entusiasm som Jenny nu antar utmaningen att vara med och fortsätta utveckla turismen i Skövderegionen inom Next Skövde. Hon ser fram emot att få bidra med erfarenheter från sin breda bakgrund inom området samt via de kontakter och nätverk hon byggt upp genom åren

– Det känns som en stor och spännande utmaning att få vara med om utvecklingen av destinationsbolaget Next Skövde och att vi tillsammans ska få fler att upptäcka och ta del av det stora utbud som Skövdeområdet har att erbjuda,  säger Jenny.

 

Bilden: Erika Vikström Szulc.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Bolagets verksamhetsområden

Next Skövde skall arbeta med utvecklingen av de fyra affärsområdena Turism, Möten, Handel och Evenemang. Till respektive affärsområde kommer en styrgrupp att tillsättas. Den affärsområdesansvarige kommer att jobb tillsammans med styrgruppen med framtagande av affärsplaner och dess genomförande. Bolagets uppdrag är att utifrån den strategiska nivån effektivisera, samordna och förstärka det arbete som bedrivs av olika parter gällande planering, marknadsföring och utveckling av Skövde som besöksmål. Att, inte minst genom att skapa samverkan, medverka till utvecklingen av Skövdes varumärke och attraktionskraft så att det kommer till gagn för såväl näringsliv och organisationer som Skövdebor och övriga besökare.