platsannonser
nyheter
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska Mässan tar över Eventdagarna
Eventdagarna, den enda renodlade fackmässan inom eventsektorn, har köpts upp av Svenska Mässan.

– En spännande mässa som kompletterar vår projektportfölj på ett utmärkt sätt, säger Rony Forsberg, affärsområdeschef på Svenska Mässan.

Eventdagarna är Skandinaviens enda heltäckande mötesplats för event marketing, sponsring, möten, evenemang och underhållning. Mässan äger närmast rum 19–20 oktober på Svenska Mässan i Göteborg.

Arrangör, för sista gången, är Peterson & Heijel and Fairs AB. Fr o m 1 november blir Svenska Mässan ny ägare av projektet.

– För oss är det en perfekt lösning, säger projektledaren Beatrice de Maré Peterson, som tillsammans med kompanjonen Maria Heijel anställs av Svenska Mässan.

– Vi får nu en helt ny möjlighet att utveckla mässan, i och med att vi får tillgång till Svenska Mässans resurser, till exempel på försäljningssidan.

Mässan, som startade 2008, samlar i år 170 utställare. Besökarantalet ligger runt 3 000. Eventdagarna vänder sig till beslutsfattare inom marknadskommunikation och beställare av möten och events. Utställare är olika typer av anläggningar, strategiska kommunikationsbyråer, artistförmedlare, eventbyråer, leverantörer av catering, transporter, teknik, display, ljud, ljus, med mera.

Rony Forsberg ser mässan som en säljkanal och tror det finns en betydande tillväxtpotential.

– Absolut. Det är en spännande marknad med en mycket positiv utveckling, där ju även Svenska Mässan själv är en av aktörerna.

– Vi tror att Eventdagarna har alla förutsättningar att växa till sig. Projektet passar in perfekt i vårt totala mässprogram. Timingen är också perfekt: den ligger vid en tid på hösten då inga andra mässor slåss om uppmärksamheten. Mässan flyttas enligt Svenska Mässans planering till september från och med 2012.