platsannonser
Projektledare
till Akademikonferen.s
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
forskning skapar möten
Mångmiljonsatsning
på svensk handelsforskning.
event skapar möten
Stort medieintresse
och stark turistekonomisk omsättning för SM-veckan Piteå.
23-25 november
Nordens största forum
för debatt och samtal om mänskliga rättigheter till Helsingborg 2023.
Hotellnytt
Scandic och Niam
bakom totalrenovering av Ariadne hotell i Värtahamnen.
hotellnytt
Scandics största hotell hittills öppnar i Köpenhamn
– nordiskt spa och kock från Michelinrestaurang.
hotellnytt
Comfort Hotel Arlanda Airport vinner
“New Hotel Of The Year” och “Comfort Hotel Of The Year”.
Plats för möten
The Park flyttar in i Forskaren
– Förstärker mötesplats för life science
Framtiden är här. Kan du se den?
Svenska Möten
satsar på att utbilda kockar i hållbarhet.
23-25 september
Bokmässans Crimetimetema i höst:
Skrivarskola, snutfika och lögndetektorer.
Framtiden är här
Sigtunahöjden
erbjuder fler laddplatser för alla.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska Mässan tar över Eventdagarna
Eventdagarna, den enda renodlade fackmässan inom eventsektorn, har köpts upp av Svenska Mässan.

– En spännande mässa som kompletterar vår projektportfölj på ett utmärkt sätt, säger Rony Forsberg, affärsområdeschef på Svenska Mässan.

Eventdagarna är Skandinaviens enda heltäckande mötesplats för event marketing, sponsring, möten, evenemang och underhållning. Mässan äger närmast rum 19–20 oktober på Svenska Mässan i Göteborg.

Arrangör, för sista gången, är Peterson & Heijel and Fairs AB. Fr o m 1 november blir Svenska Mässan ny ägare av projektet.

– För oss är det en perfekt lösning, säger projektledaren Beatrice de Maré Peterson, som tillsammans med kompanjonen Maria Heijel anställs av Svenska Mässan.

– Vi får nu en helt ny möjlighet att utveckla mässan, i och med att vi får tillgång till Svenska Mässans resurser, till exempel på försäljningssidan.

Mässan, som startade 2008, samlar i år 170 utställare. Besökarantalet ligger runt 3 000. Eventdagarna vänder sig till beslutsfattare inom marknadskommunikation och beställare av möten och events. Utställare är olika typer av anläggningar, strategiska kommunikationsbyråer, artistförmedlare, eventbyråer, leverantörer av catering, transporter, teknik, display, ljud, ljus, med mera.

Rony Forsberg ser mässan som en säljkanal och tror det finns en betydande tillväxtpotential.

– Absolut. Det är en spännande marknad med en mycket positiv utveckling, där ju även Svenska Mässan själv är en av aktörerna.

– Vi tror att Eventdagarna har alla förutsättningar att växa till sig. Projektet passar in perfekt i vårt totala mässprogram. Timingen är också perfekt: den ligger vid en tid på hösten då inga andra mässor slåss om uppmärksamheten. Mässan flyttas enligt Svenska Mässans planering till september från och med 2012.