Air Lingus, tillsammans med landets ledande PCO och DMC, erbjuder kongressdeltagare upp till 20 procent på sina flygbiljetter, för att komma till en kongress på Irland. För en kongress, där Aer Lingus är den officiella flyglinjen, kommer en exklusiv webbsida på flygbolagets hemsida att skapas för kongressen, vilket gör att kongressdeltagarna kan jämföra det erbjudna priset mot övriga flygbolagspriser.
– Aer Lingus letar alltid efter nya sätt att ge mervärde till sina kunder, säger Ashling Lyons, försäljningschef på Aer Lingus. Detta initiativ leder oss in i "Team Irland"-metod som är dedikerade till att göra Irland en världsledande kongressdestination.
– Aer Lingus är ett av de ledande varumärkena i världen, en riktig irländsk ikon, och ansträngningarna de gör för att stödja affärsresandet är en riktig bevis på deras engagemang, säger Nicola McGrane, ordförande i AIPCO (Association of Irish Professional Conference Arrangörer). Detta erbjudande kommer att placera Irland i en mer konkurrenskraftig position i termer av totala värde, kvalitet och visar vårt enade lagarbete. Utan tvekan kommer detta initiativ att öka affärsrresandet till Irland. Och i synnerhet i gäller detta mötesindustrin och o den särskilt kongressmarknaden.
Utöver minskningen av reskostnader kommer Aer Lingus att blir en mer aktiv partner i budprocessen när städerna i landet arbetar för att öka möjligheterna till fler stora kongresser till Irland.
Aer Lingus har direktflyg till 22 länder, och flög 9 300 000 passagerare under 2010 och är Irlands äldsta etablerade flygbolag.