platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan och TV4-Gruppen bildar gemensamt bolag
Stockholmsmässan och TV4-Gruppen stärker samarbetet och bildar tillsammans företaget Besöksupplevelser Sverige. Samtidigt gör bolagen gemensam sak av ännu en mässa när TV4-gruppen blir medarrangör av Nordens största matmässa Det Goda Köket, som i höst byter namn till Mitt kök.

 

– För dagens mediekonsumenter är kanalen av underordnad betydelse. Det är ämnesområdet eller intresset som styr, sedan vill man få en helhetsupplevelse med information, underhållning och nyheter. Det här är en milstolpe för oss och innebär ett helt nytt sätt att se på det personliga mötets roll i dagens medielandskap, säger Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg.

– Våra stora tv-format engagerar och intresserar människor inte bara i tv-sofforna. Vi har flera nya idéer som vi förhoppningsvis kan lansera under de närmaste åren. Svenska företag investerar över tre miljarder kronor per år i mässor, och vi vet att många av våra annonsörer delar vår vision om att en kombination av tv och upplevelsebaserade event i olika former ger ett starkt genomslag, säger TV4-gruppens konceptchef Håkan Rossberg.

 

---------------------------------------------------------------------------------------

Stockholmsmässan genomför varje år ett sextiotal mässor samt ett hundratal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnas 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och över 8 000 journalister från hela världen.