nyheter
Ska Sverige öppna sist?
​Nödrop från mötesindustrin!
Öppet brev till regeringen, riksdag, media och övriga intressenter.
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan och TV4-Gruppen bildar gemensamt bolag
Stockholmsmässan och TV4-Gruppen stärker samarbetet och bildar tillsammans företaget Besöksupplevelser Sverige. Samtidigt gör bolagen gemensam sak av ännu en mässa när TV4-gruppen blir medarrangör av Nordens största matmässa Det Goda Köket, som i höst byter namn till Mitt kök.

 

– För dagens mediekonsumenter är kanalen av underordnad betydelse. Det är ämnesområdet eller intresset som styr, sedan vill man få en helhetsupplevelse med information, underhållning och nyheter. Det här är en milstolpe för oss och innebär ett helt nytt sätt att se på det personliga mötets roll i dagens medielandskap, säger Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg.

– Våra stora tv-format engagerar och intresserar människor inte bara i tv-sofforna. Vi har flera nya idéer som vi förhoppningsvis kan lansera under de närmaste åren. Svenska företag investerar över tre miljarder kronor per år i mässor, och vi vet att många av våra annonsörer delar vår vision om att en kombination av tv och upplevelsebaserade event i olika former ger ett starkt genomslag, säger TV4-gruppens konceptchef Håkan Rossberg.

 

---------------------------------------------------------------------------------------

Stockholmsmässan genomför varje år ett sextiotal mässor samt ett hundratal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnas 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och över 8 000 journalister från hela världen.