platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
hotellnytt
Klartecken till hotellbygge
på Kanaludden i Härnösand.
världskända talare
Uppsala återigen värdstad
för Nordens viktigaste konferens inom nanoteknik.
INBJUDAN
Följ med oss som Hosted Buyer
till Rom och Italy at hand 7–9 november
750 deltagare
Sverige i strålkastarljuset
för naturturismkongress.
Bli en Hosted Buyer
IBTM World lanserar
ett nytt Elite Corporate-program. Följ med oss till Barcelona!
tech, vetenskap och innovation
Tredje upplagan av Gather
lockade 1200 besökare och bjöd på över 60 talare och ett chipping party i Expohuset, Sickla.
event skapar möten
Dream Hack och Elmia
förlänger sitt partnerskap.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels
vald till hotelloperatör för Finlands största hotellprojekt.
hotelldesign
Niehku Mountain Villa i Riksgränsen
vinner UNESCOs världspris.
insiktsfulla kunskaper
54 procent
vet inte vad som har bestämts på mötet.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan och TV4-Gruppen bildar gemensamt bolag
Stockholmsmässan och TV4-Gruppen stärker samarbetet och bildar tillsammans företaget Besöksupplevelser Sverige. Samtidigt gör bolagen gemensam sak av ännu en mässa när TV4-gruppen blir medarrangör av Nordens största matmässa Det Goda Köket, som i höst byter namn till Mitt kök.

 

– För dagens mediekonsumenter är kanalen av underordnad betydelse. Det är ämnesområdet eller intresset som styr, sedan vill man få en helhetsupplevelse med information, underhållning och nyheter. Det här är en milstolpe för oss och innebär ett helt nytt sätt att se på det personliga mötets roll i dagens medielandskap, säger Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg.

– Våra stora tv-format engagerar och intresserar människor inte bara i tv-sofforna. Vi har flera nya idéer som vi förhoppningsvis kan lansera under de närmaste åren. Svenska företag investerar över tre miljarder kronor per år i mässor, och vi vet att många av våra annonsörer delar vår vision om att en kombination av tv och upplevelsebaserade event i olika former ger ett starkt genomslag, säger TV4-gruppens konceptchef Håkan Rossberg.

 

---------------------------------------------------------------------------------------

Stockholmsmässan genomför varje år ett sextiotal mässor samt ett hundratal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnas 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och över 8 000 journalister från hela världen.