platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
Omvärldsanalys
Haag internationella kongresser
växte med 48 procent under 2019.
Evenemang skapar möten
​Lund växer som evenemangsstad
arrangörer kan få evenemangsstöd.
nytt jobb
Darren John
gör om Råbaren till TAKs Izakaya.
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
RSS
rss_icon
Länkar
Starkt första halvår för Congrex Sweden
Mötesbokningar via Congrex Sweden ökar och företaget tar nu marknadsandelar. Från januari till juli har bokningsomsättningen ökat med 35 procent i Stockholms­området och 20 procent totalt i landet.

Den ökade bokningsomsättningen beror inte bara på den rådande konjunkturen. Nu syns även resultatet av företagets satsning på ökat kundfokus.

– Det är glädjande med så bra resultat trots oron på finansmarknaden, säger Lena Fletcher, vd. Under det senaste året har vi arbetat hårt enligt parollen ”kunden i fokus” och att detta enkla mantra ska styra vårt arbete.

Företagets mötesbokning i Stockholm, Göteborg och Malmö har hållit öppet hela sommaren för att möta kundernas allt högre krav på tillgänglighet året runt. Dessutom har bolaget ökat den lokala representationen och satsat på att implementera befintliga avtal.

Enligt Lena Fletcher går trenden i mötesindustrin mot allt kortare ledtider och fler möten med övernattningar.

– Kunderna vill också ha mer fokus på kreativa möten som ger resultat. Det blir därför allt viktigare att ge kunderna expertkunskap vid beställning för att kunna garantera bästa möjliga möte.

För att ytterligare möta kundernas behov och önskemål har bolaget förnyat sin bokningsportal på webben. Förbättringen har också bidragit till den ökade omsättningen. Antalet avbokningar under första halvåret har minskat med 20 procent.

Även för 2012 ser det positivt ut. Företaget ligger redan nu 20 procent över förra årets resultat vid samma period.