platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
600 deltagare
Stor kongress
inom mark- och exploatering till Borås 2020.
hotellnytt
Petter Stordalen
tar Comfort Hotel till Lund.
Sveriges bästa talare
Stora Talarpriset 2019
går till Charbél Gabro.
nytt jobb
Pointpeople växer
och satsar ännu mer på fjällvärlden.
hotellnytt
Medvind för Forenom
- Västra Hamnens första aparthotel öppnar som planerat.
GDS-Index
Göteborg toppar världsranking
i hållbarhet för fjärde året i rad.
105 400 badkar
Scandics nya hållbarhetsinitiativ
har sparat 17 miljoner liter vatten.
150 personer kommer
Stadsbyggnadsdagarna
väljer Borås som kongressort 2020.
Town Square Park
Mega-projektet i Dubai
når milstolpe idag fredag.
Framtiden på G
Svenska Mässans gestaltningstävling är avgjord
- Såhär ser vinnande förslaget av fjärde tornet ut.
RSS
rss_icon
Länkar
Starkt första halvår för Congrex Sweden
Mötesbokningar via Congrex Sweden ökar och företaget tar nu marknadsandelar. Från januari till juli har bokningsomsättningen ökat med 35 procent i Stockholms­området och 20 procent totalt i landet.

Den ökade bokningsomsättningen beror inte bara på den rådande konjunkturen. Nu syns även resultatet av företagets satsning på ökat kundfokus.

– Det är glädjande med så bra resultat trots oron på finansmarknaden, säger Lena Fletcher, vd. Under det senaste året har vi arbetat hårt enligt parollen ”kunden i fokus” och att detta enkla mantra ska styra vårt arbete.

Företagets mötesbokning i Stockholm, Göteborg och Malmö har hållit öppet hela sommaren för att möta kundernas allt högre krav på tillgänglighet året runt. Dessutom har bolaget ökat den lokala representationen och satsat på att implementera befintliga avtal.

Enligt Lena Fletcher går trenden i mötesindustrin mot allt kortare ledtider och fler möten med övernattningar.

– Kunderna vill också ha mer fokus på kreativa möten som ger resultat. Det blir därför allt viktigare att ge kunderna expertkunskap vid beställning för att kunna garantera bästa möjliga möte.

För att ytterligare möta kundernas behov och önskemål har bolaget förnyat sin bokningsportal på webben. Förbättringen har också bidragit till den ökade omsättningen. Antalet avbokningar under första halvåret har minskat med 20 procent.

Även för 2012 ser det positivt ut. Företaget ligger redan nu 20 procent över förra årets resultat vid samma period.