nyheter
3-4 februari 2021
Smart Manufacturing:
Premiär för ny mässa inom industrin.
förflytta och förädla kunskap
Europas största konferens
inom högre utbildning till Göteborg.
PCO-kunskap
Samarbete
ska leda till fler kongresser i Jönköping.
mat och möten
Gastronomi Sverige Commis Award 2020
- vinnare Thilda Mårtensson.
flygnytt
Peab lägger ner driften
Ängelholm Helsingborg Airport tills vidare.
Omställning
Så blir Bokmässan 2020
ställs om till en digital bildningshubb.
framtiden kommer närmare
Eskilstuna kongresshus
står klart 2026.
stor utbyggnad på G
Chalmers Konferens & Restauranger
tar över Universeums restaurang- och eventverksamhet.
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
Handelskammarens pris
Philippe Longchamps
är Sveriges bästa lärare 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Starkt första halvår för Congrex Sweden
Mötesbokningar via Congrex Sweden ökar och företaget tar nu marknadsandelar. Från januari till juli har bokningsomsättningen ökat med 35 procent i Stockholms­området och 20 procent totalt i landet.

Den ökade bokningsomsättningen beror inte bara på den rådande konjunkturen. Nu syns även resultatet av företagets satsning på ökat kundfokus.

– Det är glädjande med så bra resultat trots oron på finansmarknaden, säger Lena Fletcher, vd. Under det senaste året har vi arbetat hårt enligt parollen ”kunden i fokus” och att detta enkla mantra ska styra vårt arbete.

Företagets mötesbokning i Stockholm, Göteborg och Malmö har hållit öppet hela sommaren för att möta kundernas allt högre krav på tillgänglighet året runt. Dessutom har bolaget ökat den lokala representationen och satsat på att implementera befintliga avtal.

Enligt Lena Fletcher går trenden i mötesindustrin mot allt kortare ledtider och fler möten med övernattningar.

– Kunderna vill också ha mer fokus på kreativa möten som ger resultat. Det blir därför allt viktigare att ge kunderna expertkunskap vid beställning för att kunna garantera bästa möjliga möte.

För att ytterligare möta kundernas behov och önskemål har bolaget förnyat sin bokningsportal på webben. Förbättringen har också bidragit till den ökade omsättningen. Antalet avbokningar under första halvåret har minskat med 20 procent.

Även för 2012 ser det positivt ut. Företaget ligger redan nu 20 procent över förra årets resultat vid samma period.