platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
På nytt uppdrag
Vanessa Butani
ny Director of Sustainable Business på Scandic Hotels.
möten är affärer
Fortsatt ökning
för kommersiella gästnätter i Borås.
möten delar kunskap
Sverige värd
för global jämställdhetskonferens 15-17 april.
mässor skapar möten
Nolia Karriär i Umeå
en av de största hittills.
Awarded
Scandic får tillgänglighetspris
och inbjudan att tala vid FN-kontoret i Wien.
möten och affärer
Stororder till Karlstad CCC
Uddeholm firar 350 år och lägger möten och middagar jubileumsveckan där.
Awards
Bordtennis-VM
vinner innovationspris hos Trippus.
storaffär
American Express
köper Hogg Robinson Group.
Puss på dig!
Upplev
ett hjärtligare Göteborg nästa vecka.
hotell
Nytt Comfort Hotel
i centrala Umeå.
RSS
rss_icon
Länkar
Starkt första halvår för Congrex Sweden
Mötesbokningar via Congrex Sweden ökar och företaget tar nu marknadsandelar. Från januari till juli har bokningsomsättningen ökat med 35 procent i Stockholms­området och 20 procent totalt i landet.

Den ökade bokningsomsättningen beror inte bara på den rådande konjunkturen. Nu syns även resultatet av företagets satsning på ökat kundfokus.

– Det är glädjande med så bra resultat trots oron på finansmarknaden, säger Lena Fletcher, vd. Under det senaste året har vi arbetat hårt enligt parollen ”kunden i fokus” och att detta enkla mantra ska styra vårt arbete.

Företagets mötesbokning i Stockholm, Göteborg och Malmö har hållit öppet hela sommaren för att möta kundernas allt högre krav på tillgänglighet året runt. Dessutom har bolaget ökat den lokala representationen och satsat på att implementera befintliga avtal.

Enligt Lena Fletcher går trenden i mötesindustrin mot allt kortare ledtider och fler möten med övernattningar.

– Kunderna vill också ha mer fokus på kreativa möten som ger resultat. Det blir därför allt viktigare att ge kunderna expertkunskap vid beställning för att kunna garantera bästa möjliga möte.

För att ytterligare möta kundernas behov och önskemål har bolaget förnyat sin bokningsportal på webben. Förbättringen har också bidragit till den ökade omsättningen. Antalet avbokningar under första halvåret har minskat med 20 procent.

Även för 2012 ser det positivt ut. Företaget ligger redan nu 20 procent över förra årets resultat vid samma period.