platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Starkt första halvår för Congrex Sweden
Mötesbokningar via Congrex Sweden ökar och företaget tar nu marknadsandelar. Från januari till juli har bokningsomsättningen ökat med 35 procent i Stockholms­området och 20 procent totalt i landet.

Den ökade bokningsomsättningen beror inte bara på den rådande konjunkturen. Nu syns även resultatet av företagets satsning på ökat kundfokus.

– Det är glädjande med så bra resultat trots oron på finansmarknaden, säger Lena Fletcher, vd. Under det senaste året har vi arbetat hårt enligt parollen ”kunden i fokus” och att detta enkla mantra ska styra vårt arbete.

Företagets mötesbokning i Stockholm, Göteborg och Malmö har hållit öppet hela sommaren för att möta kundernas allt högre krav på tillgänglighet året runt. Dessutom har bolaget ökat den lokala representationen och satsat på att implementera befintliga avtal.

Enligt Lena Fletcher går trenden i mötesindustrin mot allt kortare ledtider och fler möten med övernattningar.

– Kunderna vill också ha mer fokus på kreativa möten som ger resultat. Det blir därför allt viktigare att ge kunderna expertkunskap vid beställning för att kunna garantera bästa möjliga möte.

För att ytterligare möta kundernas behov och önskemål har bolaget förnyat sin bokningsportal på webben. Förbättringen har också bidragit till den ökade omsättningen. Antalet avbokningar under första halvåret har minskat med 20 procent.

Även för 2012 ser det positivt ut. Företaget ligger redan nu 20 procent över förra årets resultat vid samma period.