nyheter
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
innovation & utveckling
ICC Sydney
lanserar industriledande hybridevenemangslösningar.
RSS
rss_icon
Länkar
Sara Andersson byter Skåne mot Malmö

Sara Andersson, projektledare på Event in Skåne, byter den 1 september jobb och börjar som projektledare på Destinationssamverken i Malmö.

– Sara Andersson börjar här på Destinationssamverkan Malmö AB den 1 september, säger Marie-Louise Alderlid, vd för Dewstinationssamverkan i Malmö.

– Vi utökar teamet helt enligt planerna. I samarbetet med Malmö Convention Bureau blir vi nu fem personer. Detta möjliggör ännu bättre optimering av våra insatser baserade på de olika erfarenheter och kunskaper vi alla har när det gäller mötes- och kongressbearbetning. Vi kommer att fokusera på smalare uppdrag och områden inom till exempel Lunds Universitet, Malmö Högskola och Skånes Universitetssjukhus, men även inom corporate meetings-segmentet. Vi arbetar fortsatt främst med den svenska marknaden men bearbetar som tidigare också Tyskland och Danmark. Vi tittar även mer mot Stgorbritannien, en marknad vi tror kan växa.

– Det känns roligt att kunna växla upp nu och mötesstaden Malmö är redo för nästa fas. Samarbetet på destinationen börjar bli mer synligt. Ett exempel på detta är att vi blir 12 utställande företag på Eventdagen i Köpenhamn i oktober och ett 10-tal i Göteborg. Där ska vi verkligen få Malmö att synas, säger Marie-Louise Alderlid.