platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
RSS
rss_icon
Länkar
Sara Andersson byter Skåne mot Malmö

Sara Andersson, projektledare på Event in Skåne, byter den 1 september jobb och börjar som projektledare på Destinationssamverken i Malmö.

– Sara Andersson börjar här på Destinationssamverkan Malmö AB den 1 september, säger Marie-Louise Alderlid, vd för Dewstinationssamverkan i Malmö.

– Vi utökar teamet helt enligt planerna. I samarbetet med Malmö Convention Bureau blir vi nu fem personer. Detta möjliggör ännu bättre optimering av våra insatser baserade på de olika erfarenheter och kunskaper vi alla har när det gäller mötes- och kongressbearbetning. Vi kommer att fokusera på smalare uppdrag och områden inom till exempel Lunds Universitet, Malmö Högskola och Skånes Universitetssjukhus, men även inom corporate meetings-segmentet. Vi arbetar fortsatt främst med den svenska marknaden men bearbetar som tidigare också Tyskland och Danmark. Vi tittar även mer mot Stgorbritannien, en marknad vi tror kan växa.

– Det känns roligt att kunna växla upp nu och mötesstaden Malmö är redo för nästa fas. Samarbetet på destinationen börjar bli mer synligt. Ett exempel på detta är att vi blir 12 utställande företag på Eventdagen i Köpenhamn i oktober och ett 10-tal i Göteborg. Där ska vi verkligen få Malmö att synas, säger Marie-Louise Alderlid.