platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Sara Andersson byter Skåne mot Malmö

Sara Andersson, projektledare på Event in Skåne, byter den 1 september jobb och börjar som projektledare på Destinationssamverken i Malmö.

– Sara Andersson börjar här på Destinationssamverkan Malmö AB den 1 september, säger Marie-Louise Alderlid, vd för Dewstinationssamverkan i Malmö.

– Vi utökar teamet helt enligt planerna. I samarbetet med Malmö Convention Bureau blir vi nu fem personer. Detta möjliggör ännu bättre optimering av våra insatser baserade på de olika erfarenheter och kunskaper vi alla har när det gäller mötes- och kongressbearbetning. Vi kommer att fokusera på smalare uppdrag och områden inom till exempel Lunds Universitet, Malmö Högskola och Skånes Universitetssjukhus, men även inom corporate meetings-segmentet. Vi arbetar fortsatt främst med den svenska marknaden men bearbetar som tidigare också Tyskland och Danmark. Vi tittar även mer mot Stgorbritannien, en marknad vi tror kan växa.

– Det känns roligt att kunna växla upp nu och mötesstaden Malmö är redo för nästa fas. Samarbetet på destinationen börjar bli mer synligt. Ett exempel på detta är att vi blir 12 utställande företag på Eventdagen i Köpenhamn i oktober och ett 10-tal i Göteborg. Där ska vi verkligen få Malmö att synas, säger Marie-Louise Alderlid.