platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Sara Andersson byter Skåne mot Malmö

Sara Andersson, projektledare på Event in Skåne, byter den 1 september jobb och börjar som projektledare på Destinationssamverken i Malmö.

– Sara Andersson börjar här på Destinationssamverkan Malmö AB den 1 september, säger Marie-Louise Alderlid, vd för Dewstinationssamverkan i Malmö.

– Vi utökar teamet helt enligt planerna. I samarbetet med Malmö Convention Bureau blir vi nu fem personer. Detta möjliggör ännu bättre optimering av våra insatser baserade på de olika erfarenheter och kunskaper vi alla har när det gäller mötes- och kongressbearbetning. Vi kommer att fokusera på smalare uppdrag och områden inom till exempel Lunds Universitet, Malmö Högskola och Skånes Universitetssjukhus, men även inom corporate meetings-segmentet. Vi arbetar fortsatt främst med den svenska marknaden men bearbetar som tidigare också Tyskland och Danmark. Vi tittar även mer mot Stgorbritannien, en marknad vi tror kan växa.

– Det känns roligt att kunna växla upp nu och mötesstaden Malmö är redo för nästa fas. Samarbetet på destinationen börjar bli mer synligt. Ett exempel på detta är att vi blir 12 utställande företag på Eventdagen i Köpenhamn i oktober och ett 10-tal i Göteborg. Där ska vi verkligen få Malmö att synas, säger Marie-Louise Alderlid.