nyheter
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
Ny satsning
Halländsk matkultur
flyttar in på Stora torg i Halmstad.
bygger motståndskraft
IMEX Group investerar
med nio nya anställningar.
näringsförbudet kvarstår
Öppet brev till regeringen:
Rikta regelverket rätt!
kraftsamling
Lärosäten Väst
- ny allians för ökat samarbete i Västsverige.
RSS
rss_icon
Länkar
Sydsvenskan och Numera Mässor bildar nytt bolag
Sydsvenskan och Numera Mässor startar gemensamt det nya mässbolaget Sydsvenska Mässor & Events. Ambitionen är är utveckla positionen som det ledande mässbolaget med inriktning på publika mässor i södra Sverige.

Elva personer som idag arbetar på Numera Mässor kommer att anställas i det nya bolaget. Sydsvenska Mässor & Events ska arrangera mässor och events i Skåne, bland annat Älska Mat, Förskolan i Fokus, Skånemässan och Motormässan. Vd för det nya bolaget blir Numera Mässors nuvarande vd Ulf Ottosson.

– Numera Mässor vill bredda sin verksamhet och har gjort det genom att öka antalet mässor i portföljen och när den nya mässanläggningen vid Hyllie i Malmö kommer att stå färdig strax efter årsskiftet kommer vi att kunna växa ytterligare. Vi vill utveckla mässorna och växla upp, och då krävs resurser. Sydsvenskan kan bidra med marknadsföring och know-how. Tillsammans kommer vi att bli väldigt framgångsrika, säger Ulf Ottosson.

– Mötesindustrin växer och vi bedömer att det finns en stor potential på marknaden. Timingen är bra och med den nya mässhallen hoppas vi kunna lyfta mässindustrin i regionen. Genom Sydsvenska Mässor & Events kan Sydsvenskan bredda sin verksamhet. Tidningen kan utnyttja sin marknadsposition och breda kundbas på ett nytt sätt. Det är Sydsvenskans strategi att finnas i fler kanaler och livemötet är en viktig sådan. Sydsvenskan ser en potential i att utveckla såväl små som stora events inom det nya bolaget och därigenom skapa nya intäkter, säger Johan Belfrage, ekonomichef på Sydsvenskan.

Numera Mässors verksamhet utanför Skåne berörs inte av samgåendet utan fortsätter som tidigare. Samtliga anställda inom Sydsvenska Mässor & Events och Numera Mässor kommer att sitta i Sydsvenskanhuset på Krusegatan i Malmö.