platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
flera nya avtal
Rekordår för Svenska Möten
ökar med nio procent jämfört med 2018.
Omvärldsanalys
Haag internationella kongresser
växte med 48 procent under 2019.
Evenemang skapar möten
​Lund växer som evenemangsstad
arrangörer kan få evenemangsstöd.
nytt jobb
Darren John
gör om Råbaren till TAKs Izakaya.
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
RSS
rss_icon
Länkar
Sydsvenskan och Numera Mässor bildar nytt bolag
Sydsvenskan och Numera Mässor startar gemensamt det nya mässbolaget Sydsvenska Mässor & Events. Ambitionen är är utveckla positionen som det ledande mässbolaget med inriktning på publika mässor i södra Sverige.

Elva personer som idag arbetar på Numera Mässor kommer att anställas i det nya bolaget. Sydsvenska Mässor & Events ska arrangera mässor och events i Skåne, bland annat Älska Mat, Förskolan i Fokus, Skånemässan och Motormässan. Vd för det nya bolaget blir Numera Mässors nuvarande vd Ulf Ottosson.

– Numera Mässor vill bredda sin verksamhet och har gjort det genom att öka antalet mässor i portföljen och när den nya mässanläggningen vid Hyllie i Malmö kommer att stå färdig strax efter årsskiftet kommer vi att kunna växa ytterligare. Vi vill utveckla mässorna och växla upp, och då krävs resurser. Sydsvenskan kan bidra med marknadsföring och know-how. Tillsammans kommer vi att bli väldigt framgångsrika, säger Ulf Ottosson.

– Mötesindustrin växer och vi bedömer att det finns en stor potential på marknaden. Timingen är bra och med den nya mässhallen hoppas vi kunna lyfta mässindustrin i regionen. Genom Sydsvenska Mässor & Events kan Sydsvenskan bredda sin verksamhet. Tidningen kan utnyttja sin marknadsposition och breda kundbas på ett nytt sätt. Det är Sydsvenskans strategi att finnas i fler kanaler och livemötet är en viktig sådan. Sydsvenskan ser en potential i att utveckla såväl små som stora events inom det nya bolaget och därigenom skapa nya intäkter, säger Johan Belfrage, ekonomichef på Sydsvenskan.

Numera Mässors verksamhet utanför Skåne berörs inte av samgåendet utan fortsätter som tidigare. Samtliga anställda inom Sydsvenska Mässor & Events och Numera Mässor kommer att sitta i Sydsvenskanhuset på Krusegatan i Malmö.