nyheter
Pilotprojekt
Ny riktad insats
ska stötta kultur och besöksnäring i Sörmland.
nytt jobb
Paul Lukes
blir ny vd på Clarion Hotel Post.
hotellnytt
Direktörsswop för Comfort Hotel
inkluderar Skandinaviens första nollenergihotell.
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar
Succésatsning på online-bokning av mötesrum expanderas till 71 nordiska hotell.
RSS
rss_icon
Länkar
Sydsvenskan och Numera Mässor bildar nytt bolag
Sydsvenskan och Numera Mässor startar gemensamt det nya mässbolaget Sydsvenska Mässor & Events. Ambitionen är är utveckla positionen som det ledande mässbolaget med inriktning på publika mässor i södra Sverige.

Elva personer som idag arbetar på Numera Mässor kommer att anställas i det nya bolaget. Sydsvenska Mässor & Events ska arrangera mässor och events i Skåne, bland annat Älska Mat, Förskolan i Fokus, Skånemässan och Motormässan. Vd för det nya bolaget blir Numera Mässors nuvarande vd Ulf Ottosson.

– Numera Mässor vill bredda sin verksamhet och har gjort det genom att öka antalet mässor i portföljen och när den nya mässanläggningen vid Hyllie i Malmö kommer att stå färdig strax efter årsskiftet kommer vi att kunna växa ytterligare. Vi vill utveckla mässorna och växla upp, och då krävs resurser. Sydsvenskan kan bidra med marknadsföring och know-how. Tillsammans kommer vi att bli väldigt framgångsrika, säger Ulf Ottosson.

– Mötesindustrin växer och vi bedömer att det finns en stor potential på marknaden. Timingen är bra och med den nya mässhallen hoppas vi kunna lyfta mässindustrin i regionen. Genom Sydsvenska Mässor & Events kan Sydsvenskan bredda sin verksamhet. Tidningen kan utnyttja sin marknadsposition och breda kundbas på ett nytt sätt. Det är Sydsvenskans strategi att finnas i fler kanaler och livemötet är en viktig sådan. Sydsvenskan ser en potential i att utveckla såväl små som stora events inom det nya bolaget och därigenom skapa nya intäkter, säger Johan Belfrage, ekonomichef på Sydsvenskan.

Numera Mässors verksamhet utanför Skåne berörs inte av samgåendet utan fortsätter som tidigare. Samtliga anställda inom Sydsvenska Mässor & Events och Numera Mässor kommer att sitta i Sydsvenskanhuset på Krusegatan i Malmö.