platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
möten skapar affärer
Traditionell japansk svärdritual
återinvigde Yasuragi.
På nytt uppdrag
Vanessa Butani
ny Director of Sustainable Business på Scandic Hotels.
möten är affärer
Fortsatt ökning
för kommersiella gästnätter i Borås.
möten delar kunskap
Sverige värd
för global jämställdhetskonferens 15-17 april.
mässor skapar möten
Nolia Karriär i Umeå
en av de största hittills.
Awarded
Scandic får tillgänglighetspris
och inbjudan att tala vid FN-kontoret i Wien.
möten och affärer
Stororder till Karlstad CCC
Uddeholm firar 350 år och lägger möten och middagar jubileumsveckan där.
Awards
Bordtennis-VM
vinner innovationspris hos Trippus.
storaffär
American Express
köper Hogg Robinson Group.
Puss på dig!
Upplev
ett hjärtligare Göteborg nästa vecka.
RSS
rss_icon
Länkar
Sydsvenskan och Numera Mässor bildar nytt bolag
Sydsvenskan och Numera Mässor startar gemensamt det nya mässbolaget Sydsvenska Mässor & Events. Ambitionen är är utveckla positionen som det ledande mässbolaget med inriktning på publika mässor i södra Sverige.

Elva personer som idag arbetar på Numera Mässor kommer att anställas i det nya bolaget. Sydsvenska Mässor & Events ska arrangera mässor och events i Skåne, bland annat Älska Mat, Förskolan i Fokus, Skånemässan och Motormässan. Vd för det nya bolaget blir Numera Mässors nuvarande vd Ulf Ottosson.

– Numera Mässor vill bredda sin verksamhet och har gjort det genom att öka antalet mässor i portföljen och när den nya mässanläggningen vid Hyllie i Malmö kommer att stå färdig strax efter årsskiftet kommer vi att kunna växa ytterligare. Vi vill utveckla mässorna och växla upp, och då krävs resurser. Sydsvenskan kan bidra med marknadsföring och know-how. Tillsammans kommer vi att bli väldigt framgångsrika, säger Ulf Ottosson.

– Mötesindustrin växer och vi bedömer att det finns en stor potential på marknaden. Timingen är bra och med den nya mässhallen hoppas vi kunna lyfta mässindustrin i regionen. Genom Sydsvenska Mässor & Events kan Sydsvenskan bredda sin verksamhet. Tidningen kan utnyttja sin marknadsposition och breda kundbas på ett nytt sätt. Det är Sydsvenskans strategi att finnas i fler kanaler och livemötet är en viktig sådan. Sydsvenskan ser en potential i att utveckla såväl små som stora events inom det nya bolaget och därigenom skapa nya intäkter, säger Johan Belfrage, ekonomichef på Sydsvenskan.

Numera Mässors verksamhet utanför Skåne berörs inte av samgåendet utan fortsätter som tidigare. Samtliga anställda inom Sydsvenska Mässor & Events och Numera Mässor kommer att sitta i Sydsvenskanhuset på Krusegatan i Malmö.