platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
mat och möten
KOKS i Torshavn, Färöarna,
behåller Michelin-stjärnan.
politisk strid
Härnösands kommun överklagar
domen om hotellbygget.
Omvärldsanalys
Mattias Goldmann
till Sveriges Innovationsriksdag 2018.
Omvärldsanalys
Flygande start på 2018
för Svenska Möten.
möten skapar affärer
Traditionell japansk svärdritual
återinvigde Yasuragi.
På nytt uppdrag
Vanessa Butani
ny Director of Sustainable Business på Scandic Hotels.
möten är affärer
Fortsatt ökning
för kommersiella gästnätter i Borås.
möten delar kunskap
Sverige värd
för global jämställdhetskonferens 15–17 april.
mässor skapar möten
Nolia Karriär i Umeå
en av de största hittills.
Awarded
Scandic får tillgänglighetspris
och inbjudan att tala vid FN-kontoret i Wien.
RSS
rss_icon
Länkar
Monetära och katalytiska effekter av Uppsala Konsert & Kongress – seminarium 31/8
Nästan fyra år har gått sedan invigningen av Uppsalas nya konsert- och kongresshus. Det var i september 2007 som huset för första gången fylldes med musik, människor, möten, samtal, mat och mingel – och så har det fortsatt sedan dess.

Många menar att beslutet att låta uppföra Uppsala Konsert & Kongress har betytt mycket för Uppsala. För att ge oss alla en djupare insikt i vad en satsning av detta slag kan innebära för en stad, ett samhälle, har vi bett HUI Research (f.d. Turismens Utredningsinstitut) göra en utredning om de turistekonomiska effekterna men också de icke monetära effekterna av UKK. Hur har UKK påverkat villkoren för invånare, företag och institutioner att leva och/eller verka i Uppsala?

Rapporten presenteras vid ett seminarium i Uppsala Konsert & Kongress onsdag 31 augusti 13.00. Medverkar gör Martin Karlsson från HUI Research. Efter en kaffepaus får vi lyssna till arkitekturkritiker Mark Isitt kring "Landmärkens betydelse för städers utveckling" samt Mats Dafnäs, Zellout, på temat "UKK:s betydelse för varumärket Uppsala".

Analysen tar avstamp i Uppsala Konsert & Kongress men har bäring på dessa frågor också i ett större perspektiv. Många av Uppsalas framtidsfrågor kan inrymmas i dagens tematik.

Utredningen är genomförd av HUI Research (Turismens Utredningsinstitut) våren 2011 på uppdrag av Uppsala Konsert & Kongress AB i samarbete med Uppsala Kommun Enheten för näringsliv och marknad, Destination Uppsala AB samt Uppsala Kommun Kulturkontoret.