platsannonser
nyheter
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
RSS
rss_icon
Länkar
Monetära och katalytiska effekter av Uppsala Konsert & Kongress – seminarium 31/8
Nästan fyra år har gått sedan invigningen av Uppsalas nya konsert- och kongresshus. Det var i september 2007 som huset för första gången fylldes med musik, människor, möten, samtal, mat och mingel – och så har det fortsatt sedan dess.

Många menar att beslutet att låta uppföra Uppsala Konsert & Kongress har betytt mycket för Uppsala. För att ge oss alla en djupare insikt i vad en satsning av detta slag kan innebära för en stad, ett samhälle, har vi bett HUI Research (f.d. Turismens Utredningsinstitut) göra en utredning om de turistekonomiska effekterna men också de icke monetära effekterna av UKK. Hur har UKK påverkat villkoren för invånare, företag och institutioner att leva och/eller verka i Uppsala?

Rapporten presenteras vid ett seminarium i Uppsala Konsert & Kongress onsdag 31 augusti 13.00. Medverkar gör Martin Karlsson från HUI Research. Efter en kaffepaus får vi lyssna till arkitekturkritiker Mark Isitt kring "Landmärkens betydelse för städers utveckling" samt Mats Dafnäs, Zellout, på temat "UKK:s betydelse för varumärket Uppsala".

Analysen tar avstamp i Uppsala Konsert & Kongress men har bäring på dessa frågor också i ett större perspektiv. Många av Uppsalas framtidsfrågor kan inrymmas i dagens tematik.

Utredningen är genomförd av HUI Research (Turismens Utredningsinstitut) våren 2011 på uppdrag av Uppsala Konsert & Kongress AB i samarbete med Uppsala Kommun Enheten för näringsliv och marknad, Destination Uppsala AB samt Uppsala Kommun Kulturkontoret.