platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Gastrolution of Skåne
Skånska mat- och dryckesevenemang
ska nå internationell världsklass.
mat och möten
Parabere Forum Malmö 2018
en av fem finalister på The World Restaurants Awards i kategorin ”Event of the Year”.
kunskapsöverföring
Sveriges största mötesarrangörer
till Umeå för Mötets Dag.
Bli en bättre ledare
Bok om ledarskap
hjälper dig att se mellanrummen som möjligheter.
omvärldsanalys
Svenska startups sökes
till gratisplatser på framtidsmässa.
omvärldsanalys
Kompetensutveckla
ditt företag på Industrimässorna.
hotellnytt
Quality Hotel The Box
tar hem priset som New Hotel of the Year.
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
RSS
rss_icon
Länkar
Monetära och katalytiska effekter av Uppsala Konsert & Kongress – seminarium 31/8
Nästan fyra år har gått sedan invigningen av Uppsalas nya konsert- och kongresshus. Det var i september 2007 som huset för första gången fylldes med musik, människor, möten, samtal, mat och mingel – och så har det fortsatt sedan dess.

Många menar att beslutet att låta uppföra Uppsala Konsert & Kongress har betytt mycket för Uppsala. För att ge oss alla en djupare insikt i vad en satsning av detta slag kan innebära för en stad, ett samhälle, har vi bett HUI Research (f.d. Turismens Utredningsinstitut) göra en utredning om de turistekonomiska effekterna men också de icke monetära effekterna av UKK. Hur har UKK påverkat villkoren för invånare, företag och institutioner att leva och/eller verka i Uppsala?

Rapporten presenteras vid ett seminarium i Uppsala Konsert & Kongress onsdag 31 augusti 13.00. Medverkar gör Martin Karlsson från HUI Research. Efter en kaffepaus får vi lyssna till arkitekturkritiker Mark Isitt kring "Landmärkens betydelse för städers utveckling" samt Mats Dafnäs, Zellout, på temat "UKK:s betydelse för varumärket Uppsala".

Analysen tar avstamp i Uppsala Konsert & Kongress men har bäring på dessa frågor också i ett större perspektiv. Många av Uppsalas framtidsfrågor kan inrymmas i dagens tematik.

Utredningen är genomförd av HUI Research (Turismens Utredningsinstitut) våren 2011 på uppdrag av Uppsala Konsert & Kongress AB i samarbete med Uppsala Kommun Enheten för näringsliv och marknad, Destination Uppsala AB samt Uppsala Kommun Kulturkontoret.