platsannonser
Projektledare
till Akademikonferen.s
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
Hotellnytt
Scandic och Niam
bakom totalrenovering av Ariadne hotell i Värtahamnen.
hotellnytt
Scandics största hotell hittills öppnar i Köpenhamn
– nordiskt spa och kock från Michelinrestaurang.
hotellnytt
Comfort Hotel Arlanda Airport vinner
“New Hotel Of The Year” och “Comfort Hotel Of The Year”.
Plats för möten
The Park flyttar in i Forskaren
– Förstärker mötesplats för life science
Framtiden är här. Kan du se den?
Svenska Möten
satsar på att utbilda kockar i hållbarhet.
23-25 september
Bokmässans Crimetimetema i höst:
Skrivarskola, snutfika och lögndetektorer.
Framtiden är här
Sigtunahöjden
erbjuder fler laddplatser för alla.
Event skapar möten
40 dagar kvar till Jamboree22
– Sveriges största ungdomsläger.
Nummer 1 bland 50
Hur hållbar är din stad?
Stockholm tar förstaplatsen.
3-årig med 32 platser
Umeå
får ny restaurangutbildning.
RSS
rss_icon
Länkar
Meetmasters startar upprop för Afrika

Brand experiencebyrån Meetmasters, med kontor i Göteborg och Stockholm har startat ett upprop för att hjälpa de mest utsatta på afrikashorn. I ett upprop till landets samtliga byråer inom brand experience, event, kommunikation och reklam, utmanar Meetmasters alla andra. De tänker nå 50 000 kronor inom den egna byrån och hoppas på ett slutresultat på över 500 000 kronor om andra byråer hänger på. Just nu närmar sig siffran 200 000 kronor.

– På vår byrå finns det en gemensam lust att hjälpa till genom att skänka en timme av vårt arbete till de som behöver det, och efter en snabb koll hos medarbetarna är de allra flesta på, säger Janne Björge, vd för Meetmasters. Inte med en timme, utan med flera. Som byråchef kan jag inte annat än älska detta. Innan veckan är slut beräknar vi samla in cirka 50 000 kronor.

Företaget dubblar medarbetarnas insats rakt av och ser det som en viktig del i ansvaret för att vara världens bästa arbetsplats. Just nu är de beredda att skänka 195 timmar á 200 kronor eller 38 000 kronor till Läkare utan Gränser.

– Vi utmanar alla byråer, våra kunder, leverantörer, samarbetspartners och vänner. På Facebook har vi en kampanjsida där vi samlar våra byråers gemensamma aktiviteter. Klicka här för att besöka den. Tillsammans kan vi hitta en skäligt liv för många människor som har det för jävligt, säger Janne Björge.