platsannonser
nyheter
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
innovationer prisas
De vann Svenska Mötespriset 2019
Årets Mötesplats – Thoresta Herrgård, Bro.
RSS
rss_icon
Länkar
Meetmasters startar upprop för Afrika

Brand experiencebyrån Meetmasters, med kontor i Göteborg och Stockholm har startat ett upprop för att hjälpa de mest utsatta på afrikashorn. I ett upprop till landets samtliga byråer inom brand experience, event, kommunikation och reklam, utmanar Meetmasters alla andra. De tänker nå 50 000 kronor inom den egna byrån och hoppas på ett slutresultat på över 500 000 kronor om andra byråer hänger på. Just nu närmar sig siffran 200 000 kronor.

– På vår byrå finns det en gemensam lust att hjälpa till genom att skänka en timme av vårt arbete till de som behöver det, och efter en snabb koll hos medarbetarna är de allra flesta på, säger Janne Björge, vd för Meetmasters. Inte med en timme, utan med flera. Som byråchef kan jag inte annat än älska detta. Innan veckan är slut beräknar vi samla in cirka 50 000 kronor.

Företaget dubblar medarbetarnas insats rakt av och ser det som en viktig del i ansvaret för att vara världens bästa arbetsplats. Just nu är de beredda att skänka 195 timmar á 200 kronor eller 38 000 kronor till Läkare utan Gränser.

– Vi utmanar alla byråer, våra kunder, leverantörer, samarbetspartners och vänner. På Facebook har vi en kampanjsida där vi samlar våra byråers gemensamma aktiviteter. Klicka här för att besöka den. Tillsammans kan vi hitta en skäligt liv för många människor som har det för jävligt, säger Janne Björge.