platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
tuffa tider
Svenska Mässans förlust 278 miljoner för 2020.
omsättningen sjönk med 60 procent.
största resemässan
Matka Nordic Travel Fair
flyttas till januari 2022.
22-24 september
Den internationella vävmässan
i Halmstad flyttas fram till 2022.
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
RSS
rss_icon
Länkar
Meetmasters startar upprop för Afrika

Brand experiencebyrån Meetmasters, med kontor i Göteborg och Stockholm har startat ett upprop för att hjälpa de mest utsatta på afrikashorn. I ett upprop till landets samtliga byråer inom brand experience, event, kommunikation och reklam, utmanar Meetmasters alla andra. De tänker nå 50 000 kronor inom den egna byrån och hoppas på ett slutresultat på över 500 000 kronor om andra byråer hänger på. Just nu närmar sig siffran 200 000 kronor.

– På vår byrå finns det en gemensam lust att hjälpa till genom att skänka en timme av vårt arbete till de som behöver det, och efter en snabb koll hos medarbetarna är de allra flesta på, säger Janne Björge, vd för Meetmasters. Inte med en timme, utan med flera. Som byråchef kan jag inte annat än älska detta. Innan veckan är slut beräknar vi samla in cirka 50 000 kronor.

Företaget dubblar medarbetarnas insats rakt av och ser det som en viktig del i ansvaret för att vara världens bästa arbetsplats. Just nu är de beredda att skänka 195 timmar á 200 kronor eller 38 000 kronor till Läkare utan Gränser.

– Vi utmanar alla byråer, våra kunder, leverantörer, samarbetspartners och vänner. På Facebook har vi en kampanjsida där vi samlar våra byråers gemensamma aktiviteter. Klicka här för att besöka den. Tillsammans kan vi hitta en skäligt liv för många människor som har det för jävligt, säger Janne Björge.