platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
och vinnaren är...
Tre kommuner
tävlar om att bli Sveriges DigitaliseringsKommun.
året-runt-destination
Skytteholm Hotell & Konferens expanderar
– bygger Nordiskt Spa och padelbanor.
nytt uppdrag
Andrea Jovell
på ny post i turismorganisationen SNDMO.
20 våningar högt
Sara kulturhus
– trä, hållbarhet och Spider-Man.
fint pris utdelat
Karin Franssons Mentorpris 2021
tilldelas Jenny Roshage-Theander, Näsby Slott.fint pris utdelat
Flygnytt
Emirates
vill anställa 3 500 nya medarbetare.
ny infrastruktur
Utvecklingsprojekt i Halmstad
får 200 000 kronor.
omvärldsanalys
Var flexibel, kreativ
och hitta nya sätt att underlätta för nätverken säger ABPCO:s undersökning.
flygnytt
Finnair störst på direktflyg till Asien
och USA från Arlanda: Erbjuder nu även direkttrafik till Los Angeles och New York.
hotellnytt
Scandic
fortsätter att utbilda morgondagens ledare.
RSS
rss_icon
Länkar
Meetmasters startar upprop för Afrika

Brand experiencebyrån Meetmasters, med kontor i Göteborg och Stockholm har startat ett upprop för att hjälpa de mest utsatta på afrikashorn. I ett upprop till landets samtliga byråer inom brand experience, event, kommunikation och reklam, utmanar Meetmasters alla andra. De tänker nå 50 000 kronor inom den egna byrån och hoppas på ett slutresultat på över 500 000 kronor om andra byråer hänger på. Just nu närmar sig siffran 200 000 kronor.

– På vår byrå finns det en gemensam lust att hjälpa till genom att skänka en timme av vårt arbete till de som behöver det, och efter en snabb koll hos medarbetarna är de allra flesta på, säger Janne Björge, vd för Meetmasters. Inte med en timme, utan med flera. Som byråchef kan jag inte annat än älska detta. Innan veckan är slut beräknar vi samla in cirka 50 000 kronor.

Företaget dubblar medarbetarnas insats rakt av och ser det som en viktig del i ansvaret för att vara världens bästa arbetsplats. Just nu är de beredda att skänka 195 timmar á 200 kronor eller 38 000 kronor till Läkare utan Gränser.

– Vi utmanar alla byråer, våra kunder, leverantörer, samarbetspartners och vänner. På Facebook har vi en kampanjsida där vi samlar våra byråers gemensamma aktiviteter. Klicka här för att besöka den. Tillsammans kan vi hitta en skäligt liv för många människor som har det för jävligt, säger Janne Björge.