platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Vd-skifte på PS Communication i Stockholm
Ola Bringle tar nu över rollen som vd på PS Communication i Stockholm. Ola har tidigare varit byråchef på PS Stockholmskontor. Ny byråchef blir den före detta vd:n Lars Westling, som också är en av grundarna av PS.

– Ola och jag har under tre år haft ett delat ledarskap för PS i Stockholm. Det känns nu som ett naturligt steg att Ola tar över rollen som vd och fokuserar på de mer övergripande frågorna medan jag själv kommer att arbeta mer operativt, säger Lars Westling, byråchef och en av grundarna till PS.

Siktet är inställt på att ta PS vidare mot att bli Nordens ledande byrå inom Brand experiences – upplevelsebaserad kommunikation som mottagaren själv deltar i.

– För att vi ska kunna ta positionen som den ledande byrån inom Brand experiences krävs det att vi går ”all in”, säger Ola Bringle. Från att endast göra event för våra kunder ska vi skapa starka varumärkesupplevelser för att särskilja dem från konkurrenterna. Idag räcker det inte längre med att man som exempelvis telekomföretag har bättre 3G-täckning eller som försäkringsbolag har den lägsta försäkringspremien, utan det måste till något mer. Det är viktigt att skapa en känsla för varumärket.

På PS arbetar man kontinuerligt med att hela tiden ta byrån ett steg närmare en komplett Brand experience-byrå, något som flera kunder redan märkt av och reagerat positivt på. Mycket av inspirationen till kommunikationsuppdragen kommer från andra branscher, som exempelvis konst, arkitektur samt design. PS har även börjat bredda sitt arbete genom att förstärka med filmproduktion och design.

– Vi ska gå hela vägen med Brand Experiences och visa att vi gör skillnad. Kunderna ska känna att det vi gör skapar ett verkligt värde, säger Ola Bringle.

------------------------------------------------------------------------------------------

 

PS Communication är en kommunikationsbyrå med ursprung i action- och event marketing och upplevelsebaserad marknadsföring. Byrån har 140 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Oslo. PS Communication har partnerbyråer i Helsingfors samt de baltiska staterna och ingår i två internationella nätverk – Comvort och United Agencies Network. PS Communication vann Kundens Bästa Byrå 2011 i kategorierna Action Marketing och Event Marketing och blev utsedd till Sveriges Bästa Byrå inom kategorin Action Marketing av Resumé 2009 och nr.2 i 2010 års ranking. Bland kunderna finns Procordia Foods, Stabburet, Telia, Ericsson, Posten, SAS, LG, Trygg-Hansa, AMF Pension, SJ, Procter & Gamble, Stena Line, Skånetrafiken, McNeil, Ellos, OBH Nordica, Stockholms Stad, Tyréns med fler.