nyheter
nya regler 15 oktober
Sponsrings- och eventsverige:
Vi är redo att ansvarsfullt möta vår publik
populärvetenskap
Framtidsveckan:
Vetenskapsvecka, 12-18 oktober 2020, Lunds Universitet
erfarenhet ger kunskap
Att mötas utan att mötas
– nästa års upplaga av Mötesplats Samhällssäkerhet blir helt digital.
hotellnytt
Nyöppning
av klassiska Elite Hotel Savoy i Malmö.
event skapar möten
Köpenhamn
blir värd för BMX-VM 2025.
sveriges demokrati 100 år
Svenska Mässan
undertecknar Deklarationen för en stark demokrati.
finalspelet kvar i Uppsala
Gjensidige USM handboll
förlänger med Uppsala till 2023.
visst går det att ha möten
Countryside Hotels
lanserar Countryside Meetings – möten i avskilda miljöer.
Miljonförluster
Stora ekonomiska konsekvenser
när Världscupen i Skidskytte flyttas från Östersund.
nytt jobb
Sånga-Säby
blickar framåt med ny vd.
RSS
rss_icon
Länkar
Vd-skifte på PS Communication i Stockholm
Ola Bringle tar nu över rollen som vd på PS Communication i Stockholm. Ola har tidigare varit byråchef på PS Stockholmskontor. Ny byråchef blir den före detta vd:n Lars Westling, som också är en av grundarna av PS.

– Ola och jag har under tre år haft ett delat ledarskap för PS i Stockholm. Det känns nu som ett naturligt steg att Ola tar över rollen som vd och fokuserar på de mer övergripande frågorna medan jag själv kommer att arbeta mer operativt, säger Lars Westling, byråchef och en av grundarna till PS.

Siktet är inställt på att ta PS vidare mot att bli Nordens ledande byrå inom Brand experiences – upplevelsebaserad kommunikation som mottagaren själv deltar i.

– För att vi ska kunna ta positionen som den ledande byrån inom Brand experiences krävs det att vi går ”all in”, säger Ola Bringle. Från att endast göra event för våra kunder ska vi skapa starka varumärkesupplevelser för att särskilja dem från konkurrenterna. Idag räcker det inte längre med att man som exempelvis telekomföretag har bättre 3G-täckning eller som försäkringsbolag har den lägsta försäkringspremien, utan det måste till något mer. Det är viktigt att skapa en känsla för varumärket.

På PS arbetar man kontinuerligt med att hela tiden ta byrån ett steg närmare en komplett Brand experience-byrå, något som flera kunder redan märkt av och reagerat positivt på. Mycket av inspirationen till kommunikationsuppdragen kommer från andra branscher, som exempelvis konst, arkitektur samt design. PS har även börjat bredda sitt arbete genom att förstärka med filmproduktion och design.

– Vi ska gå hela vägen med Brand Experiences och visa att vi gör skillnad. Kunderna ska känna att det vi gör skapar ett verkligt värde, säger Ola Bringle.

------------------------------------------------------------------------------------------

 

PS Communication är en kommunikationsbyrå med ursprung i action- och event marketing och upplevelsebaserad marknadsföring. Byrån har 140 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Oslo. PS Communication har partnerbyråer i Helsingfors samt de baltiska staterna och ingår i två internationella nätverk – Comvort och United Agencies Network. PS Communication vann Kundens Bästa Byrå 2011 i kategorierna Action Marketing och Event Marketing och blev utsedd till Sveriges Bästa Byrå inom kategorin Action Marketing av Resumé 2009 och nr.2 i 2010 års ranking. Bland kunderna finns Procordia Foods, Stabburet, Telia, Ericsson, Posten, SAS, LG, Trygg-Hansa, AMF Pension, SJ, Procter & Gamble, Stena Line, Skånetrafiken, McNeil, Ellos, OBH Nordica, Stockholms Stad, Tyréns med fler.